Gå till innehåll

Flottörhusplugg o-ring


becker

Rekommendera Poster

  • 3 weeks later...

O-ringen jag köpte hade invändig diam. 15 mm och tjockleken var 3 mm. Pris 4 kr.  Den passade bra.   Men vad för nytta gör pluggen? Kunde det inte lika gärna varit utan plugg? Inget hål i förgasaren som behöver tätas med plugg alltså.

Det är lättare att ha samma flottörhus till alla modeller och ha plugg till de utan justrerbart munstycke, än att ha olika flottörhus till olika modeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade ju varit bra om den var gängad på plats istället för kvarhållen av plasthullingar.... Nu är vi kanske 40 år för sena med tips till utvecklingsavdelningen på Z.S.

 

Idag är det väl nästan bara mopeder/gräsklippare som har förgasare kvar?

 

:-)

Så långt jag vet är det bara små motorer som har det, ja. Men fördelarna på insprutning och styrdator är väl också mycket större med flercylindriga motorer?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Fast jag ser nu att eile dömt ut 70-kvalitet... :-( Jaja, jag får ha koll om det börjar droppa och byta vartefter. Jag har ju elva kvar när jag stoppat dit de första, det bör ju räcka ett tag.

 

nitril har olika klasser de jag testade i preem soppan var oringar i nbr 70 och dessa tålde inte 95 oktan soppan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

Kan i ämnet rekommendera www.kullagret.com

 

Beställde på Söndag kväll, låg i lådan i dag Tisdag!

 

Artikelnr                                          Produktnamn                               Antal                Belopp
OR-1554262-NBR                           15,54 x 2,62 / O-ring NBR          16 st                   80 :-
 
Frakt 15 :-
 

16 var som behövdes för att nå minimibeloppet.

 

Väldigt lättöverskådlig hemsida! Många finns, men få där det snabbt går att hitta det man vill ha

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testat o testat, satte i dom i Onsdags typ, men då startade inte JDW mer än "litegranna"

 

gjorde en 300m sväng, vände o 250m tebaks i Lördags, och det är torrt än så länge i af (ja, se http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/11828-b30-g%C3%A5r-illa-sotar-t%C3%A4ndstift-o-svartr%C3%B6k/page-2 för detaljer...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...