eile Postad 9 Oktober , 2017 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2017 Enklast är att försöka ha kolven i botten, när du sen tycker du är klar låter du någon trycka ut kolven och när den är ute då är ju luften i cylinder. öppna nu luftskruven samtidigt du trycker bak kolven och samtidigt hjälpredan eller tryckluften håller trycket upprepa ytterligare 1-2 gånger sen är det klart. Att trycka bak kolven görs lätt med en kraftig mejsel man tar spjärn med spetsen mot sköldens bultning och låter skaftet trycka in kolvens fäste vid backarna, svårt att förklara tänkte faktiskt ta bild på detta senast jag luftade. alternativ lufta med att ha läck vid kolvens packning antingen låta den nästan glida ur eller försiktigt använda bladmått då blir det garanterat helt luftfritt men risk för skador eller läck från skräp, så väl kolven i botten, det duger gott. Jag bytte båda rören v fram härromveckan eftersom de fått några smällar, skulle vara ett snabbjobb pluggade/klämmde övriga systemet luftade bara vid rören och ute vid hjulet och tog sen lite runt om efter svetstängerna var lossad, lagom när det var färdigluftat släppte jag en extra gång utan att tänka på att jag inte fyllt koppen , såklart kom det rejält med luft eftersom koppen nu var tom jag har en kopp till hela systemet så nu var hela systemet fullt med luft bara att börja om. Snabbjobbet drog verkligen ut på tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
henkal Postad 9 Oktober , 2017 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2017 Jag skulle inte vilja vara utan en sån här:https://www.mekonomen.se/bil/verktyg/fordonsverktyg/bromsverktyg/bromsluftningsverktyg-pa1267svHar fixat till nippel så jag kan använda kompressor med tryckregulator i stället för däck. 1 kg tryck eller så funkar utmärkt. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 10 Oktober , 2017 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2017 Rätt dyrt för ett gammalt oljelock där man sätter en tryckluftsnippel eller en slang med däckpåfyllningsventil den modelen från små kassa elkompressorer som man kan låsa fast på ventilkäglan. Jag kör med dessa lock och trycksätter upp emot 2kg. Men vet att i teorin innehåller alla vätskor även gas och tar upp mer gas vid förhöjt tryck och sen när omgivande tryck sänks så frigörsgas som bubblor dvs på samma sätt som vid dykning /decomprisionsjuka/dykarsjuka. Går att bevisa med enkelt experiment med flaska+vatten+finger. Hur gasupptagning för bromsolja är vet jag inte med bromsolja tar upp fukt/vatten och redan där möjligheten. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 20 Maj , 2018 Författare Rapport Share Postad 20 Maj , 2018 Bromsen fungerar nu helt okej, tror prolemet var att backarna inte slitit in sig och anpassat sig mot trumman, så jag bara hade några få små ytor som bromsade. Vi var med på ett lajv som NPC och chaufför, Magda körde för det mesta med mig som kartläsare, nu börjar det läskiga med körningen gå över, och hon har vid något svagt tillfälle sagt att hon skulle vilja ha en egen! Riktigt häftigt event, vi bodde 300+ personer under jorden i nästan tre dygn. Aktivitet 24/7 där man delade sängar och sov/jobbade i skift. Har fått ordning på det sista med mitt tranellsläp också. Har uppdaterat de flesta sakerna i tranellsläpstråden, men nu är släpet registrerat, besiktigat, och det sista som saknades för att våga användas var nya däck där torrsprickorna i sidorna inte var lika djupa som mönstret i däcket. Skillnaden från original-däcken, gick på lite bredare och grövre sommardäck. Tanken är att det inte lika lätt ska sjunka ner i mjuk mark med bredare däck, och all-terrain-mönstret hoppas jag har lite bättre förstärkning i sidorna så man inte lika lätt skär upp däcken när man släpar fram det i skogen bakom 11:an. Passade nästan perfekt. Nära nog. Härliga 70-tals färger. Pratade med transportstyrelsen för att få reda på om jag behövde dubbdäck eller inte, släpet är ju så gammalt så det slipper krav på vinterdäck, men efter kontroll med sakkunnig så fick jag svart på vitt att lagen om att släp som dras av bil med dubbdäck också måste ha dubbdäck trumfar det. Eftersom vi om några veckor flyttar upp till Hälsingland så känns det inte längre lika rimligt att fortsätta köra på sånna friktionsfria vinterdäck. 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 20 Augusti , 2018 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2018 Inte mycket har hänt med 11:an pga flytt mm. Beställde en nyckelring till den, så det blir lättare att ha koll på vilka nycklar som går till vilken TGB nu när vi har två. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 20 Augusti , 2018 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2018 Tamaz.. kan du göra fler liknande? Sugen på att ha till min 13-bil. