Gå till innehåll

"Sportstolar" fram i tgb


monkysa

Rekommendera Poster

Letar efter stolar med hög rygg till 11an, tänkte kolla här först om någon har hittat lämplig stol redan? Den får inte ha högre dyna än original, och ska fortfarande gå att sitta på en hel dag utan att baken domnar bort eller så ;)

Har inte mätt varken dynan eller hur mycket plats som finns att spela på, är ju sån jobbigt lång människa när det kommer till plats och så...(195 cm)

 

Tänker mig denna typen av stol, vill gärna ha 4-punktsbälten ;)

 

http://www.ridetech.se/2st-sportstolar-racer-black/868-0

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag kör med v40-stolar, är 192cm lång. kapade ur underredet en bit och monterade på tgb:n skenor. Sitter något högre än original men inga problem med längden.

 

Största problemet är att "förgasarbulan" på passagerarsidan är i vägen och begränsar storleken på stol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Kan inte se bilden du länkat till just nu. Så lite svårt att veta exakt vad du är ute efter, men när jag körde 11:a så vet jag att det efter mycket mätande och letande på skrotar till slut blev stolar från en Toyota Previa. Låga, och sköna, men inte så skålade så det var problem att komma in och ut. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte gjort på mycket på stolfronten än, missade kolla här pigge, men kan kika ner i wilysen nästa gång. Ska mäta höjd och bredd och allt vad det är, vill gärna ha hög rygg, fast inte så det är i vägen. Och man har väl å göra ändå så det är ju inte så man går sysslolös direkt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej! har monterat en volvo v-40 stol på förarsidan, fick ta bort skenor från stolen och satte fast den bilens skena. Passar mycket bra, är själv "lång".

Passagerarsidan är lite trängre p.g.a förgasarbulan, nöjde mej med att klä över galonet med skinnet från v-40 stolen. Känns som om man måste lyfta

upp ryggen från sitsen för att få plats med en ordentlig stol. Känns annars som man sitter i handsfacket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej! har monterat en volvo v-40 stol på förarsidan, fick ta bort skenor från stolen och satte fast den bilens skena. Passar mycket bra, är själv "lång".

Passagerarsidan är lite trängre p.g.a förgasarbulan, nöjde mej med att klä över galonet med skinnet från v-40 stolen. Känns som om man måste lyfta

upp ryggen från sitsen för att få plats med en ordentlig stol. Känns annars som man sitter i handsfacket.

 

Så du menar att den passade "utan att skuva" då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tog ur orginalstol och skruvade loss sitsen (dynan), kapade bort trekantsplåtarna som håller ryggen och fick då bara skjutmekanismen kvar.

Skruvade bort allt "löst" inunder på V-40 stolen, svetsade sedan fast V-40 stolen på TGB:ns stolsunderrede. Själv sitter jag betydligt bättre nu än med orginalsitsen.

Har du en speciell önskan om lutning på sittdynan så fixar du det innan du svetsar fast den på skenan. Tyvärr så funkar detta inte på passagerarsidan då

förgasarbulan begränsar utrymmet och stolen hamnar allt för långt fram. ;)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...