dalhagg Postad 14 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2013 Okej, varför ska den ha motor olja i blandat ? Funkar det med enbart hydraul olja eller har det något me tjockleken på oljan att göra ? hydraul olja är ju väldigt "tunn" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 14 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2013 Själv blev jag rekommenderad Statoils "Transway DX II", vilket jag också använder. Något ATF-jox som tydligen skulle lämpa sig för gamla orbitroler... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Panks Postad 29 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2013 Någon som vet vart jag enklast beställer och/eller vad är det för beteckning på fläktrem och hydpumpremmarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 29 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2013 Jag tog med de gamla till OKQ8 och mätte vad de nya skulle ha för mått. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 29 November , 2013 Rapport Share Postad 29 November , 2013 http://www.beltevognskolen.no/oljetips.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peeter Postad 29 November , 2013 Rapport Share Postad 29 November , 2013 Någon som vet vart jag enklast beställer och/eller vad är det för beteckning på fläktrem och hydpumpremmarna? Kilremmar mm. kan du beställa från http://www.kullager.se/ 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Panks Postad 30 November , 2013 Rapport Share Postad 30 November , 2013 Fläktrem ska iaf vara 10mm x 1000 LA (9,5mm står det i boken men kilremslagret sa att 10mm skulle gå lika bra) ska mäta hydpumpremmarna idag om jag får tid över. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Panks Postad 4 December , 2013 Rapport Share Postad 4 December , 2013 Vianor i Järpen lagerhåller slang och däck som passar BV202 (ej orginaldäck). Tydligen samma dimension på däcken på några av rullställen på liftarna i Åre. Betalade nånstans 350kr för slang och däck. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 4 December , 2013 Rapport Share Postad 4 December , 2013 Vianor i Järpen lagerhåller slang och däck som passar BV202 (ej orginaldäck). Tydligen samma dimension på däcken på några av rullställen på liftarna i Åre. Betalade nånstans 350kr för slang och däck. Inte har du en bild på däcken? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 14 December , 2013 Rapport Share Postad 14 December , 2013 Jag såg på "Tunga Terrängfordon" för inte så länge sedan och blev riktigt nyfiken på någon sorts prototyp av 202an med en framvagn som påminner om 206ans; Någon som råkar veta något mer om denna vagn? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 14 December , 2013 Rapport Share Postad 14 December , 2013 Vad talar mot att det inte ÄR en 206 då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 14 December , 2013 Rapport Share Postad 14 December , 2013 Vad talar mot att det inte ÄR en 206 då? Ganska mycket faktiskt; * 202ans utformning av bakvagnen. * 202ans styrplåtar på sidorna för banden. * 202ans frontbåge. * Samma placering av 202ans axelväxel + täcklocket. * 202ans bandaggregat och band. * 202ans avbärarlister. * 206an har en "hylla" framför vindrutorna där luftintaget är, vilket denna saknar. Ser ut som att de har klappat dit en variant av tgb 11 i mitt tycke. Kanske är den Volvo kontrade Hägglunds med under 70-talets bandvagns-upphandling? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
härje Postad 21 December , 2013 Rapport Share Postad 21 December , 2013 den där ser kul ut undrar om nån på forat har en helkaross till en valp stående för ett vettigt pris med rutor o dörrar får helst vara utan golv och inredning 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 16 Januari , 2014 Rapport Share Postad 16 Januari , 2014 Någon som vet varför luftintagen på de svenska vagnarna skiljer sig?Bytte de vid en viss årsmodellen, modifikation, REMO eller tyckte de bara att den tidiga bara var skit och bytte huv mitt i serien? Ursprungsmodell: Modell senare; Tillägg: Hittade en bättre bild. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristaga Postad 17 Januari , 2014 Rapport Share Postad 17 Januari , 2014 Er det ikke omvendt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 17 Januari , 2014 Rapport Share Postad 17 Januari , 2014 Er det ikke omvendt? Intaget eller i vilken ordning versionerna kom? Tillägg: Om du menade ordningen så verkar det det som om du har helt rätt. (jag har skummat igenom mitt bildarkiv + flera pdf-filer nu) Men då lär "mysteriet" ha sin lösning i att det bakåtvända intaget var innan REMOn i Sverige då? Någon som vet ifall samtliga vagnar genomgick den eller bara en viss mängd? När började man sälja av bandvagnarna? Det var då fasen vad man hade fått det om bakfoten då.... Tillägg 2: Om du har vägarna förbi Skövde så kan jag bjuda dig på kaffe som jag just blev skyldig dig 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrDiesel Postad 18 Januari , 2014 Rapport Share Postad 18 Januari , 2014 Den med det bakvända intaget är en 0-serie vagn, den första serien som rullade ut från Arvika Verken. De hade stora problem med kylingen på den serien varför den senare ändades. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 18 Januari , 2014 Rapport Share Postad 18 Januari , 2014 Tack för infon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Panks Postad 19 Januari , 2014 Rapport Share Postad 19 Januari , 2014 Den med det bakvända intaget är en 0-serie vagn, den första serien som rullade ut från Arvika Verken. De hade stora problem med kylingen på den serien varför den senare ändades.Se där, det förklarar ju en del, har ju det bakåtvända intaget på min vagn och det har ju strulat en del med kylningen... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 19 Januari , 2014 Rapport Share Postad 19 Januari , 2014 Ja hoppar in med en sak ja funderar lite på...är vissa 202nf1/mk2 tillverkade i Eskiltuna? Det står iaf Esklilsuna på min chassibricka Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 19 Januari , 2014 Rapport Share Postad 19 Januari , 2014 Ja hoppar in med en sak ja funderar lite på...är vissa 202nf1/mk2 tillverkade i Eskiltuna? Det står iaf Esklilsuna på min chassibricka *Harkel*.. Vad står det nu på din bricka B2600...lite mer exakt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 19 Januari , 2014 Rapport Share Postad 19 Januari , 2014 *Harkel*.. Vad står det nu på din bricka B2600...lite mer exakt? Hmmm det står ju "Volvo BM Eskilstuna" eller syftade du på felstavningen? ja tror ja missat nått här... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 19 Januari , 2014 Rapport Share Postad 19 Januari , 2014 Jag fann detta på bv202 sidan 1962-81 Volvo BM i Eskilstuna tillverkar omkring 5000 exemplar. Har för mig att de tillverkades på Arvika verken..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 19 Januari , 2014 Rapport Share Postad 19 Januari , 2014 http://bildarkivet.jamtli.com/bild.aspx?nyckelord=Bandvagn&page=1&rader=3&Kolumner=5&numinset=6&FotoId=30355 Jag har lite svårt att tro att det stod "Östersund" eller "Hara" på de skyltarna. Tryck på sökordet "bandvagn" för att se fler bilder Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 19 Januari , 2014 Rapport Share Postad 19 Januari , 2014 Aha tack för det!! det va bra att veta ifall nån ifrågasätter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.