Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Siktar på att ha hängmattor i de olika öglorna som finns inne i bollhavet när pansarkorven används som husbil, det ryms bra två bredvid varandra på längden, öglor finns det gott om.

• Like 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan starkt rekommendera hjälm vid körning. I dag kanske inte en skyddshjälm i plåt känns så bekväm när det skumpar till. Är man tillräckligt lång slår man huvudet i taket eller i den sneda sidan ganska ordentligt!!. Lägg två cykelhjälmar i cockpit så de finns tillhands. Sätt sen en skylt "hålltummarna på ratten":wub: . Om du ev. kör på något med framdäcket får du ett rejält slag i ratten och tummgreppet var ett minne blott. Jag kommer inte ihåg vikten på bilen men väl hur rädd jag blev 1:a gången det hände trots alla anvisningar. (men du har kanske lång och gedigen kompetens kring att köra Kp-bil i terräng isf fall  och eller styrning utan servo...)

Kul att någon tar sig an ett projekt som detta!:excl:

• Like 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skumpa 11a och 30bil har jag god erfarenhet av och haft kontakt med Skp på Gotland men var då aldrig betrodd att köra själv. (Praktikant kurs i försvaret. Ratten lämnar så uppenbara spår att jag har för vana att hålla tummarna på utsidan av alla rattar sedan dess......

Hjälm har jag inte tänkt på, får plocka upp min m/29 stålkruka från källaren och stila tidsenligt.

Gårdagens mekande resulterade i en backkamera som inte sitter alltför fult till och med en acceptabel sladddragning. Skärmen är trivial att haka av och gömma så den inte syns när den är avstängd.

Den oidentifierade prylen från förarplatsen måste vara en del av den främre linstyrningen. Praktiska försök r/t detta under kvällen om det inte är alltför kallt i blåhallen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Definitivt linstyrningsdel. Utan stödet är linstyrningen ett ganska bra ställe att stå när man ska ned i motorn.DSC_1586.thumb.JPG.c3525bb33da5f37877d81762359cc5d6.JPG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu