Gå till innehåll

Stureplan offroaders


Gäst Puppe

Rekommendera Poster

  • 3 weeks later...
Gäst Protiwa
Då preliminärbokar vi helgen 15-16 November då. Får återkomma om vilken av de bägge dagarna som blir aktuell' date=' För min del tror jag söndag "känns" bättre, brukar vara fullt upp på lördagarna.. 

 

/Thommy
[/quote']

 

Ska vi boka söndagen? Skulle behöva veta för nu börjar det bli dags att planera schemat på jobbet.
Protiwa2008-10-10 13:46:43
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För min del spelar det mindre roll om det blir lördag eller söndag.

 

Söndagen har R4WD körning, så hade nån tänkt åka dit och lera ner sin bil så kanske lördagen är ett bättre alternativ för oss..

 

/Thommy

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI
Jag har i dagsläget inga planer på R4WD körningen. Det är värnsafarit som är helgens planer för min del.

 

Gutt Då vill vi se lite bilder på din safari. Skulle själv varit med idag på vår

värnsafari här nere men fick förhinder. Bajon1 och Hasse är ute

 

Mvh Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Protiwa

Ja, söndag 16/11 bokas tycker jag med! PDT_Armataz_02_02.gif

 

Kameran får följa med om det inte regnar för mycket.

Skam vore det ju annars om vi inte fick ihop några bilder när vi har med oss "fotovalpen".... PDT_Armataz_02_32.gif
Protiwa2008-10-10 23:53:31
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Ja, planen är fortfarande att genomföra detta. Har lite knas på bilen, misstänker stora mänder vatten i soppan... Hoppas få ordning på det innan den 16:nde

 

/Thommy
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello!

 

Har filat lite på vår värnsafari...

 

Vi träffas på parkeringen OBS!/COOP i Rotebro 09.30 den 16/11, och åker sedan till Sollentunabatteriet som första anhalt, invid Sollentuna kyrka.

 

Därefter åker vi till Karbyfortet men gör ett snabbstopp vid Löpgravarna vid Fällbro på vägen. Karbybatteriet innebär en 300 meters promenad och är välbehållet och mycket sevärt. Vi tittar även till Karbybatteriet innan vi styr iväg till godbitarna: Gullsjöfortet och Skogsbergafortet/Prästgårdsfortet. Här kommer det bli en hel del promenad, och jag föreslår även att vi käkar lite medhavd mat här. I händelse av regn så kan man alltid äta inne i något av anläggningarna.

 

Vi avslutar sedan dagen med Arningeinstallationerna, där både flera fort och KSP värn finns att beskåda.

 

Jag räknar med att detta tar 5-6 timmar så varma kläder, fikakorg och bra skor bör finnas med på komihåg-listan.. Fika kan med fördel inhandlas på COOP i Rotebro innan avfärd.

 

Skulle vi få tid över och intresse finns så finns det många fler ställen att besöka, har försökt pricka in de stora sevärdheterna i denna rundtur, där det går att parkera med våra fullvuxna bilar. Jag har koordinater till över 50 platser i omgivningarna så det finns underlag för flera turer!

 

Väl mött!

 

/Thommy

 
thowes2008-11-06 12:33:59
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tuttade du Hasse?

Jag var på väg till Göteborg och har precis kommit hem. 120 mil på 29 timmar! PDT_Armataz_02_02.gif
Igår var det Sthlm-Borås-Göteborg.
Idag var det Göteborg-BJM i Nossebro-Roger Johansson i Nässjö-Skeda Udde-Sthlm.

Ang. Nästa helg så är jag helt klart med!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häftigt!!!!! Teddan att du kör med din valp så mycketPDT_Armataz_02_44.gif

 

Mvh Arnberg

Tänker som en godvän till mig hemma i Staterna som äger båda en original '64 AC Ford Cobra och en '88 Ferrari Testarosa. Jag hade frågat honom en gång varför han körde sina bilar så mycket som han gjorde. Svaret' date=' "Varför köper man roliga bilar för att ha dem parkerat i garaget? Bilar är gjorda för att att köras, speciellt dem här!" [img']smileys/PDT_Armataz_02_41.gif[/img]

Så rätt!!PDT_Armataz_02_07.gif 

 

Teddan2008-11-11 07:50:35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...