bsvensso Postad 21 Mars , 2014 Rapport Share Postad 21 Mars , 2014 Ok, så med mindre omskrivning kan man kanske fokusera på de lediga platserna som: Tillsatta (för mer info se första sidan): Paket: Fordon Förare BH TGB 30 Björn Hammarskjöld BH4 TGB 30 Björn Svensson BH5 TGB 30 Göran Fredriksson BHS3 Volvo613 Kent Jonsson Lediga Paket: Önskemål tgb30/40 Bil 1(BH1) = 5 m flakBil 2 (BH1) som ni förlänger till 5 meter får 4 körningar för besväret a 6000+moms/körning4 juni5 juni11 juni12 juniTOT 4 körningar a 6000 kr + momsÖnskemål tgb30/40 bil 2 (BH2) = 4 m flak4 juni5 juni11 juniTOT 3 körningar a 5500 kr + momsÖnskemål tgb30/40 bil 3 (BH3) = 4 m flak4 juni5 juni6 juni11 juniTOT 4 körningar a 5500 kr + moms Följande avser bilar som redan minst är 5 meter i originalutförande och således ej för ändamålet förlängda.Jag kallar dessaa Björn Hammarskjöld Stora BHSÖnskemål BHS1 = 5 meter flak4 juni5 juni11 juniTOT 3 körningar a 6000 kr + momsÖnskemål BHS2 = 5 meter flak4 juni5 juni11 juniTOT 3 körningar a 6000 kr + moms Önskemål BHS4 = 5 meter flak 4 juni5 juni11 juniTOT 3 körningar a 6000 kr + moms 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 27 Mars , 2014 Rapport Share Postad 27 Mars , 2014 Björn, Mina körningar börjar officiellt den 4:e men inbegriper det några som helst av studenternas förberedelser? D.v.s När måste bilen vara på plats i Stockholm, samma dag eller tidigare i veckan? Samma fråga angående den andra veckan då mina körningar börjar den 11:e. När måste bilen vara på plats? Jag behöver den information för att planera mitt flygande och semester allokering. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn Postad 27 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 27 Mars , 2014 Björn, Mina körningar börjar officiellt den 4:e men inbegriper det några som helst av studenternas förberedelser? D.v.s När måste bilen vara på plats i Stockholm, samma dag eller tidigare i veckan? Samma fråga angående den andra veckan då mina körningar börjar den 11:e. När måste bilen vara på plats? Jag behöver den information för att planera mitt flygande och semester allokering. Hej, Samma dag från 09:00 ca för att få ljudsystemet påriggat. Gäller alla dagar. MVH // Björn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn Postad 27 Mars , 2014 Författare Rapport Share Postad 27 Mars , 2014 Ok, så med mindre omskrivning kan man kanske fokusera på de lediga platserna som: Tillsatta (för mer info se första sidan): Paket: Fordon Förare BH TGB 30 Björn Hammarskjöld BH4 TGB 30 Björn Svensson BH5 TGB 30 Björn Hammarskjöld BHS3 Lastväxlare "YODA" Lediga Paket: Önskemål tgb30/40 Bil 1(BH1) = 5 m flak Bil 2 (BH1) som ni förlänger till 5 meter får 4 körningar för besväret a 6000+moms/körning 4 juni 5 juni 11 juni 12 juni TOT 4 körningar a 6000 kr + moms Önskemål tgb30/40 bil 2 (BH2) = 4 m flak 4 juni 5 juni 11 juni TOT 3 körningar a 5500 kr + moms Önskemål tgb30/40 bil 3 (BH3) = 4 m flak 4 juni 5 juni 6 juni 11 juni TOT 4 körningar a 5500 kr + moms Följande avser bilar som redan minst är 5 meter i originalutförande och således ej för ändamålet förlängda. Jag kallar dessaa Björn Hammarskjöld Stora BHS Önskemål BHS1 = 5 meter flak 4 juni 5 juni 11 juni TOT 3 körningar a 6000 kr + moms Önskemål BHS2 = 5 meter flak 4 juni 5 juni 11 juni TOT 3 körningar a 6000 kr + moms Önskemål BHS4 = 5 meter flak 4 juni 5 juni 11 juni TOT 3 körningar a 6000 kr + moms Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 24 April , 2014 Rapport Share Postad 24 April , 2014 Jaha, då har man köpt flygbiljetter för att komma till Sverige för körningarna. Nu skulle jag vilja veta mera så snart som möjligt om var vi kommer att hålla hus någonstans? Det behöver inte vara någon exakt adress men gärna vilket område så jag kan börja planera andra aktiviteter ock kontakta bekanta. Vad har ni för lösningar för staketen på flaket? Det vore kul att se lite bilder Jag hade tänkt något stål-rör eller liknande ner i hållarna för lämmarna. och sedan skruva fast brädor i dem. Men en polare förslog en plank lösning som kan hänga/gaffla över lämmarna, vad tror ni? Sedan börjar ju en utflykt till Hofors helgen den 6 - 8 låta mer och mer lockande. Vilka hänger med? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klas_B Postad 25 April , 2014 Rapport Share Postad 25 April , 2014 Kul att Bessemerträffen i Hofors är lockande, dessutom en bra helg med den 6:e juni som ledig för att kunna ta sig dit långväga ifrån. Kommer att vara mycket olika fordon där, vi gissar på minst 50 bilar och några bandvagnar. Säkert 10 är gröna med anknytning till terängbil.net. Skriv gärna i träfftråden om ni är sugna på att komma eller har frågor! http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/10310-bessemerträffen-2014/page-2 Ursäkta OT... MVH Klas Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn Postad 3 Maj , 2014 Författare Rapport Share Postad 3 Maj , 2014 Jaha, då har man köpt flygbiljetter för att komma till Sverige för körningarna. Nu skulle jag vilja veta mera så snart som möjligt om var vi kommer att hålla hus någonstans? Det behöver inte vara någon exakt adress men gärna vilket område så jag kan börja planera andra aktiviteter ock kontakta bekanta. Vad har ni för lösningar för staketen på flaket? Det vore kul att se lite bilder Jag hade tänkt något stål-rör eller liknande ner i hållarna för lämmarna. och sedan skruva fast brädor i dem. Men en polare förslog en plank lösning som kan hänga/gaffla över lämmarna, vad tror ni? Sedan börjar ju en utflykt till Hofors helgen den 6 - 8 låta mer och mer lockande. Vilka hänger med? Första dagen ska vi lasta på PA-anläggning ute i Bromma, var sedan respektive körning är har vi ännu inte fått schema för. Med vänlig hälsning, // Björn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 13 Maj , 2014 Rapport Share Postad 13 Maj , 2014 Min bygg plan för staketet: - Rör eller fyrkant profiler, c:a 32 mm diameter, 110 cm långa, samma som kapell rören tydligen, sticks ner i lem stolparna. - Möjligen att man klämmer till toppen på rören i ett skruvstäd eller liknande, för att lättare kunna borra i dem och passa bättre mot plankorna? Är det ens möjligt att "klämma" ihop ett 32 mm rör? Bäst vore fyrkants profiler, men kanske svårare att hitta? - Lämpliga plankor skruvas fast i toppen på rören längs varje sida. Kan man applicera något lock eller liknande på skruvskallar och skruv-ändar för att minimera risken att di små skrapar sig? - En planka tvärs över bak ändan på flaket, ovanför baklemmen. Fästas med vinkel järn i sid planken? Egen vikten borde göra staketet någorlunda stabilt så det inte studsar ur. Men kan spännas fast mot flaket också. Finns det någon bättre anordning för det? Toppen på rören kanske också måste skyddas mot skrap sår. Med vad? Det vore väl kul att ha staketet målat men det blir svårt med tiden. Jag måste bygga staketet dagen innan så risken är att det inte hinner torka. Några tips? Det största problemet, var hittar man lämpliga rör eller fyrkant profiler på hyllan i närheten av Arboga??? Finns det på lokala Konsum? Kan inte påminna mig att jag sett något liknande hos Mekonomen men har väl i.o.f.s inte tittat efter rör förut Jag är total novis på området så alla tips uppskattas! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 24 Maj , 2014 Rapport Share Postad 24 Maj , 2014 Jag försöker räkna fram vilka prylar jag behöver för flak staketet men kan inte hitta några mått på hur höga lemmarna är. Kan någon hjälpa, antingen hitta måttet eller mäta upp? Annars går jag på Björns staket variant, byggd med stolpar fästa i stolphållare nerstuckna i lemm stolparna. Med kraftiga brädor och rikligt med bygg beslag borde det gå hyfsat fort att bygga och bli tillräckligt starkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 3 Juni , 2014 Rapport Share Postad 3 Juni , 2014 Nu på plats i Stockholm för första körningen i Täby i morgon. Då får man till slut se hur det egentligen går till 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wild_Devil Postad 3 Juni , 2014 Rapport Share Postad 3 Juni , 2014 Nu på plats i Stockholm för första körningen i Täby i morgon. Då får man till slut se hur det egentligen går till Låter spännande ! Resan gick utan missöden annars ?? Men vart är bilderna ? ! ? /R Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jens S Postad 4 Juni , 2014 Rapport Share Postad 4 Juni , 2014 Ja vart tog bilderna vägen??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn Postad 4 Juni , 2014 Författare Rapport Share Postad 4 Juni , 2014 Veckan har hittills avlöpt väl! Det är härligt att kunna kombinera jobb med "betald" semester i hufvudstaden... Det vore nice om fler kunde få tummen ur nästa år och haka på detta äventyr - ju fler vi är desto billigare hotellrum kan jag boka, och ju mer pengar över blir det till kött och öl på kvällen!!! // Stadsterrängbroder Björn H 2014-06-04 13.45.40.mov 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 4 Juni , 2014 Rapport Share Postad 4 Juni , 2014 I väntan på tåget vart det en promenad efter att stillasittande, från Sergelstorg mot Nybroviken, o vid sergelstorg vart det en konstig stank - Fulöl! O från Nybrovikens inre o vägen över mot strömbron var vägen blöt som om den vore vattnad, av öl...... Bara färgglada bilar förutom 2st MUCK'ade Volvo FL med långflak Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 4 Juni , 2014 Rapport Share Postad 4 Juni , 2014 Ja det var en upplevelse!! Till att börja med kom min last med studenter väldigt finklädda och installerade sin Stereo väldigt fint på flaket i sin egen special byggda ställning. Nu vet vi också att generatorn passar utmärkt i cammo-nät korgen! Därtill lämnades några få kassar med öl, inget konstigt. De pratade också om att byta om sina kläder innan de kom tillbaka, jag fattade inget... Medans de sedan gick tillbaka till sin avslutning började lass på lass med öl anlända, vänner och bekanta och diverse bil-lass. Det verkade ju lite konstigt, hur fanken kan de göra av med flera dussin öl per skalle. Jag fattade fortfarande inget Till slut började de nästan bli ont om ståplatser Det visade sig senare hur det hängde ihop förstås. Lite annorlunda mot min tid... Bamse stereon brakade igång, ölen sprutade fast inte i strupar utan överallt annars. Miss Wet T-shirt var standard looken Vägen runt banan var lätt att följa, det såg ut som efter ett skyfall, av öl Flaket är nu öl-impregnerat, en förbättring ärligt talat. Efteråt vad det minst tusen sönder trampade ölburkar på flaket, vilka förstås ingår i arrangörens affärs plan att återvinna noggrant. Nu vet jag också vad som händer om 40 ungar hoppar i takt på flaket. Jösses!! Höll nästan på att trilla ur bilen Och räcket stod pall utan problem så jag är riktigt nöjd och ungarna var mycket trevliga och söta (Naturvetare med Foto och Media inriktning ) I morgon blir det nya äventyr så vi får se hur det går. Sist men inte minst, alla ungarna tyckte 30:an var coolaste ekipaget. Lite bättre än att åka grus bil. Eller med den bilen som hade kört dynga från Solvalla på samma flak dagen innan Ursäkta bristen på bilder men detta är från en lånad dator och jag har inte kommit på hur man lägger upp bilder från mobilen på något vettigt sett. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 4 Juni , 2014 Rapport Share Postad 4 Juni , 2014 Det där låt ju som en verklig dröm..våta damer i öl på en tgb.. haha 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 4 Juni , 2014 Rapport Share Postad 4 Juni , 2014 Försök behärska dig nu Svana 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 4 Juni , 2014 Rapport Share Postad 4 Juni , 2014 Jojo..jag e lugn. Som en nyskakad pommac.