Gå till innehåll

Kran på Tgb 13


Sune

Rekommendera Poster

Kommer det gå att ta av kåpan över batterierna, om man kör den vinkeln och avståndet du har på fyrkantsprofilen  som sneddar upp vid hytten ?

Är bara nyfiken då jag egentligen skulle ha fortsatt på något liknade sätt över motorn och batterilådan,

Nu har jag ju min långa låda över och måste tömma den på grejor samt skruva loss 6 st skruvar för att lossa på den och få av kåpan till batterierna då jag kör med flaket på. Lite dumt, men jag har flera uttag så jag behöver inte in till själva batterierna så ofta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visar lite bilder på mitt kranbygge. Har tänkt mig att använda den till att köra fram ved ur skogen för att sedan även köra lite transport på väg. Valde en Weimer kran och satte på hydrauliska stödben. Bygget är inte riktigt klart än så jag kan inte säga att den funkar bra än...

post-7090-0-40417000-1389947396_thumb.jpg

post-7090-0-95818700-1389947397_thumb.jpg

post-7090-0-44110100-1389947399_thumb.jpg

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte somnat, lite har hänt! Man blir aldrig klar!! :lol::lol:

Har gjort lite infästningar till träreglar som jag ska ha för att skydda lemsidorna, dom ska kunna lyftas bort enkelt när man ska åt flaket.

Dom slevar jag slipersolja på sen, blir fin mörk nyans å suger i bra. 

Blir även träregler till hälften infällda under längsgånde flakprofilen/erna, svetsade dit lite fästen ikväll, bilder kommer.

Gjorde demonterbara stöttor på mitten för reglarna ska ha stöd där på halva vägen, även bra om man ska köra lite timmer o dylikt också.

OBS ej klart!

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snickarn är inte riktigt klar än... Ikväll fick jag dit lite fler fästjärn och reglar under flakkanten på båda sidor,

ett par låsbultar till framstammen samt det sista lemlåset som legat å ruvat i verktygsskåpet....

Svana kom förbi också

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte först närma mig målningen idag...

blev lite riktigt smide på motorklubben istället! <_<

Köpte ny planeringsskopa i våras, svetsade då på ett slitstål under som ett underbett,

funkade riktigt bra istället för att skära ur i skopbotten när man ska byta, går väl att köra bultat också...

Nu var det dags på nytt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så! Är vi (jag å mina löss) tillbaka inomhus...

Blev ett tvärstag av vinkelstål med fäste för Hiliften och min delbara dragstång.

Kranlådan eller elhydraulboxen gjorde jag fästen till, står på 4 gummitassar (va dom nu heter med skruv)...

Med lite flyt imorgon blir det målning... Men ett par tre små saker måste svetsas först :lol::lol::lol::lol::lol::wacko::blink::rolleyes:-_- -_-...

 

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...