Gå till innehåll

Annonstips från andra sajter!


Gäst ErikC304

Rekommendera Poster

Volvo BV202 Articulated tracked machine For Sale (1985)

5286513.jpg

 

 

Reduced for quick sale, Christmas special £2015
Bought with intention of turning into forester (epeli) though have found one that has more damage to body therefore have cut back body ready for conversion. It seamed a shame to cut this one up.
The machine runs though does need a new choke cable and rust in the typical locations, all superficial though it must be noted not for water amphibious play.

HISTORY: BV-202 VOLVO WAS MADE MY VOLVO BM BETWEEN 1964 AND 1981. OPERATED BY CANADA , FINLAND, THE NETHERLANDS, NORWAY, SWEDE, THE UNITED KINGDOM. LATER REPLACED BY BV 206 SISU NASU.

TECHNICAL DATA:

ENGINE:
VOLVO B20

POWER: 71,4/KW/97 HP AT 5300 R/MIN.

GEARBOX: MANUAL, 4-GEARED ZF S4

SIZE:
TOTAL
LENGTH: 6175 MM (ONLY BOTH WAGONS AT A TIME CAN BE USED)
WIDTH: 1760 MM
HEIGHT: 2210 MM
HEADROOM: 300/200 MM
TRACKS WIDTH (GUMMED): 500 MM
TRAILER :
LENGTH: 2300 MM
WIDTH: 1600 MM
HEIGHT: 1400 MM
CAPACITIES:
WEIGHT: 3420 KG ( CARRIER: 2240 KG, TRAILER: 2180 KG)
CARGO (ROAD): 1000 KG , (TERRAIN) 800 KG, (TRAILER ONLY): 800 KG
TOP SPEED: 39 KM/H
FLOATING SPEED: 1,25 KNOTS

http://www.carandclassic.co.uk/car/C551781#

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snövessla

0299770991.jpg

 

49 900:-

39 920:- ex. moms
En delvis hemma samt ombyggd snövessla typ snow trac med Mercedes Benz 75 hk. dieselmotor ( bytt från VW 1200 bensin ). Vanlig vattenburen värme +dieselvärmare, går helt perfekt, startar hur lätt som helst. Maskinen är momsad, kärran ingår. Välkomna till Westbike i Mellerud för mer info. ( Pris: 39 920:- +moms )

http://www.blocket.se/alvsborg/Snovessla_57566858.htm?ca=3&w=3

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VINSCH 24 volt, WARN 4100kg

8386781054.jpg

 

300:-

Vinsch ifrån WARN på 24 volt, 4100kg maxlast.

obs: Ingen vajer medföljer. 

Modell nr: XD9000 

 

Inte jag som köpt den utan det är arvegods så tyvärr har jag mycket lite info och kunskap om denna. Men jag har googlat fram en sida som tar 16695kr för vinsch med exakt samma modellnummer så utgår från att nypriset ligger där plus/minus nån tusenlapp. 

 

Pris: 300kr frakt ifall det skickas och pris på vinschen är det bud som gäller. 

 

Inga skambud tack och budar du lite lågt får du gärna argumentera varför om du tex. har speciell kunskap om denna modell som inte jag har. 

 

Kontakt: helst sms/ringa. Mail går också bra men kan ta längre tid att få svar.

http://www.blocket.se/vasternorrland/VINSCH_24_volt__WARN_4100kg_57216095.htm?ca=3&w=3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojjomän, denna bil såldes för 100.000kr för någon månad sedan. Köparen "celibra" har tydligen backat ur affären av någon anledning! Kanske för att bilen saknar papper och kan vara svår att registrera.

"celibra" har ropat in andra objekt också de ägs idag av Vellinge Bil & Bärgningstjänst AB B)  Vore intressant om köparen kunde ge sig till känna och berätta :huh:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojjomän, denna bil såldes för 100.000kr för någon månad sedan. Köparen "celibra" har tydligen backat ur affären av någon anledning! Kanske för att bilen saknar papper och kan vara svår att registrera.

"celibra" har ropat in andra objekt också de ägs idag av Vellinge Bil & Bärgningstjänst AB B)  Vore intressant om köparen kunde ge sig till känna och berätta :huh:

 

Väldig koll du har på läget SBAT111, man blir imponerad!   :excl:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldig koll du har på läget SBAT111, man blir imponerad!   :excl:

Livet är TGB40 (begreppet "Nerd" dyker upp i huvet) :lol:

 

Faktum är att när jag fick klart för mig att marknaden var på väg att översvämmas av TGB40:ior ville jag veta vart de tog vägen! Sedan spårade det ur lite :rolleyes:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojjomän, denna bil såldes för 100.000kr för någon månad sedan. Köparen "celibra" har tydligen backat ur affären av någon anledning! Kanske för att bilen saknar papper och kan vara svår att registrera.

"celibra" har ropat in andra objekt också de ägs idag av Vellinge Bil & Bärgningstjänst AB B)  Vore intressant om köparen kunde ge sig till känna och berätta :huh:

celibra hoppade tydligen alla sina bud, vilket gjorde att Vellingebärgaren fick den för sitt sista bud.

Sen tycker jag 45:an ser skum ut, fel flak fel årsmodell fel vikter, kan det vara förserie? Men det ser ut som startpiloten är ersatt med glödning vilket tyder på nyare motorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...