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 5 Juni , 2014 Rapport Share Postad 5 Juni , 2014 Var det någon som sade "bilder"?? Nu blir det bilder Jag tror jag vet vilken som blir Svanas favorit, fast ni andra får gärna komma med gissningar Utgångsläge för staket bygge, hemma på Roberts gård: Några timmar senare. Detalj av staket lösning: Effektivt cammo, funkar även i Stockholm (well, Hässelby): Ok, nu blir det inte så mycket kommentarer utan mest en massa bilder från vimlet: Onsdag den 4:e. Naturvetare från Åva gymnasium: En students medhavda generator elegant placerad i cammo korgen: Farbror blå var rolig och hjälpsam: Alla påsarna innehåller öl. Knappt ståplats kvar på flaketl: Ändamålsenlig klädsel nu påtagen: Sillarna packade: Det har Inte regnat, syndaflod av öl: Avstigning för sjö(l)blöta studenter. Vilket drag det var!! Ehh, vad har hänt här då? Avlastning hemma hos stereons privata ägare: Arrangörerna städar ur: Nattvila med nästa dags stereo monterad: Torsdag den 6:e. Samhälls klass från Solna. Hämtning i Haga parken: Före: Efter: Flakvärden vart inbjuden att stå i hytten. Mycket bättre lösning : Funkade utmärkt för hon kunde ha koll på eleverna och nå mig enkelt. Hon var också glad att slippa bli så blöt... Några bilder tagna från bilen bakom. Ett trevligt sätt att umgås : En tur runt stan med fin utsikt: In i smeten: Mer utsikt: En väg skylt jag aldrig hade sett tidigare: Det var många karavaner ute och körde. Det var ett kontinuerligt öl-fall över bakkanten när vi körde i uppförsbacken : Tack för idag. Avsittning: Mötte Björn H på vägen till saneringen: Såja Robban. Nöjd nu? 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 5 Juni , 2014 Rapport Share Postad 5 Juni , 2014 Grymma bilder..sånt där jag själv inte hinner med eller glömmer bort mitt i allt.. Nu känner man sig gammal, det var ju några år sedan man for runt på flak nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wild_Devil Postad 6 Juni , 2014 Rapport Share Postad 6 Juni , 2014 Skönt att höra att det funkar bra och är roligt ! Ett par fina bilder i början... men vart är dom avslöjande bilderna på dom andra ? ! ? :( Bilderna efter är ju bara på massa 08:or !! :( Vart är dom som visar upp det man verkligen vill se... dyngbilen ifrån Solvalla och alla andra bilar ! ? ! :( Bättring nu Herr Björn ! /R Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn Postad 11 Oktober , 2014 Författare Rapport Share Postad 11 Oktober , 2014 Ok, vilka kan med hur många bilar jobba extra under två veckor i början av juni 2015? Kan ni komma till Sthlm under dessa två veckor eller kan ni i alla fall jobba hemifrån (vi kan köra i hela Sverige) med en radie om ca 15 mil? -Blir vi tillräckligt många sätter jag upp en egen webbshop för detta ändamål och drar i gång en fet reklamkampanj för oss... Med vänlig hälsning, Björn 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 14 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2014 Jag ska försöka köra en vecka men jag kommer att ha svårare att komma loss denna gång. Numera är man ju tyvärr fast anställd Har redan fixat en körning i Örebro för min systersons klass (nåja, inget skrivet). Vore därför praktiskt om jag kunde hålla mig runt Närke och Västmanland. Fast man får väl vara lite flexibel... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Björn Postad 14 Oktober , 2014 Författare Rapport Share Postad 14 Oktober , 2014 Härliga tider, fler ekipage önskas, bara att fylla på listan! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 14 Oktober , 2014 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2014 Björn, jag kan nog köra med en 30 och en 40 (kranbilen med kort "30-flak"). Helst i förstås i Malmö/Lund-området. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.