Rookien Postad 18 Juni , 2013 Rapport Share Postad 18 Juni , 2013 Vajern gick av idag, är det Altyco som gäller eller har någon något annat förslag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 18 Juni , 2013 Rapport Share Postad 18 Juni , 2013 Måste bara fråga då jag faktiskt är dåligt insatt i just C202, Men av vad jag förstår är det samma fördelningslåda på C202 som på C30X serien. då borde ju i alla fall ena änden på vajern från C30X bilarna passa, den mot lådan, men skiljer det uppe vid hastihetsmätaren ? Det borde ju underlätta om du kunde söka en vajer från en 11a eller 13on bil då den länden borde vara ungefär den samma. Sådana finns det ju kanske fler av, jag själv har en i reserv till exempel och det måste ju vara fler som sitter på sådana vajrar och vill sälja billigare än vad de säljer i "butik" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rookien Postad 19 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 19 Juni , 2013 Jo det är ju samma låda så den änden är ju samma och det skulle förvåna mig om det inte är samma i änden mot hastighetsmätaren också. Altyco hade f.ö. inga, åtminstone inte på lager just nu. Jag lossade vajern uppe i hastighetsmätaren och fick ur ca 3.25m vajer, antar att den har gått av precis vid anslutningen. Finns det lös vajer som man kan pressa fast fyrkantiga ändar på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kjell Niklasson Postad 19 Juni , 2013 Rapport Share Postad 19 Juni , 2013 Jag köpte vajer till en 3314, och den passade fint på 202'ans fördelningslåda iallafall. Fast jag har 3314 hastighetsmätaren i min bil. Men kan kolla om det passar även i den änden om det är intressant? Köpte vajern av Altyco. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rookien Postad 19 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 19 Juni , 2013 Har du möjlighet att kolla vore jag tacksam. Fyrkantpinnen på min vajer är ca 2.6x2.6mm och 14.5mm lång. Altyco hade inte till C202 inne, frågan är om han vet att 3314 vajern passar eller ej. På lapplander.no finns en vajer med artikelnummer 339175 är det den du har? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kjell Niklasson Postad 20 Juni , 2013 Rapport Share Postad 20 Juni , 2013 3314 vajern passar fint i 202'ans hastighetsmätare! 339175 är rätt nummer för 3314 vajern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rookien Postad 20 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 20 Juni , 2013 OK, tack så mycket. Ska kolla med Altyco igen om han har 3314 vajern annars får det bli från lapplander.no Det finns en chans till, det finns en skrot ett par mil från där jag bor som har ett gäng TGB11/C303 stående, kanske finns någon bra vajer på någon av dom. Men det får ju bli nästa vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 22 Juni , 2013 Rapport Share Postad 22 Juni , 2013 Valpvajer ska passa men är den bara av nära änden så löd till den och fila den fyrkantig, ang passningen så är mätadrevet samma på 240-740 serien. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rookien Postad 26 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 26 Juni , 2013 Fick min vajer från Altyco idag, ca 25cm kortare än originalet men å andra sidan är originalet alldeles för lång. Hoppas det ska fungera med denna. Dessutom är den tillverkad i "West Germany" så det är fina grejor Läste någonstans att någon hade skruvat loss låsskruven och tagit med hela drevet upp, hoppas det ska fungera. Det enda kruxet är att man ska hitta fördjupningen som skruven ska in i sedan, men det löser sig nog. En undring bara, ska man försöka få i nån olja och i så fall vilken typ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valplinus Postad 26 Juni , 2013 Rapport Share Postad 26 Juni , 2013 Förstod jag det rätt att original till c202 är 25cm längre än original till l3314 men är likadan i övrigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rookien Postad 26 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 26 Juni , 2013 Ja det verkar så, men originalet till C202 är alldeles för lång tycker jag, man får göra långa böjar under instrumentbrädan. Ska väl försöka få dit den nya vajern till helgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valplinus Postad 26 Juni , 2013 Rapport Share Postad 26 Juni , 2013 Ok låter bra de för min är för kort då min fördelningslåda numera sitter ca 17cm längre bak å då blev vajern för kort Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rookien Postad 27 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 27 Juni , 2013 Ok låter bra de för min är för kort då min fördelningslåda