Gå till innehåll

Dr diesels bandvagnsgodis


DrDiesel

Rekommendera Poster

På bilden saknas ventilen,är det punka på hjulet eller är det skumfyllt??
En del vagnar fick skummade vändhjul pga.eländet att byta ut dom vid punktering....
Bara undrar om hjulet blir för stumt med skumfyllning och det är därför fälgarna havererar... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Vinkon, hugs på at hjulboltane klemmer også felgen sammen - slik som dine M6/M8 rundtom. Men kanskje legge ein ekstra sveiselarve mellom plata og "felgsirkelen".

Men dette porblemet skjer på spennhjulene? Eller også på andre hjul i belteaggregatet?

Jovisst, men jag är nu orolig för att jag nu har allt för svaga nav, pga bristen av svetsfogen i mitten.

Svesta på insidan menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,om det var vibrationer kankse det kan va så enkelt som att ett knutkors börjar ge sig?

Ja har lite vibrationer/skakningar när ja slänger i fyran på högen då det börjar gå undan.

Jag tror detta kommer bakifrån.Inget som bekymrar mig just nu då jag mest

smyger på 1an å 2an.Men jag ska naturligtvis kolla efter grejjerna lite mer innan

större äventyr eller påfrestningar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer att inse hur mycket kraft det är fråga om då du försöker få lös bandhe....t i skogen utan att ha ett spett tillhanda..
Jag vet varför det ingår i standardutrustningen numera.... B) 
I tillbehörslådan som ska finnas i vagnen ska det ingå reservmuttrar/skruvar till drivhjulen. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...