Gå till innehåll

Handgas TGB 11


O.II.F

Rekommendera Poster

Tidstypisk/autentisk hadgas eller funktionen handgas?

 

Är det funktionen handgas finns det ju handgasreglage på många lastbilar eller chokereglage från äldre bilar. Jag har använt båda dera på olika maskiner och även funderat på marina reglage.

 

Funktionen är ju inte svår, ett snyggt utförande kan vara besvärligare (eller en fråga om smak) B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört att vid kaross bytena sattes inte handgasen tillbaka, för komplicerat kanske? På vår 11a är panelen för reglage kvar, men handgas spak, vajer dyl saknas. Vore trevligt om det gick att återskapa. I terränglådan äro handgas en gudagåva dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som vår, och kanske dom flesta som fått kaross byte. Själva reglaget är lösbart, så även vajer. Frågan är om det är tidsmässigt m.m. Värt insatsen att försöka återskapa. Har som sagt förstått att anledningen till att handgas ej återmonterats efter kaross byte, var komplexiteten i förfarandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja en sak är då säker när jag sätter på aluzink hytten kommer jag flytta med både handgas och choken.

Handgasen är perfekt vid vinschning och vid terrängkörning. och om jag ändå har choken där så kommer jag naturligtvis använda den,

Jag har huvudströms brytaren till vinschen där choken sitter på aluzinkarna, Det får nog bli så igen  :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag flyttade över wire och reglage till aluzink-karossens panel, går väldigt smidigt, bara en fästbult till reglaget, och en sån klamma på wiren. Sen är den bara att dra fram till förgasare/gasreglare beroende på om det är choke eller handgas :)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...