Wingflyer Postad 21 Februari , 2014 Rapport Share Postad 21 Februari , 2014 När du fått ursprungsintyget och ringer för att beställa tid för reg besiktning kommer du att få fråga om totalvikt. Beroende på vad du svarar då, avgör om du beställer tid för reg av lätt eller tung lastbil. Ev tillverkarintyg tar du sedan med dig till besiktningen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 22 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2014 Okej, fick intyget idag (fredag alltså) från Volvo för att få den till lätt lastbil. De blivande stödbenen fick lite växtverk också.. :-) 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 22 Februari , 2014 Rapport Share Postad 22 Februari , 2014 Härligt. Ser ut att bli riktigt bra placering tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 22 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2014 Javisst, tack blir nog bra..:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 22 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2014 Fortsatt lite idag, borrade hål till stödbenen, svetsade på plattor på benen.. Kollade på något med mycket kranar först... Såg inga stödben dock.... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 22 Februari , 2014 Rapport Share Postad 22 Februari , 2014 Bør ikke støttebeina stå lengst mulig bak så bilen ikke steiler? (Det vil si: få hjulløft foran). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 22 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 22 Februari , 2014 Du menar att dom kan ta i däcken när axlarna rör sig? Ser värre ut på bilderna men man kan ta bort dom när man kör i skogen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 23 Februari , 2014 Rapport Share Postad 23 Februari , 2014 Nä, han menar placeringen av stödbenen när du använder kranen, att du riskerar få hjul lyft fram, Men med tanke på vad kranen har för lyftkapacitet för och har du byggt upp resten tror jag inte du riskerar detta. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 23 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 23 Februari , 2014 Okej, att kranen & stödbenen står på samma "axel" (lite tippa över åt något håll varning) och långt bak, som jag tänker mig det.. Det skulle vara om man lyfter bakåt då, tänkte först ha stödbenen förskjutna från kranens centrum ca 1/2 - 1m men vart ej så. Jag får prova, tänkte lyfta max ca 2-300 kg från långsidorna upp på flaket.. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 23 Februari , 2014 Rapport Share Postad 23 Februari , 2014 Ja du skall nog upp över tonnet innan fram hjulen lättar 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 25 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 25 Februari , 2014 Idag förlängde jag profilrören (dom horisontella) för att kunna dra ut dom längre. Borrade även hål för att låsa dessa i ett inre och yttre läge. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 26 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 26 Februari , 2014 Betalade nyss avgiften för ursprungskontroll till Transportstyrelsen. På gång nu...? Kanske .. Vet någon vad som gäller med trafikförsäkring när man ska åka till & från Regbeiktningen? Känns som man borde ha något..? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 26 Februari , 2014 Rapport Share Postad 26 Februari , 2014 Kan du inte ringa till försäkringsbolaget och fråga, dom brukar ju vara bra på att vara ärliga och hjälpsamma. Lycka till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 27 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 27 Februari , 2014 Ringde Trygg Hansa idag, det skulle inte vålla några problem lät det som. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 27 Februari , 2014 Rapport Share Postad 27 Februari , 2014 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 1 Mars , 2014 Rapport Share Postad 1 Mars , 2014 TH verkar vara bolaget som värnar om våra bilar 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 1 Mars , 2014 Rapport Share Postad 1 Mars , 2014 Bra sune. (Btw, som Hansen skrev..jag tror dom gillar tgbs. Det är just Trygg Hansa som jag lyckats försäkra mitt chassienummer hos. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 1 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 1 Mars , 2014 Ja verkar så, hade min 1111:a försäkrad där. Kollade runt lite på andra bolag (när jag hade 1111:an) utan större framgång vill jag minnas.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 3 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 3 Mars , 2014 Det går i någon form av krypfart just nu, fick komplettera med köpehandling till Transportstyrelsen, det "krav"brevet kom fort så man kan ju hoppas resten går lika fort ... Har fixat 4 sprintar & (puttinutt-) målat dom samt börjat med fästen att ha stödbenen i trsp-läge då det tar i kranhylsan i balken/profilen när man skjuter in dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 4 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 4 Mars , 2014 Gjort ett par fästen så att inte stödbenen ramlar av i transportläge. Det som är kvar är att svetsa några detaljer och ett fäste så kranen står kvar i sitt säte sen. Måla. Översyn av hydraulboxen, dra lite hydraulrör/slangar samt byta lite kabel & kontakter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 5 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 5 Mars , 2014 Hade ikväll isär hydraulaggregatet, rengorde, sliade ner och målade. Skaffat nytt siktglas till hydraultanken . Det tar sig... 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 6 Mars , 2014 Rapport Share Postad 6 Mars , 2014 Ja det brukar bli en del skit i dom tankarna, så en genomgång är aldrig fel, ser fint ut med ny färg 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 6 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 6 Mars , 2014 Tackar, hade tyvärr slut på mil.grön men passar med flaket å andra sidan. Ska byta slangar och elkablar m.m. också.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 6 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 6 Mars , 2014 Hydraulaggregat ihopmonterat, monterat på bilen, dragit fram nya slangar och ny kabel. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Håkan i skåne Postad 8 Mars , 2014 Rapport Share Postad 8 Mars , 2014 Såg att du har stödben med sprint, får du inte problem att dra ur den när du lastat ett par ton på flaket? Eller har jag missat nåt? //Håkan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.