Gå till innehåll

All aktivitet

Detta flöde auto-uppdateras

  1. Senaste veckan
  2. Innan snön försvann var jag med om ett mindre haveri. Under en sedvanlig tur, efter att ha backat lite, ville vagnen gärna få bandkalle på vänster sida. Och backade jag till vänster ville bandet mer än gärna kränga av/kugga över, så uppenbarligen var något fel med drivhjulet på vänster sida. Eftersom jag är en tuff liten raggare med skinnväst och för stora träskor så har jag kört runt med vagnen även fast jag inte har skaffat verktyg för bandarbete än. Så sista stället jag vill få bandkrängning på är uppe i skogen. Så det var med blotta förskräckelsen jag lyckades vända och ta mig hem. Uppenbarligen är själva muttrarna gjorda av gammal kattlort men saxpinnarna är gjorda av äkta Stalinium? (En mutter är helt borta men saxpinnen är kvar ) Min slutsats var (efter en hel del mätande mm) att vagnen hade en gammal skada på yttersta drivkransen på vänster sida som var en smula intryckt över några tänder, inget som egentligen hade någon större betydelse. Det är därför vagnen har en slityta på första bärhjulet på vänster sidan men inte högra, eftersom kransen trycker bandet mot bärhjulet en aning. Men sen kom jag och backade i blötsnö så vänster drivhjul kuggade över i bandet som la sig förskjutet utanpå och tryckte in de lätt stukade tänderna än mer. Med andra ord får bandet helt plötsligt inte plats mellan drivkransarna... Blir att skaffa ny drivkrans och verktyg mm i sommar
  3. Kan bara hålla med Sune, bra jobbat och jag stöttar oxå med en liten slant vid behov
  4. Jag vill minnas att det var något system till 140 serien som hade båda dämparna.
  5. JDW

    Ljuddämpare?