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 20 Augusti , 2018 Författare Rapport Share Postad 20 Augusti , 2018 Jag beställde på skyltmax.se, kostade typ en hundring. Använde Areal som font (det är inte riktigt rätt men det fick duga). https://skyltmax.se/skyltomaten/namnskylt Välj fästmetod "Militärklämma" och vilken färgcombo du vill ha. Man får fippla lite med texten bara men det går att få okej. Tips är att skapa flera text-element då det är lättare att flytta runt och testa. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 4 Januari , 2019 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2019 Jag har samlat på mig ett helt gäng snökedjor och nu i mellandagarna kom jag till skott att försöka göra något av allt. Eftersom nya däcken är bredare än original når inte kedjorna runt, så planen var att skarva med en extra kedja. Först var tanken att använda de reparationslänkarna som finns med från försvaret, men efter att ha tittat en gång till insåg jag att alla specialdelar för skarven bara sitter i ena änden, och jag kunde då bara kapa av lagom längd och montera med dubbel skarv. För att inte riskera att göra kedjeskarven för kort var jag försiktig med att kapa för mycket, och tog några länkar i taget tills det blev lagom längd. Första skarvbiten tog nog dubbelt så lång tid som de resterande tre. Färdig skarvbit: Monterat på hjulet: Tog en liten runda på gården och efterspännde sedan. Efter det provade vi lite bergsklättring på ett av våra skogsskiften. Hade rekat och hittat "vägen" på en promenad tidigare i höstas. Vi kom båda upp och ner igen utan problem. Efter två turer upp och ner så hade en mittenlänk hoppat ur (de som ser ut lite som ett T). Vi får se om det behöver tas bort någon länk till för att bli tight nog. Det var inte mycket plats bak mellan kedja och stötdämpare, men det är ju bara "skyddsröret" över dämparen, så inte hela världen om det tar emot så länge det bara är lite. 8 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 24 Mars , 2019 Författare Rapport Share Postad 24 Mars , 2019 Då var det min tur... Den ***** vattenpumpen! Jag hoppas verkligen det är den. Den läcker kylarvatten längs remmarna, så bäst att börja riva. Vilket helvete det är att komma åt. Gott om plats vid själva pumpen, men man måste ju ha armar som en orangutang för att kunna nå upp dit underifrån. Nu när det är lite varmare väder så har jag påbörjat projektet att försöka byta pump. Bland de första stegen var att få generatorn ur vägen, innan jag lossat alla kablar och råkat kortsluta något kom jag på att det kan vara en bra idé att koppla från batteriet. Detta upptäckte jag när jag skulle öppna bakdörren. Ingen aning om hur det har gått till. Efter ganska mycket jobb så var vattenpumpen till slut lös, rätt geggigt, skruvarna till ventilkåpan gillar inte att hålla sig åtdragna, så efter ett tag läcker det alltid lite olja där igen. När jag ändå hade tömt all kylarvätska kunde det ju vara dags att montera elfläkten jag köpte för jag vet inte hur många år sedan nu, och det var kanske på tiden! Inte konstigt att det väsnades om den mekaniska. Är det normalt med en fjäder i kylarslangen mellan röret från botten på kylaren och röret som går in i pumpen? Nu saknar jag bara en verkstadspress för att komma vidare. Jag hade optimistiskt hoppats att en avdragare kunde dra av medbringaren, men det gick inte. När jag inte kom längre med vattenpumpen provade istället den billiga PWM-styrningen jag köpt till kylarfläkten och den verkar fungera bra i test. Nu är frågan hur avancerad temperaturstyrning man ska hitta på... Sen var det frågan om fläktkåpa eller inte. Har någon testat att bara sätta elfläkt direkt mot kylaren? Kyler det inte tillräckligt? 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
snetok Postad 25 Mars , 2019 Rapport Share Postad 25 Mars , 2019 The fan motor at least has a 30 amp fuse. This is a very large load for the generator if headlights and other equipment are included. Touch the generator after 10 minutes of fan operation - the hand does not hold. In addition, the battery will be undercharged, worse. IMHO staff design can be the best? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 25 Mars , 2019 Rapport Share Postad 25 Mars , 2019 Är det inte möjligt att på c303 använda den större b20 fläkten och då få plats med den direkt på vattenpumpen? Ang elfläkt och trånga motor rum, så på c202 och b20 hänger generatorn under grenröret och kör man längre sträckor utan kylfläkt så blir grenröret glöd varmt och generatorn lindningen bränns upp, på ena långresan höll generator endast ner till Bulgarien och trots vinterväder sen åkte kylfläkten dit. