Gå till innehåll

Ge mig terrängbilsfilmer!!!


Rekommendera Poster

Det drar i terrängtarmen!

 

... och den bästa lösningen vore så klart att vräka mig ut genom dörren, plana ut de åtta metrarna in under bilen, mecka ordning på bromsarna, kolla oljenivåer, veva igång smällan och i det brådaste gasa iväg till närmaste besiktningsstation så jag kan rulla in i skogen på Bråt närhelst jag vill.

 

Men. Tiden finns fortfarande inte.

 

JAG VILL SE HJULEN RULLA!!! Jag har rotat igenom youtube med varenda sökord och är inte nöjd!!! Det jag vill se är 11/13/20! No offense övriga terräng-kapabler, men det jag inte hittar tillräckligt av är C3-serien. Ni som har koll på bra snuttar, hyggliga; posta dem!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och Micke försöker filma mycket och ofta, men det blir bara mindre och mindre.. Förr på Valp-tiden blev det mycket filmer, då klev man ofta i och ur och hjälpte varann igenom svåra passager och hade kameran med sig.

 

 Nu har man ju blivit lite varmare i kläderna, och i varsin tgb kommer man ju fram överallt. Och kommer man INTE fram i dessa utmanande svårigheter, då är det i regel så illa att kameran får uteförbud, eller att den glöms bort vid svårare winchövningar och dylikt hehe..

 

 Vi ska bättra oss. :P

 Jag älskar filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har faktiskt skärpt till mej i dag. Rotade fram min video kamera, faktiskt en bra sak som kostade farsan över 20 papp med extra objektiv mm för inte allt för många år sedan.

Den blev liggande då batterierna gav upp, men i dag beställdes nya batterin och jag har ett program samt kablar som man kopplar mellan kameran och datorn så gör den om filmen på banden till lämpliga data film filer.

Hoppas nu de håller leverans tiden på batterierna då skall jag filma en del på lördag.

 

Sen är det bara att ta sej i kragen och börja klippa i hop filmer, 

Jag har så fruktansvärt mycket film material liggandes som jag inte visat upp, att det skulle räcka till en lång film om jag så ville.

Tyckte att det program jag använder nu Windows Live movie maker var lite krångligt jämfört med det som fanns på datorn med XP Pro. men får nog bara ta och lära mej det så blir det nog bra.

Tape kardborre band har jag med i bilen till kamerorna och lite annat så det skall nog bli bättre film än när jag satt och körde och filmade med en hand.

 

Men Erik Se till att få en helg fri och köp några öl å ta fram gäst sängen, så skall jag komma ner och hjälpa dej, på en helg borde vi väll få den rullande och stannades.

Jag har en del broms grejor om det behövs renoveras några cylindrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för tusan, hjälp Erik få eld i kvarnen..eller hur va det nu man skulle göra i kvarnfan?? :D  :D 

 

 Ut o meka och filma så vi får se sen.

 

 Men Hasse, du bjöd på några rejäla skratt iaf, när du kämpade med en hand och filmkamera och en halvmetersnö, diken och snövallar hit o dit.

Du försökte verkligen och det var skoj att se att du lyckades ändå.

 

 Jag tycker det är svårt att filma roliga intressanta tillfällen, då jag blir så koncentrerad och inte vill missa det live brevid kameran samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...