Gå till innehåll

Jag minns - 2007


Andreas.E

Rekommendera Poster

2007

Terrängbil.net fortsätter att växa, och det så det knakar. Vi öppnade en butik där man kunde handla kläder med www.terrängbil.net på. Vi producerade också flera filmer, främst var det menat för min egen skull. Men så fanns det ett stort intresse hos flera. Hans Hansen kom in som moderator tillsammans med Johan11. Jag gjorde en panik resa över till Norrköping (stor tgb auktion) för att dela ut flyers/reklam till dom som köpte fordon där. Erik stor handlade flera tgb´r :D som han sedan fraktade hem.

 

Jag besökte många träffar som representant för Terrängbil.net och träffade folket i Muddy Woodfuckers (Drammen/Norge) för första gången. Några av dessa ser jag fortfarande. Terrängbil.net var också på Trandum två gånger. Mot slutet av året åkte jag, Daniel och Therese på våran vinter resa i Norge.

 

IMG_1423.jpg

Så var det starten på det nya året 2007. Jag träffade Muddy för första gången långt in i skogarna

utanför Drammen. Det var helt stilla sedan det var den 1/1 2007, inte ett pip i lägret.. alla sov.

 

IMG_1417.jpg

Kallt var det, men så var det på många av mina resor på den tiden.

 

IMG_1432.jpg

Aldrig fel att byta ljus-insatts på en tgb... specielt inte dagen efter nyårsafton  :D

 

IMG_1437.jpg

Det var mörkt. Jävligt lite snö, och en massa is... vill minnas att gruppen drog upp en

ATV som låg 20-30meter ner i en slänt. Som tur gick det bra med ägaren.

 

072.jpg

Den här filuren besökte mig för första gången... Erik Törnqvist.

 

098.jpg

På den tiden var det många tgb fordon på besök vid mitt hus.

 

117.jpg

Efter att jag och Erik besökte Trandum (vinterträff, det finns film på YouTube) åkte han vidare

på sitt korståg genom Norge och Sverige.

 

IMG_1656.jpg

11:an fick ny färg.... grannarna såg lite oroliga ut, hade kanske inte lust att min färg skulle

blåsa över till deras bilar.

 

DSC00217.jpg

Jag körde fast på Trandum... kameran och väskan med allt av utrustning låg och flöt

bak i bilen. Tack till Danne som räddade dessa.

 

DSC00494.jpg

Jag hittade också ett stå-värn och slog huvudet i taket :D

 

Höstträff-på-Trandum-2007-145.jpg

Jag träffade Jan Hedberg för första gången. En otroligt snäll karl!

 

Höstträff-på-Trandum-2007-178.jpg

Vi fick också se Hedbergs Tatra sjunka... inte Hedbergs fel :) utan utlånad till ... okänd...

 

IMG_1915.jpg

Hicke från Värmland var inom Trandum med sin tgb 20. Trevlig prick som

sedan gjorde sig av med fordonet. Men inte för vi andra fick vittna om mycket

galskap från herren med träskor.

 

IMG_1932.jpg

Träffade också Danne för andra (kan vara tredje gången). Det kom till

att bli många gånger efter det. Rune M kom också inom (osäker på om jag träffade

dig första gången på Trandum eller Bjurbäcken).

 

IMG_1971.jpg

Denna gången var det faktiskt Hedberg som körde i, det gjorde han flera gånger.

 

IMG_2001.jpg

Så här såg det ut när jag och Rune M lekte på Trandum. Vi kunde vara ute i flera timmar

och bara puttra runt på grundgas och leta slingor och navigera genom svåra partier.

Jäklar vad trevligt vi hade det Rune :)

 

IMG_2004.jpg

Rune M har hittat ett kamouflerat stå-värn :) Roliga dom där hålen... Pang säger det bara, så 

åker man hiss i förarhuset.

 

IMG_1786.jpg

Så var det tid för en ny Laplander samling i Värmland :)

 

IMG_1857.jpg

Rune T så som han brukade se ut på den tiden :) Skogens konung!

 

IMG_1874.jpg

Många fina bilar på träffarna.

 

IMG_1772.jpg

Danne och Jonas i viktiga samtal :) Så som alltid.

