Gå till innehåll

Övriga Filmklipp


Gäst ErikL

Rekommendera Poster

 

Den är fet ryssarnas senaste strv T14, premiär idag på paraden i Moskva.

 

Inga gubbar i tornet utan kanon och sprutor styrs nerifrån. Gubbarna sitter i ett utrymme som är bepansrat och skyddat från vagnens egna faror, ammunition, bränsle mm.

 

Gubbarna kunde ju lika gärna sitta i ett bergrum och titta på en skärm, då lär man väl kunna spara en del vikt och skyddssystem mot kemiska vapen, radioaktivitet och annat trams så man får fler kärror för samma stålar. Men det är väl nyheten på nästa generation.

 

Snart behövs bara en gubbe som sätter ner flaggan när fienden är besegrad.

 

Tydligen så har en T14 pajjat under genrepet inför paraden och bogserats bort... :-)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Den är fet ryssarnas senaste strv T14, premiär idag på paraden i Moskva.

 

Inga gubbar i tornet utan kanon och sprutor styrs nerifrån. Gubbarna sitter i ett utrymme som är bepansrat och skyddat från vagnens egna faror, ammunition, bränsle mm.

 

Gubbarna kunde ju lika gärna sitta i ett bergrum och titta på en skärm, då lär man väl kunna spara en del vikt och skyddssystem mot kemiska vapen, radioaktivitet och annat trams så man får fler kärror för samma stålar. Men det är väl nyheten på nästa generation.

 

Snart behövs bara en gubbe som sätter ner flaggan när fienden är besegrad.

 

Tydligen så har en T14 pajjat under genrepet inför paraden och bogserats bort... :-)

 

 

Se värsta fastkörningen.. (fast det var ju ett moment som ingoick i paraden ju..)

JDW, on 08 May 2015 - 4:22 PM, said:

jag antar att försvaret av den sibiriska tundran snart får förstärkning med div resurser, med kanske lägre grad än vad de hade i går...

Rysska flaggskeppet T14 Armata verkar tungbärgat, åtminstonde på kullersten eller vad underlaget kan va.

Ett projekt för Vinkon??

(hmm, Vinkon har kroniskt undvikit musikkårerna från sina bilder, lite taskigt tycker jag..)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Grabbarna i slutet är roligare om man ser hela deras klipp:

(gammal klassiker)

Vanligtvis har jag ganska svårt för att skratta åt folk bara för att de fulla, men det här är så jäkla dumt så man bara måste :)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En film om snö tydligen:

Utifrån kommentarerna att döma så var det en rejält kall/ordentlig vinter.

 

Själv var jag förstås inte född på flera decennier, medans farsan var i rätt ålder för att sladda runt med farfars tändkuletraktor på sjöisen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En film om snö tydligen:

 

Utifrån kommentarerna att döma så var det en rejält kall/ordentlig vinter.

 

Själv var jag förstås inte född på flera decennier, medans farsan var i rätt ålder för att sladda runt med farfars tändkuletraktor på sjöisen :)

Man skulle kunna tro att det var en film om tåg ^_^

Filmen är ju från England och där är väl snö en raritet. Om inte annat så tyder tågmodellerna på ett ganska stort tidsspann ånglok - diesellok. Snöar det i England så blir det nog kaos ganska lätt eftersom det händet så sällan. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns flera filmsnuttar på vinter och järnväg om nån är intresserad av det.

Är lite imponerad av de ångmaskinsdrivna snöslungor som fortfarande underhålls för att kunna tas i bruk vid behov.
Visserligen är denna film inte svensk men jag tror att nått liknande finns på våra järnvägsmuseer.



Mvh/Dexx
  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...