Gå till innehåll

Terrängfordons-Spaning


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Gäst OBELIX

Jodå Speedy, alla svenska militära valpar har en rutram som kan öppnas i nerkant. Man får fälla undan torkarna och sen kan den ställas rakt ut! Har sett ett flertal valpar som inte kan öppna framrutan- men det har varit civila varianter.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst speedy
Jodå Speedy' date=' alla svenska militära valpar har en rutram som kan öppnas i nerkant. Man får fälla undan torkarna och sen kan den ställas rakt ut! Har sett ett flertal valpar som inte kan öppna framrutan- men det har varit civila varianter.

 

SKREV OBELIX
[/quote']

 
Da lærte jeg noe idag også PDT_Armataz_02_10.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst OBELIX

En dag utan ny lärdom är en bortkastad dag.

 

Det läget som som rutan är i på den valpen kallar i alla fall vi för ventilationsläge- och man behöver inte komma upp några högre hastigheter för att det ska fläkta på bra i hytten. 

 

På Brand-Valpen har jag tagit bort den ramen och slipat ner plåtfalsen i karossen till ett minimum, för att sedan limma in nytillverkade rutor på var sin sida om en mittstolpe. Så jag har inte den möjligheten, men jag prioriterade ett stort synfält istället då jag är rätt lång.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Toolman
Jodå Speedy' date=' alla svenska militära valpar har en rutram som kan öppnas i nerkant. Man får fälla undan torkarna och sen kan den ställas rakt ut! Har sett ett flertal valpar som inte kan öppna framrutan- men det har varit civila varianter.

 

SKREV OBELIX
[/quote']

Jag tror inte att jag har orginaltorkararmarna, ska det finnas något sätt att fälla bort dem utan att de står rakt ut? Jag måste lossa muttern som håller armen i axeln för att få mina att ligga under rutan men mot karossen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Rookien

Såg en 13 eller 20 idag, jag vet inte skillnaden.

 

Utanför Sävenäs sopförbränning i Partille.

 

Någon som känner sig skyldig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P7080180Startjeep.jpg

 

PDT_Armataz_02_11.gif När jag går på terrängbilsspaning går jag helst i skogen i Värmland. Har hittils funnit en 912 som stog i skogen och en bekant fick köpa, samt två suggor varav jag köpte den ena. I helgen hade jag fått tips och vi var några stycken för att undrsöka om ryktet stämde. Jodå, i skogen stog en Volvo startjeep, en GMC med skåp och en Volvo Rundnos samt en Brokway bärgare samt några bandfordon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst mattias

Var det kanske dig beau som jag mötte på E18/E45 vid Segmon,söndag kl 13.30 cirka.I allafall så kom det en fin sugga åkandes österut då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Gäst 912.Lars
P7080180Startjeep.jpg

 

PDT_Armataz_02_11.gif När jag går på terrängbilsspaning går jag helst i skogen i Värmland. Har hittils funnit en 912 som stog i skogen och en bekant fick köpa' date=' samt två suggor varav jag köpte den ena. I helgen hade jag fått tips och vi var några stycken för att undrsöka om ryktet stämde. Jodå, i skogen stog en Volvo startjeep, en GMC med skåp och en Volvo Rundnos samt en Brokway bärgare samt några bandfordon.

[/quote']

 

Som värmlänning blir man ju ganska så avundsjuk på detta PDT_Armataz_02_06.gif Kanske tur ändå då jag redan har tillräckligt med prylar PDT_Armataz_02_05.gif

Far du dit igen Beau får du gärna ta några fler bilder och lägga upp PDT_Armataz_02_02.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst skåne

Far du dit igen Beau får du gärna ta några fler bilder och lägga upp PDT_Armataz_02_02.gif

 

Riktigt bra spaning' date=' det hade sett bra ut och varit glädjande med fler bilder[img']smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img].
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_02.gif På allmän begäran lägger jag ut några bilder till. Ett tips fick jag av gubben som kör sopbilen. När han såg min Sugga parkerad på tomten blev han intresserad och sa: "En sån vet jag var det står i skogen".

 

Brokway

P7080159Brokway.jpg

 

Brokway med winch

 

P7080164_Beokway_1.jpg

 

 

Startjeepens motor

P7080184_Startjeep.jpg

 

 

Delar av Startjeepens instrumentbräda och vreden för diffspärrar

P7080185_Startjeep.jpg

 

 

Startjeepen bakifrån

P7080188_Bakifrån.jpg

 

Bandfordonen var rätt ointressanta tyckte jag. Det var Allis Chalmers (heter det så?) och Caterpillar och någon hjullastare.

 

Personligen tyckte jag Startjeepen var intressantast. Bilarna har nog stått ute sedan slutet av 1980-talet.

Förvånansvärt friska i plåten trots alla år ute.

Fråga mig inte var dom står.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst 912.Lars

Tack för trevliga bilder Beau och att du tog dig tid att åka ut och ta fler PDT_Armataz_02_44.gif

Ingen risk att jag vill veta var de står då jag bara skulle bli sugen på mer prylar om man smög dit och kollade själv PDT_Armataz_02_10.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bachler
Någon härifrån som fasnat på bild från lördagens cruiseing i Västerås Power Big Meet?

 

 

Power%20Meet%20%2892%29.jpg

 

 

Där är jag och en av mina valpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...