Gå till innehåll

Diesel13


Inatrip

Rekommendera Poster

Så var det nu dax att börja med tgb´n :) .

 

Köptes för ca 1år sedan ifrån Åtvidaberg dit jag tog tåget o sedan myskörde 43mil hem utan sällskap, musik eller annat störande..

 

Planen är föjande..

 

Om603dt.

 

Intercooler.

 

Skivbromsar runtom.

 

Corsa elservo.

 

Kylare, insug, utblås upp på taket.

 

Större däck.

 

+En mängd annat.

 

Jag ska lära mig och lägga in bilder oxå.

 

                                                                               /Jarkko

  • Like 8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, har läst här ett tag men har inte blivt medlem(min mail har varit bråkig och den trodde jag behövdes vid registering vet inte riktigt vad och hur jag gjort nu men det funger) .Har varit frustrerande att inte se alla bilder på forumet men nu så är jag med.

 

Idag var planen att att jag skulle köra hem tgb,n ifrån jobbet och in hemma i min lilla versktad för att börja riva ur motorn , men nä jag tog cyckeln. Väl hemma blev det total punka i ork och efter att slumrat vid nattning av liten så blir det inte mer idag.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja välkommen hit och det skall bli kul och se vad du gör med Åtvidarnas bil.

Jag var spekulant på den innan den åkte ut på annons. men då hade jag fått sålt min 1314, och jag kom fram till att det med att kunna skifta karosseri var bättre för mej, så när jag hörde att den gått upp mot "Viken" till blev jag lite glad för då visste jag att den skulle få bra kamrater  :excl:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev lite gjort iaf så här på kvällen.. koppla på husvagnen så den kan köras ner till jobbet på morgonen och inte vara i vägen, fyllde luft i 745an som oxå står dåligt till för att köra med 13 in i verkstaden. Sen är det bara att ställa klockan och fixa innan jobba

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-9160-0-67548700-1424986104_thumb.jpg

 

Ventileringen ordnad till lite mer energibesparande.. :wub:

 

Det här med bilder är ju inte svårt här..

 

Iaf så står 13 hemma, husvagnen på jobbet och 745an soppatorsk vid grillköket på väg ner till jobbet(ordna imorgon) 

 

Varit på biltema och inhandlat ett kedjeblock så jag har något att fira ner och upp motor med(göra någon form av ett stativ i bilen och hänga det i..

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

I drömmen så går det väldigt bra. Sen att verklighet och dröm inte riktigt är samma sak är lite deprimerande ibland, iaf när det gäller 13... Jobbar just nu för fulla muggar då det är industristopp och när jag väl börjar min semester ja då ska käresta avsluta sin och med två små( en snart 4 den yngre 2) så får 13 ligga kvar i drömmarna ett tag till.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...