Gå till innehåll

Stureplan offroaders


Gäst Puppe

Rekommendera Poster

  • 2 weeks later...

Ja, korvlinjen är intressant, och vill man se hela har man att göra ett tag.. 

De intressantaste delarna är de runt Arninge, och de "stora" forten runt Gullsjön, samt Karbybatteriet. Har sett de flesta  och vet vart de ligger..

Är sämre orienterad på den södra försvarslinjen, men den har mycket gott att erbjuda.

 

/Thommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör bli en helgdag i såfall, dagsljus börjar bli en bristvara nu....

 

Tar man den norra korvlinjen, runt Arninge, så kan man säkert göra en heldagstur, med gemensamt lunchstopp på lämpligt ställe. Vissa installationer kräver en del promenerande, exempelvis Gullsjöfortet och Skogsbergafortet ligger en bra bit in i skogen.

 

Kan tälja ihop en liten "resplan" och lägga in lämpliga stopp om intresse finns..  Måste byta en trasig damask oxå PDT_Armataz_02_13.gif Har besökt altyco idag och gjort ett fint hål till i plånboken...PDT_Armataz_02_06.gif

 

/Thommy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör bli en helgdag i såfall' date=' dagsljus börjar bli en bristvara nu....

 

Tar man den norra korvlinjen, runt Arninge, så kan man säkert göra en heldagstur, med gemensamt lunchstopp på lämpligt ställe. Vissa installationer kräver en del promenerande, exempelvis Gullsjöfortet och Skogsbergafortet ligger en bra bit in i skogen.

 

Kan tälja ihop en liten "resplan" och lägga in lämpliga stopp om intresse finns..  Måste byta en trasig damask oxå [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_13.gif[/img] Har besökt altyco idag och gjort ett fint hål till i plånboken...PDT_Armataz_02_06.gif

 

/Thommy

 

Intresse finns! Fixa ihop en liten resplan, så får vi försöka hitta en dag då så många som möjligt kan följa med.  PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fantastiskt bra idé! För min del är jag i Kina på uppdrag den 17:e till 25:e oktober. Hur jag kommer att klara mig utan valpen så många dagar vet jag inte. PDT_Armataz_02_06.gif Tips om ett snabbt och billigt sätt att få med mig Fotovalpen? PDT_Armataz_02_10.gifTeddan2008-09-21 10:50:17

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Intresse finns! Fixa ihop en liten resplan, så får vi försöka hitta en dag då så många som möjligt kan följa med.  PDT_Armataz_02_02.gif

 

Ok..

Skissade på följande tur.  Start COOP (OBS!) Rotebro. Första stopp: Sollentunafortet. Därefter åker vi och kikar på Hagbybatteriet, Fällbro löpgravar, Karbyfortet, Karby batteri, och sedan parkerar vi vid Gullsjön för att promenera till Gullsjö och Skogsbergaforten, där medhavd fikakorg förtärs. Kan ätas "inomhus" om sämre väderlek råder.  Efter detta avslutar vi med Arninge & Lugnetforten. Det finns fler sevärdheter längs sträckan, men det kan bli mastigt att ge sig på alla..

 

Total bilsträcka är ca 3 mil, men med alla uppehåll får man nog räkna med 4-5 timmar...

 

/Thommy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för avsikt att åka dit...  Dock vill dottern på scoutläger samma helg, och hon har en vilja av stål, trots att hon bara är 9 år...  PDT_Armataz_02_20.gif Det blir nog en tuff (och dyr) förhandling innan det är löst...PDT_Armataz_02_06.gif

 

Just nu står min bil på tre hjul på grund av trilskande damaskmontering (Tack Carl11 för all hjälp på den punkten!)

 

Så något av de andra datumen är i så fall mer aktuella. Jag har inget inbokat för min del än så länge. Kanske den 26:e så Teddan kan hänga på och berätta vad han gjorde i Kina??

 

/Thommy
thowes2008-09-22 23:26:37
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja' date=' vi kan ju preliminär boka söndagen den 26:e. Vore ju kul om Teddan kunde vara med också.[/quote']

 

Tack Daniel.

 

 

 

Bad news för min del. Vi kommer att fira min dotters 6 årsdag den 26:e eftersom det var den enda helg vi kunde få bowlinghallen. PDT_Armataz_02_06.gif Sen att jag är i Kina den 17:e till 25:e hjälper inte heller.

 

 

 

Ni får hitta en dag som funkar för er sen får vi se för min del.

 

 

 

Hur ser det ut helgen efter för folk? Den 1:a eller 2:a november?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut helgen efter för folk? Den 1:a eller 2:a november?

 

Skulle vara de 2:a i så fall. Jag jobbar natt den veckan och slutar då 07:30 på lördag morron (den 1:a). Sen är det Hobbymässa i Frescatihallen som grabben har längtat efter i ett halvår nu, så den måsta jag gå på. Kör 11:an dit. Men det kan jag göra när jag vaknat till på lördagen. Så kan jag viga söndagen till värn safari.

 

Länk till mässan om någon annan är intresserad. http://www.hobbymassan.se/

 

 
Protiwa2008-09-23 10:46:01
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i Borås över helgen den 1 November...  8 eller 9/11 kanske...?

/Thommy

 

Vi kan ju inte åka utan vår guide! PDT_Armataz_02_08.gif

Den 8:e i så fall. Den 9:e är det "Stockholm Militariamässa" i Silnahallen. Brukar åka dit och titta.

Kan hända att man hittar något kul till 11:an.

 

Länk om någon annan är intresserad: http://www.militariamassan.se/index_s.htm

 

 
Protiwa2008-09-23 16:39:49
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helgen efter? Alltså den 15:e eller 16:e november?

 

(Har redan bokat in Solna hallen. Träffade Carl där före året med valpen)

 

Jag kör 11:an dit PDT_Armataz_02_03.gif Hoppas att vi ses Teddan!

 

15:e, 16:e ser bra ut för min del
Protiwa2008-09-24 01:34:52
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då preliminärbokar vi helgen 15-16 November då. Får återkomma om vilken av de bägge dagarna som blir aktuell, För min del tror jag söndag "känns" bättre, brukar vara fullt upp på lördagarna..

 

Missade ett föredrag om korvlinjen på Armémuseumet igår PDT_Armataz_02_06.gif...

 

/Thommy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...