Gå till innehåll

Ledartavla

Populärt innehåll

visar innehåll med det högsta anseende på 2019-08-03 på alla områden

  1. Jag hade förmånen att vara med på en samverkansövning som Trafikverket arrangerade för ett tag sedan. Där ingick ett moment där vi åkte färja med bandvagnarna. Då dök det upp ett bekant markankare Ena bilden visar också den hydrauliska uppdragaren av markspett.
    3 poäng
  2. Fick lite bilder från en gammal bärgningsutbildning i Boden, dom hade den stora markankarsatsen men i detta fall använde dom en sats jag tror även fanns på gamla Bgtgb 965.
    2 poäng
  3. JDW har stått ett tag under sommaren Haft bekymmer med bensinläckage så jag kortade av slangarna på båda sidor pumpen i veckan, naturligtvis en massa tugg då slangen var tom vid start, men hostade igång. Då forsade det bensin runt slangen på "trycksidan". Tordes inte stanna, men drog åt skruven, körde en laddningsrunda o det, stannade på ICA, såg inget direkt, men när jag handlat var det en pöl under, så hem o byta slangklämma, då blev det tätt. Förhoppningsvis minskar bensinlukten i hutten nu.... Inte så lätt att märka, men halvljuset har varit borta på JDW. Säkringskoll gav inget Reläuppsättningen är inte helt original så under "handskfacket" så är ena sockeln tom o två reläer sitter skruvade på en plåt lite över. Bytte enkelreläerna i socklar, fanns på lager, ingen skillnad. En sväng förbi Btema i veckan o inhandlade håll relä (sannolikhet låg, men lågt hängande frukt), naturligtvis hjälpte det inte. Skruvade loss det två "extra/flyttade" reläerna o kopplade över till nya reläer, ingen skillnad Knackade på växlingsreläet, ingen skillnad Ryckte o slet i kabelskorna på växlingsrelät...... Voilla! Varde ljus!
    2 poäng
  4. Kommer omedelbums o köpa en lång fläta o skruva fast i ramen som kan släpa på marken (var ju en vanlig åtgärd mot åksjuka förr) /Elektrikern
    1 poäng
  5. Dålig jordkontakt tydligen vanligt fel på fordon med hög markfrigång.
    1 poäng
  6. Verkar som om "rycka och dra" är lösningen på elfel på TGB. Hade samma felet på min 1111 härom dagen. Halvljuset fungerade inte och helljuset drog inte. (ljustuta och halvljusautomatiken fungerade perfekt) Jag har inget lager av reläer och långt till Biltema så det blev mäta och prova. Efter att ha testa med att ersätta växelreläet med ett av de vanliga hållreläerna i handsfacket och sedan satt tillbaka växelreläet igen fungerade allt helt plötsligt. Voilla! Varde ljus, var det! Tempmätarn lever också sitt eget liv ibland. Går ofta upp till max efter start för att sedan pendla mellan lite över 90 och max. Var ska jag "rycka och dra" för att få den att visa riktigt?
    1 poäng
  7. Nu var det ju länge sedan jag skilde mig från min sugga, men om jag minns rätt var själva tändlåset bara en strömbrytare (till-från) och starten kördes med en startknapp. Då vill jag instämma med föregående; i ett nödläge kan man tjuvkoppla. Med lite lugn och ro kan man montera en vanlig vippströmbrytare, och sedan, när man har tid, köper man ett tändlås från nån tillbehörsfirma. Vill man kan man då troligen lägga över starten på nyckeln också - de flesta lås har startläge.
    1 poäng
  8. 1 poäng
  9. Som den bilen er på bilde er slik den var når den ble solgt ut av det svenske forsvaret. Men som jeg har forstått det så har den blitt bygd om av det svenske forsvaret på 90 tallet, den hadde ikke plan når den gikk ut ifra fabrikken. Legger ved et bilde ute kalesje på, fin til å frakte ved med
    1 poäng
  10. Hei En kamerat av meg har en TGB 13 med det planet på. Som jeg har forstått så var det et prøveprosjekt av det Svenske forsvaret og han mente det bare var laget rundt 10 - 15 stk av dem. Her er da teltet også satt på, det hører til planet. Det teltet kan man justere høyden på etter hva man trenger. Dette er den eneste jeg har sett av denne typen. Håper dette er interresant
    1 poäng
  11. Det var lite ditåt mina tankar gick när jag gjorde mina bitar. Eller i alla fall att försöka fördela ut kraften över en större yta.
    1 poäng
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00
×
×
  • Skapa nytt...