Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

  • 1 month later...

Undrar om inte den hör hemma i Eskilstuna, då är det en medlem som har den,

Några med dekaler har väl blivit sålda och så har vi inte riktigt hört av de nya ägarna, ja de har inte basunerat ut att det är dom som köpt dem här i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Protiva. Du såg inte hur de hade konstruerat lås anordningen för dunken bak på skåpet på 13 bilen ?

Jag har blivit av med några dunkar, och skulle verkligen behöva låsa fast min för att ha den kvar om än tom

 

Ser ut som att det är den vanliga dunkremmen som sitter på dunkhållaren såvida det är 13-bilen (1317/18 ser de ut som) i inlägget ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer det Bajon1 säger. Det är den vanliga dunkremmen.

 

dunk.jpg

 

Jag brukar på min bil trä remmen igenom handtaget på dunken. Sedan sätter jag ett hänglås i hålet i remmen så att den inte går att trä ur. På så sätt kan du inte få loss dunken. Visst det går om man har en kniv och skär sönder remmen men om man bara går förbi och får för sig att vilja sno dunken så blir det svårt.

 

dunk2.jpg

 

Jag har dock noterat att inte alla bilar har hål i sina remmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag klockan 16:15 mötte jag en DUKW (Duck) utanför Oslo rätt vid Sandvika E18 mot Drammen. Den rullade för egen maskin på motorvägen, men en enorm amerikansk flagga i aktern. Det såg ut som det var Svenska skyltar på den, men var lite svårt att se när jag mötte den i bra fart.

 

DUKW.image2.army.jpg

 

Någon som har en susning om vart denna var på väg. Är väl inte mer än två i Skandinavien vad jag vet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Treffet varer ut helgen. Ettersom det er en vennegjeng som ferierer sammen hvert år blir det ikke annonsert utenom de som har eller kjenner noen som har amfibie. Fullt mulig å se det meste fra Norsjø Ferieland men vær oppmerksom på at hvis man skal inn på den dedikerte campen og/eller være med utpå så tar de en ganske fet dags/døgn-pris for å hjelpe til å dekke utgiftene.

 

Tirsdag - Tur til Notodden

Onsdag - Slusetur til Ulefoss

Torsdag - Day Off

Fredag - Tur til Skien m/sluser

Lørdag - Rebusløp i området

Søndag - Tur til Seljordsvannet for å lete etter sjøorm

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bajonet och Protiwa, mina dunk remmar ser inte så ut, Har bara en rakt över och den är grön, så jag trodde nog de hade gjort något extra på den som är på bilden, Jag får hitta på en lösning själv , hur svårt kan det vara :)

 

Halfsafe. Väldigt fina foton och en bra spaning, fick du åka med efter som du kunde ta fotona ute på sjöen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bajonet och Protiwa, mina dunk remmar ser inte så ut, Har bara en rakt över och den är grön, så jag trodde nog de hade gjort något extra på den som är på bilden, Jag får hitta på en lösning själv , hur svårt kan det vara :)

 

Ja, du får tillverka en rem som går lodrätt med hål i som du kan låsa med hänglås. Eller sätt dit en mindre kedja som du kan låsa. Den blir ju svår att skära av med kniv också ;) Kanske går att svetsa fast kedjan i dunkhållaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var just på flygfesten i Dala-järna på vägen mot leksand därifrån nyss, då mötte jag en vit tgb11 tror det stog "fun" i rött på långsidan är det någon härifrån tro? han inte fota den med mobilen för jag tänkte på annat o såg den för sent.

Trodde jag mötte nått annat terrängfordon först tgb11 fanns inte i helvitt i mitt huvud tidigare men nu gör det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...