Gå till innehåll

FLAGGDAG OSCAR II FORT 6/6-2015


Rekommendera Poster

Tackar för både idag och igår.. Mycket trevligt på många sätt.. Nu är det ett år till nästa flaggdag, så förberedelserna börjar på måndag. Nästa år har vi utvecklat dagen ytterligare. Tack än en gång.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste tacka närvarande personal för en mycket trevlig dag. Trevligt att träffa likasinnade och tjöta lite.

När Kn Fagervall sa att det var "hans" pjäs, menade han nog bara att det var han som hade ansvaret för det. Det är inte så många som fortfarande har utbildning på en KARIN pjäs.

Vad jag vet så tillhör denna pjäs (Loke) KA4 museum och visas upp vid liknande tillfällen

Tack än en gång till O2:fort:s personal och till folk härifrån forumet för en bra dag :)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag vill tacka för denna dag, kul att få visa upp våra bilar i rätt miljö så att säga. Och att det var intressant att få se fortet. Tyvärr så var väl inte vädrets makter med oss helt men bättre grått och blåsigt, än regn och blåsigt. Synd att Karin blev ett sådant anti klimax men vi får väl hoppas att ni tar revange på detta nästa år. Jag kommer gärna tillbaka nästa år!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att instämma med övriga och tacka fortchefen Martin med personal för ett kul och synnerligen välplanerat arrangemang.

 

När man förstått vilka arbetstimmar och kärlek som lagts i detaljer för att få bit för bit av pusslet att funka så uppskattar man det än mer.

 

Exemplet är ju fotogenmotorn som tagit fyra år att väcka till liv och nu är bevarad för kommande generationer.

 

Jag skulle inte vilja sitta i en annalkande fientligt fartyg när o2fort låter släpper lös sin eldkraft, det är nog inte ens ett fartyg av dagens konstruktion som motstår en skur av de respektivande projektilerna från o2fort.

 

Det är kul att ha fått ett ansikte på många forummedlemmar men det hade samtidigt varit kul att träffa fler då vi bevisligen var fler på plats än vad jag hunnit hälsa på, nästa är kanske vi kan ha en tgb.net samling på en förutbestämd tidpunkt?

 

Detta arrangemang har potentialen att växa exponentiellt så stort som o2fort tillåter. Det skulle inte vara några problem på ytorna att bygga en plats för amerikanska fordon, svenska fordon, tyska fordon osv och göra detta till ett fredag-söndags arrangemang med gäster från våra grannländer.

 

Återigen, tack för att vi fick förmånen att vara del av detta arrangemang, ser fram emot nästa år med förhoppningsvis ännu fler fordon och besökare.

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldrör och lavett transporteras var för sig, så "kranarna" är kanske för att "spela" in eldrör och lavett. Har säker med montering att göra, pjäs el. i pjäsbrunn. 

Men det är ett ordentligt fordon hur som. 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...