Vinkon Postad 8 December , 2014 Rapport Share Postad 8 December , 2014 På tiden att Hägglunds-vagnen ska ha en egen allmän tråd också! ******** Varför inte rivstarta med en rysk studie av pv-bv och historik om vagnen med versioner? http://www.off-road-drive.ru/archive/11/Lomka_s_gidravlicheskim_privodom För övrigt kallar ryssarna 206an för "älgen". Har man sett en fullvuxen älg springa rätt över en blötmyr utan problem så känns det onekligen passande. http://www.off-road-drive.ru/archive/15/Perestavka (ryska) http://en.wikipedia.org/wiki/Bandvagn_206 (obs, slow-motion-scen utlovas!) 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 8 December , 2014 Rapport Share Postad 8 December , 2014 Jaaa. Hägglunds vagn är ju den grymmaste! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 8 December , 2014 Jaaa. Hägglunds vagn är ju den grymmaste! meh 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 8 December , 2014 Rapport Share Postad 8 December , 2014 Utan minsta tvekan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Surjamt Postad 8 December , 2014 Rapport Share Postad 8 December , 2014 Har 206an individuella skivbromsar på framaxeln? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 8 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 8 December , 2014 Inte på originalversionen om jag minns rätt. Det är förmodligen något som tillkommit på senare, tyngre versioner. (civil och militär) Om det nu inte är en brittisk fallskärmstrupps-vagn förstås... Om bromsskivan på fördelningslådan försvann i och med de andra eller om det var mer ett komplement kan man ju också fråga sig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 9 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 9 December , 2014 Utan minsta tvekan. Ok, vad är det som gör den tveklöst grymmast? (nyfiken ) Är det det allmänna intrycket eller andra egenskaper som avgör? Förhoppningsvis skaffar man själv en 206a i en avlägsen framtid, dock tror jag att jag skulle sakna 202an i vissa aspekter ändå.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Surjamt Postad 9 December , 2014 Rapport Share Postad 9 December , 2014 Ok, vad är det som gör den tveklöst grymmast? (nyfiken ) Är det det allmänna intrycket eller andra egenskaper som avgör? Förhoppningsvis skaffar man själv en 206a i en avlägsen framtid, dock tror jag att jag skulle sakna 202an i vissa aspekter ändå.... Den är tveklöst grymmast mot plånboken.. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 9 December , 2014 Rapport Share Postad 9 December , 2014 Bv206 är bandvagnen som är enligt min smak snyggast designad. Har dörrar som fungerar, mycket utrymme, bra styrning och har ett fint ryt i maskin (även om dem är ruskigt trötta ändå). En sån med en merca diesel är en av mina framtida drömmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 9 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 9 December , 2014 Ok, det kan jag bara hålla med om Konstigt vore annars att begära av en vagn som kom senare och med betydligt större utvecklingsunderlag också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bender Postad 9 December , 2014 Rapport Share Postad 9 December , 2014 Jo jag gillar den skulle vilja ha en men har tyvärr ingen egen skog å fara i Gillar pv versonen .körde den på 80talet i lumpen ,mycket frisk luft fick man Och då man körde ned cabad i granskogen på vintern och snirkla in bland träden Hadde den en lustig tendens å uppföra sej som en container, samla på sej en massa snö rakt ner i knät en annan bra bra finess va att värmepaketet i kupen öppnade man och Bynglade pilsner korv burkar lite å tryckte ner så var de ett fint värmeskåp 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klas_B Postad 9 December , 2014 Rapport Share Postad 9 December , 2014 Mmmmm, jo man har en del härliga minnen från 80-talet som vagnschef/skytt på pvbv2062 (alltså cabben). Är ju som bekant helt insnöad på bandvagnar sen dess... Miloverkstan påstod att pvbv2062 hadde moddat varvtalsstopp (eller var plomberingen bruten av beväring?) för att maxa lite mer på slät väg. Har för mig att pv-vagnarna gjorde 65-70 km/h, när dom vanliga bv206 "bara" gjorde 55 km/h. Nån som kan bekräfta eller dementera? För övrigt härlig avstämning med ford V6:an och mercans automatlåda, helt klart ställda för "offensiv körning". Alla växlingar kändes som en hästspark i ryggslutet, pga den något hårda "stoppningen" i vagnschefens och laddarens ryggstöd. Lite kul att min försteförare körde samma motor privat, fast i en Ford Granada 2.8. Tynades lika hårt på raggarrundan i Bollnäs som i tjänstebandvagnen... MVH Klas 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 9 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 9 December , 2014 Jag kan varken bekräfta eller dementera huruvida 2062orna hade moddade varvtalsstopp eller inte. Jag vet bara att det var sjukt enkelt att bygla över dem och våra mek-instruktörer visade hur Om så vore att de var/är snabbare, skulle det inte hellre kunna vara att utväxlingen skiljer i så fall? De ylar ju rätt bra som det är ändå ju... