Bullorg Postad 4 Maj , 2013 Rapport Share Postad 4 Maj , 2013 Hej Någon som monterat kingpin conversion från killarna på House Of Flying Spanners? http://forum.flyingspanners.net/index.php?topic=218.0 Jag har beställt så jag kommer att göra detta snart. På min 11-bils axel som sitter på min Disco. Tips? Ska jag fota massor ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 7 Maj , 2013 Rapport Share Postad 7 Maj , 2013 Pris på dem ? med tätningar ? för jag antar att du byter dem när du ändå håller på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 7 Maj , 2013 Rapport Share Postad 7 Maj , 2013 Ja, fota massor och lägg upp på forumet så fler får ta del av ombyggnaden. Tror det är flera som funderat på detta kit. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bullorg Postad 7 Maj , 2013 Författare Rapport Share Postad 7 Maj , 2013 Jag byter inte tätningarna. Utan jag monterar endast dessa från Flying Spanner. Kanske dumt men man är ju inte gjord av pengar. Pris ca 1500 inkl frakt för en axel uppsättning. Har även beställt de övre bakelit kopparna så jag byter dom samtidigt. Dessa kommer från finland. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95544 Han har även dom undre i bakelit. Jag får "dödsvobbel" i hastigheter över 65 och det skall förhoppningsvis försvinna nu. Jag har ingenting kvar av de undre kopparna bara metall och fett (och glapp) så det ska bli intressant och se vad som händer. Och det fanns ju någon som va intresserad så då ska jag försöka fota ordentligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 7 Maj , 2013 Rapport Share Postad 7 Maj , 2013 Ja, wobblet kommer troligen försvinna när du byter lager, jag blev av med mitt wobbel när jag bytte undre skålarna för ett tag sedan, jag använde "original" från tatanka. Dock är de inte i bakelit längre utan av modernare material. Får väl se hur de står sig, det som bekymrar mig lite är att smörjan har svårt att tränga sig fram runt lagret då de inte har smörjspår. Har dåliga erfarenheter av sådant från mitt jobb, jag vill ha smörjan där för att tränga ut vatten och annat mög även om plastmaterialet skall vara självsmörjande. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bullorg Postad 7 Maj , 2013 Författare Rapport Share Postad 7 Maj , 2013 Land Rover lagret kostar skit å inget så jag kan tänka mig att byta rätt ofta om jag får en vobbel fri framaxel. Dom övre jag köpt är av nått modernare material dom med jag säger bakelit mest som referens för alla verkar veta vad man menar då. Hoppas jag får leverans snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bullorg Postad 10 Maj , 2013 Författare Rapport Share Postad 10 Maj , 2013 Då har alla grejer kommit. Nu ska bara tid och väder samspela. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bullorg Postad 1 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2013 Har börjat. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bullorg Postad 1 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2013 Övre bytt ena sidan. Undre bortagen ena sidan. Ska nu i med lager. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 1 Juni , 2013 Rapport Share Postad 1 Juni , 2013 En ganska enkel operation va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bullorg Postad 1 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2013 Kommer nog bli ett elände att schimsa in det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tiagra Postad 23 Juni , 2013 Rapport Share Postad 23 Juni , 2013 Any more pictures of the actual conversion? Parts, on their own and mounted, experiences? Thnx, .martin Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Quader Postad 29 December , 2013 Rapport Share Postad 29 December , 2013 Hallo! Er du ferdig med ombyggingen? Har du flere bilder? Var det et bolt on sett fra HOFS? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bullorg Postad 29 December , 2013 Författare Rapport Share Postad 29 December , 2013 Ja jag är färdig tyvärr är bilderna borta. Men det var ganska enkelt. Har gjort det på en bil till och han är nöjd han med. Kitet fron HOFS inehöll alla delar till den nedre leden. Den övre byttes mot nya av orginal typ fast i bättre material från Finland. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bullorg Postad 30 December , 2013 Författare Rapport Share Postad 30 December , 2013 För att förklara. Kittet från HOFS är ett kitt anpassat för volvo axeln. Axeln kan enkelt konverteras tillbacka till orginal. Inga modifikationer görs av orginal volvo delarna. Kittet innehåller de olika adaptrar som behövs för att montera Land rover lagret istället för skål och kona lösningen. Hela jobbet gjordes med handverktyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bullorg Postad 30 December , 2013 Författare Rapport Share Postad 30 December , 2013 Om detta nu hjälper. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pebl Postad 31 December , 2013 Rapport Share Postad 31 December , 2013 Var det värt besväret då? Har för mig att det inte gjorde så mycket prismässigt att det var någon vits att konvertera när man jämförde med original prylar från tatanka. I alla fall när jag skulle byta på ena sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 31 December , 2013 Rapport Share Postad 31 December , 2013 Var det värt besväret då? Har för mig att det inte gjorde så mycket prismässigt att det var någon vits att konvertera när man jämförde med original prylar från tatanka. I alla fall när jag skulle byta på ena sidan. Kanske det håller bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bullorg Postad 31 December , 2013 Författare Rapport Share Postad 31 December , 2013 Den stora skillnaden är nästa byte av lager. Pris typ 7:- och arbetet kommer vara super enkelt. Så när lagret rasar och man står utmed en ukrainsk landsväg så kommer man vara glad över att ha bytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Quader Postad 12 Januari , 2014 Rapport Share Postad 12 Januari , 2014 så hvis jeg skjønner tegningen rett, så når ikke adapterplaten helt ned i skålen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bullorg Postad 13 Januari , 2014 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2014 så hvis jeg skjønner tegningen rett, så når ikke adapterplaten helt ned i skålen?Nä det är fysiskt omöjligt att få den i botten. Se bilden i inlägg 4 där är bild på alla delar som är i kittet. Adaptern är delen i mitten. Men adaptern plus spacern blir som en bakelit kona.. Sen är min "ritning" gjord snabbt ur minnet utan exakta mått. Och lite isärtaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Quader Postad 21 Januari , 2014 Rapport Share Postad 21 Januari , 2014 Nice! tusen takk for tegningen og forklaringen! kanskje jeg må prøve ut HOFS sit kit.. Hvis de bare gidder å svare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.