Gå till innehåll

Bårmontage i Valpen


Gäst Mälarguten

Rekommendera Poster

Gäst Mälarguten

Såg tråden för tgb 11,a om bår montage, hur är det med valparna det skall ju vara nån bräda och några järn. någon som kan fota på plats så man ser monteringen av järnen.

ingen som har grejor över eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mälarguten

Sven på landet. Grattis till en bil i fin fint skick :wub: , mycket bra bilder så nu fattas bara om någon med hård hytt har bårar monterade också som kan visa lite bilder.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst sven pa landet

Sven på landet. Grattis till en bil i fin fint skick :wub: , mycket bra bilder så nu fattas bara om någon med hård hytt har bårar monterade också som kan visa lite bilder.  ;)

 

[/quote

 

Tackar.

 

Har en ide, att fixa till något "liggbart" i en av mina 9033or, får se hur det blir. (är ju så jäkla varmt nu, för att göra något).

 

/ sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst sven pa landet

Som jag skrivit i en tidigare tråd : Jag var hos Leif Jesperson, 070 3741417, i Hovmantorp, flera gånger under 2012, och plockade saker och ting, från skrotade valpar, jag föreslår att du ringer, och hör om där finns något kvar,

 

/ sven

post-6449-0-41514100-1375123002_thumb.jpg

post-6449-0-57079500-1375123026_thumb.jpg

post-6449-0-28883600-1375123047_thumb.jpg

post-6449-0-17117000-1375123065_thumb.jpg

post-6449-0-65133100-1375123087_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst sven pa landet

Jo jag har ringt men han ville jag skulle maila nr och hörde aldrig av sig

Känner igen det, han kommer aldrig tillbaks på mail, men jag har aldrig haft några problem, med honom på tele.

 

/ sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ!

 

Jag har en sådan där bår, men fixar inte att pack ihop den. Jag har vänt och vridit på det  flera ggr utan att lyckas.

Det skall ju bli två bördor, men hur katten rullar man och knyter ihop paketen? Det finns ju rem och spännen.

Någon som har en manual till båren?

 

Det blir nog trångt att få båren att funka i en RPTGBIL 9033 om radiobordet finns på plats.

 

De

Roy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Mälarguten

HEJ!

 

Jag har en sådan där bår, men fixar inte att pack ihop den. Jag har vänt och vridit på det  flera ggr utan att lyckas.

Det skall ju bli två bördor, men hur katten rullar man och knyter ihop paketen? Det finns ju rem och spännen.

Någon som har en manual till båren?

 

Det blir nog trångt att få båren att funka i en RPTGBIL 9033 om radiobordet finns på plats.

 

De

Roy

Ja, nu har jag en 9033 men den är helt återställd utvändigt, invändigt så vill jag ha plats så jag har flyttat batterierna bakåt för viktfördelning och utrymmets skull så det kommer inte in något radiobord i den bara en ra200 så småningom men då på en av väggarna, vill ju ha med mig hunden i skogen och lit packning o så ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  1. jag får inte upp de andra bilderna här, så jag ska försöka lägga dem under bilder i stället. men det finns två alternativ med båren, ett där man tar hela tyget i öglorna och ett där man tar ett varv framför också, för att få båren tystare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 9034:as andra bild (där halva canvasdelen till båren finns); rulla canvasdelen (separat) från höger och vänster (som man ser bilden). Rulla bara så att det återstår ca 1 dm (lite bredare än canvasremmarnanas bredaste del) och sno ihop det som på bild tre. Använd alltså canvasremmarna (inte läderremmarna) för att stänga paketet. Så här lärde jag mig att packa ihop en bår-del. En bår blir ju två paket. /Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag skulle vilja ha en sådan bår. Vet ni möjligen var man få ta på en sånn?

 

Tackar på förhand

/Leo

Jag fick hem ett parti sådana bårar...dock väldigt populära så dom gick direkt :ph34r:

Det finns även en modernare version på denna bår med kardborre.

Men du kan ringa följande o kolla med dessa,dom har hemsidor men mycket av deras matrial

ligger ej i web-shopparna,googla på dessa så kommer du rätt

 

rödastjärnan

armyshop.

armygross

garderoben/knivnet

det finns fler företag men ja kommer inte på dom just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore kul om du har lust, 9034 att mejla alla bilder.

Roy.nordqvist@privat.utfors.se

Ja var får man tag i båren? På något sätt fick jag två bårar, och gav bort den ena. Men miss inte källan.

Det är många år sedan.....

Jo även de svenska bårarna är ganska korta och obekväma.

Knappast något att använda, utan mer som pryl för att göra bilen till originalskick.

 

De

Roy

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst sven pa landet

Var i Göteborg under Maj månad, då fanns komplett sjukbår, hos Kvibergs överskott, dom tog i mitt tycke lite väl mycket betalt, 200 kr. (men "bår duken" var oanvänd).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...