Gå till innehåll

B-reggning med bakre hytt


LurK

Rekommendera Poster

Går i tankarna om omreggningen på min tgb 13,har kollat upp husbils alternativet,men det spricker ju på att mitt b-kort

är taget-97 :angry: .

 

går det på nått vis att klassa ner till lättlastbil för b-kort med hytten kvar??

går ju att rensa bort ganksa mycket fd sambands utr,kompaniplåts hållare o allt övrigt grejs....

annars blir det väl att kapa ner hytten och få golvet kvar som igentligen var planerat

från början,synd på hytten isf,men det finns väl nåra såna kvar iaf

 

lägger upp lite siffror från trp styrelsen

Kaross: Skåp - övrigt (29) Karosserikod särskilda ändamål: Slagvolym, cm3: Växellåda: MANUELL/TILLSATS Antal passagerare, max: 1 Antal sittande passagerare, max: Antal bältade passagerare, max: Antal passagerare i rullstol, max: Antal stående passagerare, max:

Skattevikt, kg: 4500 Tjänstevikt, kg: 3820 Totalvikt, kg: 4500 Sänkt totaltvikt, kg: Max släpvagnsvikt, kg: 2000 Max släpvagnsvikt kg, obromsad: Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: Max sammanlagd bruttovikt, kg: Max lastvikt, kg: 680 Tillåten lastvikt, kg: 680 Kopplingsanordning : KROK Kopplingsavstånd, mm: 4310 Kopplingsavstånd EU, mm: Effektiv bromsanordning: Nej Lastutrymmets längd, mm: Främre överhäng, mm: Bakre överhäng, mm: Utrustning: Drivande axlar fram: 2 Drivande axlar bak: 1 Antal hjul: 6 Antal axlar: 3 Garanterat axel/boggitryck 1: 1900 Garanterat axel/boggitryck 2: 3000 Max axelavstånd axel 1-2, mm: 2300 Max axelavstånd axel 2-3, mm: 1050 Däckdimension axel 2: 280/85-16-6 Bandbredd, mm: Längd, mm: 5350 Bredd, mm: 1880 Höjd, mm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaa men c-kort är ju inte taget på en dag precis,finns ju intensiv men det är ju inte gratis precis :angry:

Ok,tja blir ju till att prova iaf då kankse,men det måste iaf sluta med ganska låg lastvikt.

Om ja läst på rätt så väger den 3820 kg som den står.jag måste iaf få bort

sådär kanske 800-900 kilo,men det är ganksa mycke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmmm...tack för infon hasse :wub: ...tror ja gör ett rens-försök på allt onödigt och åker bort till vågstationen i det lokala grustaget.

Vi leker med tanken att man bantar ner den till ca 2900kg med hydda....blir inte då lastvikten 600kg?? :unsure:

ir har ja fatta helt fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ju civilreggad XGT232,

Fordonsdata Fordonsstatus: I trafik (2012-07-04) Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej Antal ägare: 3 Yrkesmässig trafik: Nej Fordonet tillverkat: Producentansvarig: I trafik första gången i Sverige: 2005-09-21

I trafik första gången i utlandet:

 

verkar vara civil-reggad 2005

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 1314 är omregistrerad till lätt lastbil med skåpet kvar, lastvikten blev 320 kg... Dock är det ju skönt med besiktning vartannat år istället för varje år som gäller för tung lastbil. Har man inget behov av högre lastvikt är det ett bra alternativ, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha ok :) ,nee lastvikten är ju inte så viktig,sen är det ju bra med bes vartannat år.

då kan ju nöjd om ja hamnar på typ 3100kg ;) .

 

sen en fråga till,det finns 7 säten bak men bara 5 säkerhetsbälten :rolleyes:

vart finner ja antal passagerare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ditt första inlägg står det ju "Antal passagerare, max: 1" så du får bara ha en passagerare, troligen på platsen i förarhytten.

Finns några trådar om antal passagerare på forumet. Jag tror det blir svårt för dig att uppgradera till fler än en passagerare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...