numera sitter ca 17cm längre bak å då blev vajern för kort Vad har du gjort som gör att FD lådan är flyttad bakåt och får du inte mycket lutning på bakre kardan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valplinus Postad 27 Juni , 2013 Rapport Share Postad 27 Juni , 2013 Det sitter en BW 55 framför FD-lådan nu jo vinkeln på bakre kardan blev lite brant men tror att de funkar men de kommer visa sig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rookien Postad 28 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2013 Vad trevligt! Jag ville försöka få dit en AW71 eller nåt sånt, men det var för mycket jobb för min del. Jag hade tänkt att behålla FD lådans position och flytta allt annat framåt annars får man ju ändra kardaner till vinschen också, men jag lade ner hela idén. Ska nog försöka få in en 5-vxl manuell istället och insprutning, har en insprutnings topp på nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valplinus Postad 28 Juni , 2013 Rapport Share Postad 28 Juni , 2013 Ok aa en AW71 e ju ännu längre, aa vinchen har fått stryka på foten för tillfället men kommer nog hamna i bak mellan rambenen i framtiden. Jag har ju bytt motor till en B230E åxå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jeepbyggare2 Postad 4 Juli , 2013 Rapport Share Postad 4 Juli , 2013 Bara för kännedom så monterade jag TGB13:ns h.vajer på min 3315 som fördelningslådan var nedflyttad drygt 10 cm och karossen höjd 2" från ramen och den passade i båda ändarna utan minsta justering av densamma! Mvh. Arvid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valplinus Postad 4 Juli , 2013 Rapport Share Postad 4 Juli , 2013 Misstänker att du inte har något mått på vajer från tgb 13? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jeepbyggare2 Postad 13 Juli , 2013 Rapport Share Postad 13 Juli , 2013 Nope! ingen aning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rookien Postad 15 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 15 Juli , 2013 Äntligen blev det tid för vajerbyte och jag kan säga att - ja den gamla valpens vajer passar, men det hade absolut inte gjort något om den var 10cm längre. Nu är vajern ganska spänd, men jag hoppas att det fungerar och håller. Har inte provkört ännu, vajern går lite tajt förbi bromspedalen så jag hoppas inte den är i vägen vid körning. Jag får skriva nån rad när jag har testat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rookien Postad 15 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 15 Juli , 2013 Nu har jag provkört en liten sväng och det blev nog inte bra. Det tickar i hastighetsmätaren och nålen rycker, till detta finns väl två alternativ på fel: Vajern sitter inte i ordentligt i ena änden, i så fall vid mätaren eller den har för snäv böj någonstans och det lutar åt det senare tror jag. Det blev lite skarp böj på den där den går genom golvet så antagligen går den trögt, spänns lite och rycker till om och om igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rookien Postad 9 Oktober , 2013 Författare Rapport Share Postad 9 Oktober , 2013 Jaha igår var det dags igen, hastighetsmätaren lade av. Först trodde jag att det var vajern som gick av igen, men man hör att det knäpper i mätaren när man kör. Så nu antar jag att det är ett av följande alternativ: hastighetsmätaren trasig eller att vajern inte går in ordentligt i mätaren. Jag har en mätare liggandes så jag ska prova att byta, men jag funderar på om man skulle försöka trä på en väldigt tunnväggig fyrkantig metallhylsa och förlänga vajern på det viset. Ska också testa att snurra på mätaren med hjälp av en skruvdragare och en spik eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beau Postad 10 Oktober , 2013 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2013 Testa med en spik eller tændsticka och snurra på den. Troligen ær det inte fel på mætaren, utan det ær vajern som blivit rund i ændan eller inte går in djupt nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rookien Postad 13 Oktober , 2013 Författare Rapport Share Postad 13 Oktober , 2013 Vajern av igen, denna gång där den går igenom golvet 40-50 cm från mätaren. Jag tror man kan konstatera att det inte är bra att använda gammelvalpens vajer till C202 eftersom den är lite för kort och därför får någon lite väl skarp böj. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 13 Oktober , 2013 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2013 Går det inte att ändra dragningen av den ? Tråkigt att den gått av igen. var det en ny eller begagnad du satte i sist. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.