Gå till innehåll

Bygga radiostudio i en TGB1314


Rekommendera Poster

Jag har inga kedjor så det kan jag inte prova. Räknar med att ta mig fram på oplogade vägar ändå  -_-

Bilen har faktiskt inte rullat en meter med de nya däcken  :(  Jag bygger lite på insidan också  :wub:

Men jag finner det omöjligt att dessa däck skulle låta i närheten av originaldäcken. Bränsleåtgången är nog också opåverkad. Men ge det lite tid så kommer det en recension  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja det är nog "riktig" lack. Vi har en firma på byn som bl.a. blästrar, renoverar och målar containrar. Dom blästrade och målade mina fälgar. Pulverlack så är väl färgen i pulverform. Det här var nog billack. Dom rörde till något i en burk...  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pulverlack på plåtfälgar är svårt eftersom dessa fälgar består av fälgcentrum och däckbana som är sammanfogade med svets. I skarven blir det en smal spalt och i denna är det så gott som omöjligt att få in något färgpulver. Blästrar man först plåtrent och sedan pulvermålar så kommer det att rosta grymt i skarven och rinna rostvatten över resten av fälgen. Dessutom blir det rostbubblor i färgen omkring skarven på något år.

På aluminiumfälgar går det dock bättre, om man inte tänker lacka om fälgarna. Pulverlack kan vara grymt svår att blästra bort och går inte att måla över med pulver igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
  • 8 months later...

Det uppdateras inte så flitigt här....

Men lite har hänt  :)

 

För Er som bara kan tänka er TGB i grönt får titta bort  :unsure:

 

Var ju tvunget att sätta lite färg på bilen. Den är ju så diskret annars  ^_^

 

post-7659-0-70260200-1468268789_thumb.jpg

 

post-7659-0-61921100-1468268809_thumb.jpg

 

post-7659-0-21815600-1468269345_thumb.jpg

En specialbeställd elcentral, trefas 16A in, och sex stycken vanliga 230V uttag på baksidan. Varje uttag med säkring och jordfelsbrytare. Så ett jordfel i kylskåpet dödar bara kylskåpet, inte radiosändningen.

 

post-7659-0-33937600-1468269391_thumb.jpg

USB uttag i ljudpatchen, med ström så att man kan ladda telefoner etc.

 

 

post-7659-0-15404800-1468269059_thumb.jpg

 

Kontoret

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fränt

 

Betydligt tjusigare elcentral än jag har i huset. :-)

 

Krävs det så mycket kräm för radioutrustning?

 

Går det att driva valda delar ( en fas?) med elverk?

Tack Johannes!

 

I helgen förbrukade jag under 2A    ;)  (när kylskåpet gick). Att jag har 16A trefas in är för att ha möjligheten till ev. elvärme och eller kraftiga slutsteg om det behovet finns, och det finns ström.

I helgen körde jag allt på vanlig stickpropp, enfas. Jag har en enkel adapter från stickpropp till trefas 16A handske. All utrustning går på enfas. Så jag kan lätt köra allt på ett mindre elverk. Är det kallt och det inte finns tillräckligt med ström så kan jag ju köra webastovärmaren. Och ladda batterierna med min Ctek 24V laddare. Så jag kan sända vart som helst så länge det finns bränsle i elverket.

 

 

Och 20 mil enkel resa i en full packad TGB gick fint. Tuffar på fint i 80km/h   :wub:

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

post-7659-0-06821400-1482592975_thumb.jpg

 

 

En liiiiiiten uppdatering, gjorde lite egna skyltar  ^_^

 

Jag är ju en MasDjävul som sänder radio och i slutändan blir det ljud i högtalare  :wub:

 

Dock får jag be Er vänligen men bestämt att inte kopiera MasDjävulen, för den är skyddad. Det är inte jag som "äger" den, men jag har fått tillstånd till att använda den på min bil. 

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...