H.Hansen Postad 18 Maj , 2013 Rapport Share Postad 18 Maj , 2013 Mycket jobb men nu vet du ju att allt är rent och du gått igenom alla slangar och rör, Det skall nog fungera ett tag nu, Fint att du visade så fina bilder från insidan av tanken och annat . Ja bilen såg verkligen fin ut under 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 18 Maj , 2013 Rapport Share Postad 18 Maj , 2013 Otroligt fin under. Ser inte ut att ha rullat många meter sedan underredsbehandlingen. Skönt att du hittade felet 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 19 Maj , 2013 Författare Rapport Share Postad 19 Maj , 2013 Fylte bensin og starta opp i kveld. Det virker som problemet er borte, men skal teste litt mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 28 Maj , 2013 Författare Rapport Share Postad 28 Maj , 2013 Det ser bra ut foreløpig. Ingen motorstopp etter rensen. Jeg filma forresten første forsøk på å blåse reint drivstoffrøret. Som dere ser hadde trykkluft null effekt. Nå er det bare noen deler som mangler før jeg kan registrere (besiktiga) bilen. Ja, og så må jeg bytte dekk. Jeg trur ikke biltilsynet (besiktningen) liker tørkesprekker. Jeg har et sett med Petlas-dekker til overs som jeg har tenkt å sette på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 29 Maj , 2013 Rapport Share Postad 29 Maj , 2013 Har du provat att fylla slangen med vatten innan du blåser med tryckluft? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 29 Maj , 2013 Författare Rapport Share Postad 29 Maj , 2013 Hvis du leser de foregående postene ser du at problemet er løst alt. Jeg tenkte bare at jeg skulle vise det som ikke fungerte når jeg først hadde filma det. Måtte som tidligere sagt skru av det utvendige røret og stake for å få ut alle partikler som satt fast i røret. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 30 Maj , 2013 Rapport Share Postad 30 Maj , 2013 Ah... Ledsen för det, trodde att felet hade återkommit och inte längre var löst. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 1 Juni , 2013 Författare Rapport Share Postad 1 Juni , 2013 Null problem, Christer! I dag tok jeg vekk skilleveggen bak forsetene. Det var deilig. Den skal ikke opp igjen. Må derimot vurdere en type nakkestøtte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 4 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2013 Høyre vinduspussermotor (torkarmotor) har aldri virka sia jeg kjøpte bilen. I kveld åpna jeg den. Skjønner godt at den ikke fungerte, se bildene: Først et bilde av ledningene så jeg skulle huske hva som var hva: Men, jeg tenkte, hvorfor ikke prøve å fjerne all rust og sette det sammen igjen? Et par timer med stålbørste, sandpapir og skrujern gjorde at pussermotoren så mye bedre ut. Jeg monterte den igjen og nå virka den! Da har jeg to fungerende vinduspussere. Et steg nærmere registrering. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 5 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 5 Juli , 2013 Da jeg kjøpte bilen stod det to batterier i bilen som var en til to cm høyere enn originalbatteriene. De ser sånn ut: Er litt usikker på hvor gode de er da det står bilde av golfbiler på sida av det, men jeg gidder ikke å kjøpe nye. Problemet var at ramma som holder batteriene på plass nå var for høyt oppe til å kunne bli festa med spennene. Jeg kunne bare løfte det ene festet høyt nok (det andre fungerer som jording og har en bolt festa i karosseriet). Der forlenga jeg justeringa på spenna i steden: Nå sitter ramma godt fast: Til slutt ser det ut som det skal: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peeter Postad 5 Juli , 2013 Rapport Share Postad 5 Juli , 2013 Det batteriet du har är ett bra batteri .. du slipper att det läcker ut batterivätska eftersom det är gel-batteri. Gel batteriet är gjort för att inte ta ut mycket ström snabbt utan mer i ett jämt flöde.. Om du ska ha en Elwinch på bilen så skulle jag rekommendera dej att byta batterierna till såna som klarar att leverera mycket ström snabbt , t.ex startbatterier. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 5 Juli , 2013 Rapport Share Postad 5 Juli , 2013 Kolla om det står cca (cold cranking amp) och en siffra efter det. Ju högre siffra ju bättre fungerar batteriet som startbatteri. Du bör ligga på typ 700-900 gissar jag om det är ett startbatteri. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 7 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 7 Juli , 2013 (redigerade) Kolla om det står cca (cold cranking amp) och en siffra efter det. Ju högre siffra ju bättre fungerar batteriet som startbatteri. Du bör ligga på typ 700-900 gissar jag om det är ett startbatteri. Det eneste som står på batteriet er det som vises på bildet over. Kommer til å bruke dem til de er utbrukte. Redigerad 7 Juli , 2013 av kristaga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 7 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 7 Juli , 2013 På takluka mi var det et belegg med skumgummi. Skumgummien hadde på en måte råtna og hvis en kom borti den ble den til støv. Luka så til slutt sånn ut: I tillegg lakk den vann og en av pakningene var løse. Jeg fjerna skumgummien + pappen skumgummien var festa på. Ikke lett, men fikk den av med mye brutal makt og litt list. Satte på bitumenplater fra Biltema i steden: Lima fast pakningen med Tech 7 og brukte fugemasse under skruene som holder klemmene. Resultatet ble sånn: Håper den holder tett nå. Slipper i hvert fall å få skumgummi i hodet hvis jeg sitter baki. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 17 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 17 Juli , 2013 I dag visa jeg bilen hos biltilsynet i Tønsberg (altså besiktning på svensk). Den gikk rett gjennom! Null problem! Nå står det bare igjen noen formaliteter før jeg kan få på skilter. