Gå till innehåll

Stureplan offroaders


Gäst Puppe

Rekommendera Poster

Gäst Puppe

Kul!!! Armémuseum stänger kl. 20:00 så tidschemat blir tight. Därför är det bra om alla har anlänt vid 18:30, helst litet innan.

Färdväg: In genom Liljansskogen på Baron Rålambs väg (byter senare namn till Björnnäsvägen).Vid avfarten Stora Skuggan svänger vi höger och kommer sedan till en T-korsning, sväng vänster (Gasverskvägen). Vid Ropsten, kör rakt  fram i rondellen. Sedan utmed Norra Hamnvägen och Södra Hamnvägen, uppför backen  efter indiska magasinet, sväng höger över bron och sedan vänster in på Tegeluddsvägen. Kör den till slutet, sväng höger in på Lindarängsvägen. Raka spåret ned till Strandvägen (ni passerar Valhallavägen till höger men kör inte in där utan rakt på i rondellen in på Oxenstiernsgatan). Efter Radiohuset vid Berwaldhallen kommer en nedförsbacke med trafiklysen. Sväng höger efter lysena så är ni på Strandvägen. Kör hela Strandvägen fram och sedan in på Birger Jarlsgatan (snett höger efter Dramaten). Nu tar vi det långsamt för efter Riche, pantbanken och en antikvitetsaffär (Åmells?) tar vi höger in på Riddargatan, korsar Nybrogatan och Sibyllegatan och sedan in på Armémuseum.

Printa detta och ha i bilen, det underlättar om/när vi kommer ifrån varandra. Vägen är vald för att slippa onödiga trafikljus som kan splittra upp oss. Nedan är en länk till karta

 

Vi ses!

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Puppe

Verkar vara litet knas på länken jag skickade. Statoilmacken ligger i korsningen Baron Rålambs väg/ namnlös väg knappt 200 m söder om "Stockholms Universitet", universitetshusen ser ut som ut-och-invända simbassänger, ni kan inte missa dom. Glöm markeringarna på kartan, de är fel.

 

Hej svejs
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Toolman

Underbart initiativ!

 

Jag kan tyvärr inte delta men hoppas på en hög med bilder istället! Ska försöka ta mig förbi och kolla när ni kommer rullande.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danen

Fan, låter ju skitkul!

Det är ju alldeles för sällan man ser en kollon med fina volvobilar komma åkandes.. PDT_Armataz_02_11.gif

Tyvärr är min TGB 1314 på omfattande motorreparation i några veckor till..... PDT_Armataz_02_06.gif

 

Vore underbart att se lite bilder på detta sen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Puppe

Det här tycker jag vi gör om!! Tur att Armémuseum hade konsert så vi kunde sitta på Djurgården och prata guano isället, vädret var utmärkt. Bilder kommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Teddan

Var verkligen trevligt! Ska vi inte boka in ett nytt datum redan nu? Kanske en lördag så att man hinner med museet och en grillning någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst thowes

Ja, det här gav mersmak!  En mycket trevlig tillställning!  Många ögonbryn lyftes nog under vår framfart genom stan...

 

/Thommy med Agneta och Daniel + Malin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Puppe
Var verkligen trevligt! Ska vi inte boka in ett nytt datum redan nu? Kanske en lördag så att man hinner med museet och en grillning någonstans?

 

PDT_Armataz_02_02.gif

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Larsson 5406

Hej!

 

Vilka fina bilder av bilar i stan, verkar inte vara någon trängsel...

 

 

 

Hoppas på flera tillfällen.

 

 

 

 

 

Mvh Tomas L

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst niklas

Såg väldigt trevligt ut! Hade tyvärr tenta idag å med min framförhållning va jag så illa tvungen att ägna mig åt det igår kväll. Är kvar i Sthlm till 11 juli så blir det av innan dess ska jag verkligen försöka hänga på! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ola W

Ledsen att inte kunna närvara (bor inte alltför långt ifrån Stockholm) men glad över erat fina initiativ. Och ni med de två 903:orna, kanon att ni hade spadar monterade på fronten!! Aaaaah.. Tror jag har valpsjuka! Måste få klart min kärra. Måste, måste... /Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Puppe

Ledsen att inte kunna närvara (bor inte alltför långt ifrån Stockholm) men glad över erat fina initiativ. Och ni med de två 903:orna' date=' kanon att ni hade spadar monterade på fronten!! Aaaaah.. Tror jag har valpsjuka! Måste få klart min kärra. Måste, måste... /Ola

[/quote']

 

De är dock litet för smala i själva bladet för att passa perfekt i fästet. Finns det flera versioner av grävspadar? Lycka till med att få klart bilen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Ola W

Tackar. Jag köpte min från www.bbfab.se "Spade gräv" tror jag att den hette. Men tyvärr så skaver speten på bladet på karossen. Så jag har en lite stöt dämpning mellan spetsen och karossen. /Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Bra fråga Gastorn. Det är så att Sgt. Skragge som startade "Stureplan Offroaders" är på semester månaden ut. PDT_Armataz_02_06.gif Pratade med honom innan han drog och vi pratade om att försöka styra upp det i början av september.

 

 

 

Vore kul att få ihop ÄNNU flera!

 

 

 

OJ! Kollade precis på Armémuseets hemsida för att se om de har någonting på gång som skulle kunna vara intressant för oss i samband med en körning och då hitta jag denna:

 

 

 

Försäljning av utgallrade fordon

 

Armémuseum säljer utgallrade, äldre militära fordon på auktion fredagen den 5 september

 

kl 11.00 i Strängnäs. Mer information kommer senare i dagspress. Detaljupplysningar kan fås från den 11 augusti av försvarsantikvarie Bengt Andreason på tel 076-864 93 59

 

 

 

 

 

 

 

Har någon annan hört någonting om detta? Undrar vad det blir för fordon? PDT_Armataz_02_05.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Gastorn

Ok, då vet man i varje fall att nåt är på g, bara att vänta och längta o hoppas att det inte krockar med nåt. Bara hoppas att alla i Stockholmstrakten kan haka på denna gång så att det blir ett rejält gäng.

Mvh Gastorn
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...