    På dåliga bilder ser det ut som att den bakre dämpare till 140 GL/E 70-73 ska vara lika. Den säljer bl a Mekonomen som Art 01-06625 för 664kr "medlemspris". Frågan är om man sätter två som original o spegelvänder med en muff mellan, blir det brett då, eller får det plats under värmeplåten? Ja har redan flexslang från grenröret, så där är det skarvmuff ändå Bandklämmorna ersatte jag med spikband vid senaste bytet 2015, då till Btema standard burkar, numera finns ju 180 böj som jag tänkte testa hur brett det blir. Några andra kloka inspel o ideer??
  6. Tidigare
  7. Nä tyvärr, det skulle vara om du kontaktade transportstyrelsen (och ev. MHRF) och förklarade problemet även för dem?
  8. Så pass alltså, tack för infon! Något tips på hur jag kan hitta info om vad som hände innan den blev skrotad/export?
  9. Var några uppköpare som scannade annonser, så vi den tiden försvann de fort. antagligen exporterad. En jobbarkompis lade ut sin, såldes på telefon på nån timme. Den gick till Afrika.
  10. Hej och välkommen! Något som kan förenkla din efterforskning är att terrängbilen på bild inte är en valp utan en TGB 13, alt. Volvo C304. "Valp" sammanfattar egentligen generationen före dessa. Mvh Viktor
  11. Halloj, Nu är det så att jag försöker få tag information på en valp som min frus bortgångna far ägde en gång i tiden. Registreringsnumret som jag ser på bild verkar inte finnas kvar oavsett hur jag vrider och vänder på det, jag vet att den såldes 2013 cirka strax innan han gick bort. Bifogar en bild på den. Tanken var från början att i framtiden köpa tillbaka den men nu när jag inser att den förmodligen är skrotad/exporterad så är det mest kul om man kan få tag på lite mer information om vad som hände den. Reg-nummer jag kan tänka mig enligt bild är CBC709 eller DBC709. Uppskattar all information jag kan få. Bifogar bilden jag har på den:
  12. Den här har jag också sett, stundtals dramatisk musik..
  13. Jag hjälper till med en liten slant när det behövs. Bra jobbat Hansen och Tamaz!
  14. Bromsservo Bytt primärkretsen efter läckage, hela burken full med bromsvätska. Var tar bromsvätskan vägen när burken är full? Jag har inte sett någon läcka, kanske den sugs in i motorn genom vakuum slangen? När man väl fått loss servoagg. går det inte att ut - och inte något nytt in...-Tack för tips Einhead för att få ut servoburken! Tog en chans och bytte den som läcker. Sekundär kretsen är inte lika enkelt. Jag läser på ett forum Club.autodoc om servo. " Bilens vakuumservo sitter mellan bromspedal och huvudbromscylinder. I en C303 sitter servot efter huvudbromscylinder. Vad får det för effekt på bromskraften, eller det kanske inte spelar någon roll, kanske någon annan poäng? Vid luftning av bromskrets skall kontakten Tryckskillnad ( 52:1 nr 10) skruvas ur. Bör detta även göras när man fyller upp bromsservot? Det sitter före servot och bör rimligen påverka återfyllning. Ha det bäst L
  15. Den har säkert varit länkad förut, men underhållande likväl Var östtysk, var hjulbärgare, gräv grop, släng ner stock = succé Samt lite lagom dramatisk orgel-spel så man får lite konfirmand-PTSD antar jag.. Kfz Bergung NVA Film DDR https://www.youtube.com/watch?v=gSnrm_mgJ_0
  16. It turns out the air compressor is by Knorr-Bremse. The ZF part is the hydraulic pump. From what I can gather, the Knorr-Bremse model is LP 1012. Knorr-Bremse Technical do not have any manuals for any LP 10 units.
  17. Hej Jag har en manskapshytt som suttit på en Tgb 30/40. Byggt uppfällbar sängram i den samt en hylla och ett bord. Förra ägaren byggde en rör-ram runt den. (Den finns att beskåda under tråden Tgb 13 + manskapshytt). Verkar läcka in vatten mellan tak och innertak, iallafall i ena änden, har ej kollat detta vidare. Pris 2000 kr Enklast är att skicka ett sms till 070-3126616. Mvh Viktor
  18. Tackar för svaret, det var multifuel jag menade!
  19. Husk at M35 først kom med bensinmotor, men jeg regner med at du mener de utgavene som har den såkalla multifuelmotoren. Den skal i utgangspunktet justere seg sjøl. Så det er bare å fylle JET-A1, diesel, bensin og så videre. Inkludert blandinger av disse. Om bensin blir brukt skal en helst blande i olje for å smøre drivstoffsystemet. I Norge er det en gjeng som bruker brukt frityrolje, den filtrerer de før de tømmer den på tanken.
  20. Auktionen slutade på 350k, reservationspris uppnått
  21. Ja IPS är 150 $ för 6 månader så 300 .$ året Domännamnet vart ca 2800 i år . sen hotellet på det om jag räknat rätt så flytt till dej blir kostnaderna på ca 3500+2800 = ca 6200 per år utan crystone då. Du har väll alla mina inlogg går det inte att börja fixa så vi är upp do date. Jag kan skicka dej mailen jag fått senaste tiden. Men jag kan släppa på avtalet. dock står Andreas Eriksson med lite varstans fortfarande, då han var grundaren. det har jag inte lyckats få bort. Kan ha och göra med avtalet Sten "wingflyer" och Andreas skrev. det skulle gå tillbaka om vissa villkor ej uppfylldes, inom en viss tid. vad som hände där är lite oklart,
  22. Hej! Rollar ni eller sprutar ni på färgen? Sonen skall ha sådanhör armé färg på sin moped har han bestämt
  23. Jag är definitivt också med på en insamling för att hålla forumet uppe!
  24. spanings11

    Bränsle

    Hej, hur funkar det med diverse inställningar beroende på vilket bränsle du använder, eller är det "one size fits all" som gäller? Mvh Per
  25. På den superoriginal renoverade som jag tipsade om på annonstips, hade man ändå valt att göra en variant på Vattenfall's dragbalk. Var några fina bilder med:
  1. Ladda in mer aktivitet
×
×
  • Skapa nytt...