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Christer_tgb Postad 17 Juli , 2013 Rapport Share Postad 17 Juli , 2013 Grattis 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 28 Juli , 2013 Författare Rapport Share Postad 28 Juli , 2013 Litt oppdatering på hva som har blitt gjort i det siste: Som sagt visa jeg bilen hos biltilsynet (besiktningen) og fikk den godkjent. Før det måtte jeg bytte dekk. Jeg har fra før en Volvo L3314N felt/valp som jeg ikke kan bruke lenger pga. rust. På den stod det fire nesten nye Petlas NT3-dekk. Jeg hadde også et sett utslitne Askim Gummivarefabrikks knobby-dekk som det norske forsvaret har brukt på Volvo felt. Dekkene på C303-en min hadde tørkesprekker. Så da tok jeg fram knobby-dekkene og et punktert Petlas-dekk: Jeg tok resten av Petlas-dekkene av felten og satte knobbydekkene dit i steden så jeg kan flytte felten om det trengs. Så slengte jeg Petlas-dekkene baki C303-en, leide prøveskilter og kjørte til et dekkverksted. Deilig å få bilen på godkjente dekk. De ser bra ut på bilen, like høye som originalen, men litt smalere: Jeg hadde også en eksoslekkasje (sv/da: avgaslekkasje/udstøtningslekkasje). Det er ikke lett å få sveisa det, men da må en spørre folk med større erfaring. Jeg fikk faren min til å hjelpe meg: Jeg har også skrivi ut et smøreskjema som jeg har bakt inn i plastikk: 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pvpjtgb1111 Postad 28 Juli , 2013 Rapport Share Postad 28 Juli , 2013 Blev fint med nya däck! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 8 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2013 Nå er ellevebilen registrert, forsikra og på vegen! Tok med kona og dattera (på nesten tre år) på en prøvetur om søndagen, og da måtte jo jenta vår være sikra på forskriftsmessig måte: 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 17 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 17 September , 2013 Fikk varmeapparatviftemotor (defrosterfläktmotor) i posten fra H.Hansen i forrigår, og monterte den i kveld. Stor glede, heilt til jeg skulle slå den på. Dårlig kontakt i bryteren gjorde at jeg måtte holde på bryteren for å få vifta til å gå... Da var det bare en ting å gjøre. Skru opp bryteren og fikse den. Først: Ta bilde av hvor ledningene hører til: Så åpne. Mange deler, men ikke umulig: Dette ser bra ut: Her var det verre. Det var lett å se hvor problemet var: Så var det å pusse kontaktpunktene med smergelpapir og montere sammen bryteren igjen. Stor suksess! Nå kan vinteren komme. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 28 Juni , 2020 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2020 Bytta til elektrisk kjølevifte. To kvelder pluss heile lørdagen gikk med. Ut med radiatoren: Ut med vifta. Spal VA18-BP71/LL-59A, 385 mm, 24 volt. Temperatursensor på nedre kjølevannsslange. 38 mm var litt stor, men det gikk akkurat. Biltema 32-2138. Jeg har kjøpt sensor som slår ut på 92°. Biltema 61-580. En tysker på C300-gruppa på Facebook lagde en serie med luftledende deksler passende til Spal VA18-BP71/LL-59A og jeg kjøpte et. Måtte også kjøpe ny vifte da den jeg egentlig hadde planlagt å bruke var størrelsen mindre. Jeg kunne bruke de originale klemmene til gardina som egentlig var der. Så var det å montere radiatoren igjen. Ekstremt trangt, men fikk det til. Det verste var å feste høyre skrue som fester radiatoren. Jeg trur jeg bruke over en time på den ene. Venstre skrue gikk lett. Så var det strøm. Fant fram en tretrinnsbryter til boggiløft/-senk til Volvo lastebil. Brukte noen timer på å være sikker på virkemåten. Har kopla etter dette skjemaet. Amatørmessig, men jeg er ikke fagmann på bilelektro. Jeg brukte mye mer tid på oppkoplinga av strømmen enn monteringa av vifta. Hadde også en bryter til klimaanlegget på en lastebil liggende. Den måtte donere symbolet sitt. Nå er bryteren auto (nedre relé) når den står opp (kjølevifta går på når sensoren måler 92°). Midten er av (i tilfelle service eller vading). Ned er tvangsstyrt på (øvre relé). Da går vifta så lenge det er strøm på batteriet. Flytta bryteren for automatisk kjørelys til venstre for å unngå sammenblanding. 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 28 Juni , 2020 Rapport Share Postad 28 Juni , 2020 Ser proffsigt ut men är inte 92 grader lite väl högt nedre slang /tillopp, jag lade min betydligt lägre? Om man har riktigt tyst fläkt, så lägg belysningen i knappen eller lös lampa så du ser när den går och vid landsväg körning kan ligga just under den temp där den startar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 28 Juni , 2020 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2020 58 minuter sedan, eile säger: Ser proffsigt ut men är inte 92 grader lite väl högt nedre slang /tillopp, jag lade min betydligt lägre? Om man har riktigt tyst fläkt, så lägg belysningen i knappen eller lös lampa så du ser när den går och vid landsväg körning kan ligga just under den temp där den startar. På Biltema var valget mellom 92 ° og 96 °. Det ser ut til at 92 ° passer bra, motoren koker ikke når vifta slår seg på. Lys i bryteren er planlagt. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 28 Juni , 2020 Författare Rapport Share Postad 28 Juni , 2020 Nedre slange, anbefalt 92 ° eller 95 °. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 28 Juni , 2020 Rapport Share Postad 28 Juni , 2020 Det blir nog bra har själv funderat på att skifta min plugg till något högre temp helst runt 85, tror jag ligger på 78 grader, hade många olika temp pluggar liggande sen innan biltema fanns. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.