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rickien Postad 10 December , 2014 Rapport Share Postad 10 December , 2014 Ein eg jobbar med fortalte då han var i førstegangstjenesten, så var han mekaniker. Han skulle køyre ein 206 med 2,8 granadamotor (ca 15-20 km) den kom over 60, nær 70. Det har eg aldri greid med norske forsvarets 206... ikkje eingang med nedoverbakke, heimlengsel eller kjøtkaker(kjötbullar) til middag 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBA111 Postad 10 December , 2014 Rapport Share Postad 10 December , 2014 Rekordfart kan ju också bero på att hastighetsmätaren har en väldigt positiv livsinställning. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 11 December , 2014 Rapport Share Postad 11 December , 2014 Ja, det finns varvtalsregulator "original"- börjar motorn bluddra runt 50regulatorn "urkopplad"- motorn varvar ut Sen var det en när jag gjorde lumpen på I2 som åkte hem en helg med vagnen när han hade beredskap, bytte till en beg "racing" kamaxel (ville ha den nya top'en från 206'an till sin BMW), den vagnen varvade aldrig ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 14 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2014 (redigerade) http://www.instawebgram.com/tag/bv206http://www.instawebgram.com/tag/beltevognhttp://www.instawebgram.com/tag/bandvagn Dagens citat? Att både banda och stå uppluckad är lite som att vara vaken i en våt dröm. #bv206 http://www.instawebgram.com/i/denniskallman Redigerad 14 December , 2014 av Vinkon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 14 December , 2014 Rapport Share Postad 14 December , 2014 Ja, det finns varvtalsregulator "original"- börjar motorn bluddra runt 50 regulatorn "urkopplad"- motorn varvar ut Sen var det en när jag gjorde lumpen på I2 som åkte hem en helg med vagnen när han hade beredskap, bytte till en beg "racing" kamaxel (ville ha den nya top'en från 206'an till sin BMW), den vagnen varvade aldrig ut! Han måste ha ägt en ford granada,ingen BMW från den tidsperioden hade väl Ford-komponenter vad jag känner till, om han nu inte konverterat till ford motor förståss Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 14 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2014 Så här skall en 206a inredas! http://magadan.spec.drom.ru/dvuhzvennyj-gusenichnyj-vezdehod-los-25155050.html Bara det att de där förbaskade fyrkantiga hockeypuckarna till sittplatser är stoppade gör säkerligen en hel del 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rickien Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 såg mest ut som et rullande bordell.. ein riktig "shagon-wagon" 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 15 December , 2014 Författare Rapport Share Postad 15 December , 2014 såg mest ut som et rullande bordell.. ein riktig "shagon-wagon" Ja, bara fördelar 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JDW Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 Han måste ha ägt en ford granada,ingen BMW från den tidsperioden hade väl Ford-komponenter vad jag känner till, om han nu inte konverterat till ford motor förstå klanka nr på dykleksiker.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ballan Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 håller på och server en 206 mli på jobbet som det sitter en steyr 3,2l turbo diesel i den. går som ett troll 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 håller på och server en 206 mli på jobbet som det sitter en steyr 3,2l turbo diesel i den. går som ett troll Nice Smuggla ut lite bilder Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ballan Postad 15 December , 2014 Rapport Share Postad 15 December , 2014 ska ta lite bilder på den då.. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.