 

IMG_1763.jpg

Efter jag träffat Cato för första gången blev det snabbt

slut på militärens va-mat. (Allt var färdigskuret och sorterat i olika lådor, fan vad gott det såg ut)

 

IMG_1876.jpg

Jag körde fast så hårt att jag trodde bilen skulle bli kvar i Värmland.

Det gjorde flera andra också, på samma område. Till tider var man nästan

orolig för om man någon skulle våga hjälpa.

 

IMG_2193.jpg

Jag reste som Terrängbil.net med Danne till Kättilstorp. Bra party, bra drag... och

vi delade åter flak/sängplats.

 

IMG_2231.jpg

Så här såg det ut i det "lilla" hålet i Skövde :)

 

IMG_2240.jpg

En till....

 

IMG_2245.jpg

...och en till.....

 

IMG_2313.jpg

... så var Kättilstorp träffen över :)

 

IMG_2683.jpg

Terrängbil.net besökte Borås, här är Erik T på väg upp.. ganska känd stil :)

 

IMG_2500.jpg

Rune M hjälper Johan11 upp för en backe ;) brant var det allt.

 

IMG_2527.jpg

Dessa galna brödrar är inte med oss på forumet längre, jag tror heller inte dom äger

någon TGB längre. 

 

IMG_2606.jpg

Dom hade en speciel kör-stil... stort sätt inga hämningar :D

 

IMG_2559.jpg

Inte ofta Rune M sitter fast, men här blev det att åka snöre!

 

IMG_3895.jpg

2007 avslutades med en kall och snöig resa i Norge med Daniel och Therese.

Vi träffade en tgb tokig mann utanför Lillehammer. Så blev vi med hela vägen

upp till Vinstra (8-10mil kanske). Vi blev otroligt gott mottagna, mat, vin, öl

och sprit. Så blev det också ATV körning på fjällvägar.

 

IMG_3885.jpg

Kronans hård puckar var inte gjorda för den här typen av topografi. Men vi överlevde.

 

DSC00803.jpg

Som kallast -28 på utsidan... +8 på insidan, inte helt som inne hos Daniel och Therese, där

var det popcorn, +28, TV och DVD spelare.

 

DSC00807.jpg

Jag var oavsätt nöjd med livet..... med min lilla 3kw värmare och fruktsoppa!

 

forsättning följer.......

  • Like 11
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Trådarna "Jag minns - " som Andreas postade för några år sen var riktigt kul läsning!

http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/10392-jag-minns-2006

http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/10397-jag-minns-2008/

 

2007 var ett kul år! Jag tog ut semestern jag hoppade över i århundradets varmaste sommar 2006 och åkte på turné till Andreas i mars. Trandum, Jonas Beausang och Solfrid, Trond i Finnskogarna och Niklas Kleve i Karlstad besöktes också. Det något ögonbrynshöjande ekipaget med pickupcampern på syns på bilderna ovan.

 

Andreas filmade på Trandum och min bil blev huvudperson i ett klipp på tuben: https://m.youtube.com/watch?v=-j6GJ7KOL6s

Andreas kanal är förresten https://m.youtube.com/user/Terrangbil

 

Får se om det går att dra fram några trådar från det året, det skrevs en väldigt levande breättelse om auktionen i Norrköping av en medlem som köpte en trettonbil. Jag själv skrev och postade foton - köpte fem bilar... - och många andra med. Jag och Andreas var på auktionsplatsen redan tidigt kvällen innan och hade tillstånd att lägga visitkort från Terrängbil.net i alla fordon, tog ett par timmar...

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var tider, inte att det är något fel med Terrängbil.net idag... Men den lilla kärnan på 20-30 personer/fordon var otroligt aktiva i terränglådan :)

Jag har skrivit om 2006-2008 för detta var den stora resan med att bygga upp sajten till vad den är idag. Jag hade en plan om att skriva vidare för 2009-2013... men vet inte helt om intresset finns för det. Vi får se hur många "Gilla detta" jag får på mitt svar  :lol: Då fattar jag tag i tangentbordet, och gräver i bildarkivet.

  • Like 18
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...