Gå till innehåll

Hur ser ditt campingkök till tgb:n ut? Bild önskas...


Johannes

Rekommendera Poster

Det finns många hemmabyggda köksvarianter på jeepar men jag skulle vilja ha lite inspiration från tgb:er, är det någon som har bilder på en kökslösning i en tgb?

 

Allt av intresse, simplaste såväl som utfällbara komplexa varianter...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder en simpel aluminium skiva som sitter i upphängd i 2 krokar som jag skruvat fast i undersidan av avbärarlisten. När plåten inte används ligger den under sängen.

Denna plåt använder jag vid när man bara ska stanna snabbt och laga mat. När man stannat för dagen tar jag fram campingbordet.

 

Gasolplattorna är jag supernöjd med och de kostar bara typ 150 på jula. De använder en engångstub som även går til min primus grill.

Vet inte om man kan byta in våra svenska gasolflaskor på Island men oavsett tycker jag att detta är en bra lösning för mig. Blir ju mindre packning oxå alteftersom tuberna tar slut :)

 

Väldigt simpelt men det fungerar hur bra som helst och är nästan gratis

 

post-5260-0-30428900-1437376404_thumb.jpg

  • Like 9
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-5260-0-59938100-1437395833_thumb.png

 

Förutom miljöpåverkan tycker jag att det för egen del bara är fördelar med detta slit å slängsystem jämfört med en stor gasolflaska i bilen.

Jag har 2 spisar och en grill som alla går på denna billiga tub som räcker förvånandsvärt länge.

 

Edit: Mina spisar är köpta på Jula och grillen är en Primus men de använder likadana tuber som biltemas och tuberna verkar vara billigast där.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder en simpel aluminium skiva som sitter i upphängd i 2 krokar som jag skruvat fast i undersidan av avbärarlisten. När plåten inte används ligger den under sängen.

Denna plåt använder jag vid när man bara ska stanna snabbt och laga mat. När man stannat för dagen tar jag fram campingbordet.

 

Gasolplattorna är jag supernöjd med och de kostar bara typ 150 på jula. De använder en engångstub som även går til min primus grill.

Vet inte om man kan byta in våra svenska gasolflaskor på Island men oavsett tycker jag att detta är en bra lösning för mig. Blir ju mindre packning oxå alteftersom tuberna tar slut :)

 

Väldigt simpelt men det fungerar hur bra som helst och är nästan gratis

Utmärkt bra tips om gasolplattan! Jag åkte och kollade och köpte en. Använder den typen av patroner redan till en brännare.

 

Brännare med stor yta är bra! Verkar rätt vindtålig också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
  • 2 months later...

Dagens fix blev att göra en "köks hylla" till DGT:n. Satt och funderade ett tag på hur jag skulle fixa till en enkel hylla

för att kunna ha campingkök etc men samtidigt lätt att stuva undan.

Om igen så visade det sig att begreppet Bra o Ha aldrig är fel :D

Hade an gammal kasserad lucka som jag sparat undan för längesen som nu kom till perfekt användning.

Återstår att fixa en bättre "låsning" av luckan och lite puts... B)

 

post-6383-0-62407900-1466625109_thumb.jpg

post-6383-0-31712300-1466625116_thumb.jpg

post-6383-0-73078900-1466625124_thumb.jpg

  • Like 8
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:wub:

 

Smart, med en liten presenning mellan ovankanten på dörren och taket på bilen så kan du laga mat o ösregn oxå!

 

Det finns ju plats ovanför din hylla för en låda med bestick, muggar, salt, peppar, hushållspapper mm.

 

Sätt en magnetlist från IKEA http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60238645/ på lådans sidor så kan du ha knivar, saxar, grilltång, kastrull-lock mm hängande magnetiskt, smidigt om de är kletiga att slippa lägga dem på bordet.

 

Jag har funderat på att sätta en skiva framför rutan, (men ser ju ändå inget genom den) och då finns det ju plats för en massa ytterligare grejor.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...