Gå till innehåll

Hur fungerar diffbromsen?


Rekommendera Poster

Skulle prova passform på nya snökedjor till 9033an  i dag. La växellådorna i neutral. Domkraftade upp ett hjul för att kunna rotera på kedjorna, det brukar vara lättaste sättet när man är ensam.

 

Men hjulet går bara att vrida ca 30 grader åt varje håll sen är det stopp. Lika på alla fyra hjulen. Är det så diffbromsen ska fungera? 

 

Ska prova att lyfta två hjul när jag hittat mina pallbockar.

Redigerad av SBA111
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dag upptäckte jag en ny finess. När valpens fördelningslåda står i neutralläge så är visserligen drivningen från huvudlådan bortkopplad men fram och bakaxelns kardaner är fortfarande hopkopplade.

Ja, rekkefølga er jo 2H - 4H - N - 4L. Da er det logisk at firehjulstrekket fortsatt er innkopla når fordelingskassa står i N.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, vad bromsprovare beträffar funkar det att lägga i 2H. Orsaken till det direktivet är snarare att C2 och C3, i original, kopplar in fyrhjulsdriften när man bromsar så de går inte att prova i en sån. Våra gammelvalpar har hängt med av bara farten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...