Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Gäst Sugga

Här uppe finns valpar och annat skoj lite här och var på gårdarna, en valp såg vi uppe vid gruvstugan 3km från närmsta väg. (tyvärr ingen bild)

Hittade den här bara några hundra meter från stugan i Ramundberget.

IMGP0067.jpg
Sugga2011-07-31 19:21:10
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Norrhyttan

zil07.jpg

 

 

 

Terrängfordonsspanade på min egen gård idag. Tänkte sätta ut ZiL:en på Blocket, men hade bara bilder i snö. Orkade inte ställa i batteriet i bilen, så det fick bli en bild rakt upp och ned där den stod. 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back
Körde igenom industrin idag och såg denna.

foto_59.jpg

Blir nog riktigt bra när den e klar. Det ska bli en bärgare

Den har bärgningskåren i malmö köpt från Kristianstad där ett bärgar företag hade börjat bygga på två 13 bilar.......var den andre är vet jag  PDT_Armataz_02_02.gif

Men ser att den står hos Vellinge bärgaren så då har väl den sålts dit.Hassefan is back2011-08-02 07:30:47
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sågen konvoj bestående av en vit Unimog följd av en lastbil med Sugga o en Alvis på flaket, siktat mellan Höytorp o Karlstad, ungefär i Grums vid nyängen.

 

Bilder har jag inga men de är kända på forumet....

 

Hade tj resa till Trögstad o såg skyltarna till Höytorp i alla fall...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra veckan passerade bogserbåten Hans Oskar med M77 Ulvön på släp mitt sommarställe.

Bogserbåten förde norsk gästflagg, har den gröna (eller blåa) firman sålt båten till Norge?

Såg dessutom Snubber åka genom rondellen vid Giraffen med alla antenner vajande som en skog i storm och en TGB 40 parkerad utanför Mc Donalds i Kalmar hamn, någon här som vart hungrig?

 

Ja det var sommarens span det...
ryden2011-08-15 10:04:57
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Dirty Hog
Sågen konvoj bestående av en vit Unimog följd av en lastbil med Sugga o en Alvis på flaket' date=' siktat mellan Höytorp o Karlstad, ungefär i Grums vid nyängen.

 

Bilder har jag inga men de är kända på forumet....

 

Hade tj resa till Trögstad o såg skyltarna till Höytorp i alla fall...
[/quote']

SkyldigPDT_Armataz_02_01.gif En MYCKET trevlig tillställning på Höjtorp
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst snubber
Såg dessutom Snubber åka genom rondellen vid Giraffen med alla antenner vajande som en skog i storm och en TGB 40 parkerad utanför Mc Donalds i Kalmar hamn' date=' någon här som vart hungrig?[/quote']

 

Kan tänka mig att det syns med 7 antenner (alla 7 funkar och har en radio i andra änden...) som vajar på taket medan man kränger sig genom rondellerna.  PDT_Armataz_02_03.gif

Har dock ingen aning om vem som var föraren till TGB40...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jeep_tom
Någon härifrån som fasnat på bild från lördagens cruiseing i Västerås Power Big Meet?

 

Power%20Meet%20%2860%29.jpg

 

Några killar från stockholm som äger denna. Jag stod o snacka med dom där nere på Lördagen.. Slutade med att jag var deras Chaufför hela kvällen för de alla ville supa och ingen ville köra... Sedan på natten slog de upp sitt 12-manna tält mitt på gräsmattan nedanför en mack och sov i det' date=' haha [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img]

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Inom modevärlden har man nu förstått det vi alltid har vetat: Bv 206 är ett vackert fordon! Synd bara att fotografen lastade upp en massa skräp och folk framför...PDT_Armataz_02_03.gif

 

bv206.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Observerade en trevligt röd tgb 11 i Skövde i morse.

Den var av "pickup"-utförande och tror att den hade nån form av bur/ram runt hytten.

Fordonet i fråga framfördes av en herre i mustasch.

 

Någon här på forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

[TUBE]E9H5b1ad3Zo[/TUBE]

Rotade lite i mitt eget arkiv bland foton och klipp, så detta kvalificerar sig kanske inte riktigt som en spaning... men det är jag bakom kameran någonstans i Sverige på en Bv 206-kurs. Första klippet visar att bara surhålet inte är sönderkört så går det himla fint över, andra klippet visar att när surhålet ÄR sönderkört så kan det vara lite svårare...
[TUBE]lJpZ6i481WQ[/TUBE] 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lovar att inte komma med fler o-spaningar...PDT_Armataz_02_15.gif, men det känns inte helt motiverat att starta en egen tråd för att visa bilder och klipp från Bv-övningar som jag varit på. Det ska i så fall vara om det finns fler som har liknande erfarenheter som vill fylla på?!

 

Sen är jag ju lite olydig, så det blir en sjöspaning med en fråga: Någon på forumet som varit och i Sollefteå-trakten och simmat?

 

till_havs.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back
Jag lovar att inte komma med fler o-spaningar...PDT_Armataz_02_15.gif' date=' men det känns inte helt motiverat att starta en egen tråd för att visa bilder och klipp från Bv-övningar som jag varit på. Det ska i så fall vara om det finns fler som har liknande erfarenheter som vill fylla på?!

 

Sen är jag ju lite olydig, så det blir en sjöspaning med en fråga: Någon på forumet som varit och i Sollefteå-trakten och simmat?

 

[img']uploads/1695/till_havs.jpg[/img]

 

Så där får vi inte4 göra inom FMV PDT_Armataz_02_06.gif   Då ska vi ha 58 dykare och 26 båtar , helst 4 helikoptrar och någon ubåt med som säkerhet, gissa om gröna firman är knepig ibland..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Andreas.E

- Tåden rensad! - 

Eventuella kommentarer på/mot person får ni ta via PM! Nu återgår vi till trådens tema "Terrängfordons-Spaning" Det är sista gången jag säger ifrån i saken!

Andreas.E2011-09-22 15:13:22

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...