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 25 Mars , 2019 Författare Rapport Share Postad 25 Mars , 2019 Största nackdelen med direktdriven fläkt är ljudet. Dessutom är kylningsbehovet kopplat till motorvarvet en enkel men ibland ganska dålig match, inte minst under den kalla delen av året. Det är många som har konverterat till elfläkt, så jag är inte så orolig men tack för att du påpekade det om generatorn, det är något som behöver hållas koll på. Jag är inne på att montera en modern generator med inbyggd fläkt och laddregulator när jag ändå monterat bort allt runt omkring, då kan kabeldragningen ses över på samma gång. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 25 Mars , 2019 Rapport Share Postad 25 Mars , 2019 9 minuter sedan, Tamaz säger: Största nackdelen med direktdriven fläkt är ljudet. Dessutom är kylnings behovet kopplat till motorvarvet en enkel men ibland ganska dålig match, inte minst under den kalla delen av året. Det är många som har konverterat till elfläkt, så jag är inte så orolig men tack för att du påpekade det om generatorn, det är något som behöver hållas koll på. Jag är inne på att montera en modern generator med inbyggd fläkt och laddregulator när jag ändå monterat bort allt runt omkring, då kan kabeldragningen ses över på samma gång. Du kan sätta värmesköld till generatorn. Jag har ingen kylfläkt numera men dieselns grenrör och turbo håller sig ganska sval. Har även ökat på kylförmågan med en tillbokad plåt så kylluften tvingas in i kylet. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 29 Juni , 2019 Författare Rapport Share Postad 29 Juni , 2019 Monterade den sketna eftermarknadspumpen två gånger, men fick det aldrig tätt och jag gav upp. Eddie sålde mig en volvopump istället. Monterade den idag och det ser ut att ha lyckats på första försöket. Någon som känner till en firma som kan tänkas renovera den gamla pumpen? (är det ens värt det)? Elfläkten är också monterad på kylaren men har inte fixat någon styrning. Jag ska mäta hur mycket den drar, och hur mycket generatorn laddar. Blir kanske ett generatorbyte om det är snålt med ström över. Min är ju ingen radiobil så jag har ju bara den lilla 28A generatorn nu. Fick också tummen ur och anpassade SIARR-draget som av outgrundlig anledning hade fel bultmönster för att passa min 11:a. Första försöket på pinnsvets, så inte supervackert men de gamla hålen är borta. Imorgon blir det att fylla på glykol och koppla in kylfläkten så bilen blir körbar igen. Ska nog plocka av snökedjorna också, de gör inte mycket annat än påminner mig om hur länge bilen stått still. 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 30 Juni , 2019 Författare Rapport Share Postad 30 Juni , 2019 Idag fick jag bilen körklar. Kopplade in motorstyrningen för elfläkten så jag kunde justera effekten, och kopplade allt bakom ett relä som slår på med tändningen. Tyvärr var ena bromsbehållaren magiskt tom efter att ha stått stilla i ladan, kunde inte se någon läcka så jag vet inte var det tagit vägen, men pedalen tog bara i botten. Nåja, glad att ha bilen ute ur ladan igen så drog jag iväg på en liten tur upp på favoritberget. Allt fungerade fint, tills jag var på väg ner och nån dum sten tog tag i ratten och vred styrningen upp mot bergssidan, vips var det väldigt snett, och efter en lång balanseringsakt la sig bilen på sidan. Smidigt att jag hade framrutan öppen så jag lätt kunde krypa ut. Ibland är man extra glad att man lagt tillbaka alla stroppar och shackel på sin plats, även om det var lite rörigt att hitta rätt bland allt som var i en enda röra i bilen. Trotts allt nöjd med att få nyttja vinschen i skarpt läge. Och skönt att jag inte bara hade den mekaniska på PTO, för motorn gick inte att köra i det här läget. Batterierna orkade otroligt nog winchandet och en del nötande med startmotorn efteråt. Det tog ett tag innan motorn gick att få runt, jag gissar på att det hamnade olja på lite olika ställen där det sen inte fick plats. Efter några minuter på rätt köl, när jag packat ihop allt i bilen igen så startade den och jag kunde rulla ner för berget och köra hem. Skadorna blev inte mycket värre än mest kosmetiskt. Nöjd ändå att det gick bra, inga personskador alls, och jag löste allt själv så jag kunde köra hem igen. Någon som sitter och trycker på lite nya paneler, rutor och nån burk färg? 11 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tjingen Postad 1 Juli , 2019 Rapport Share Postad 1 Juli , 2019 Skönt att det bara blev plåtskador. Att rikta bakre hörnet blir nog största jobbet. När jag la min på sidan tog hörnet mest tid. Är trångt och bänt. Tatanka har tidigare haft sidopaneler 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 1 Juli , 2019 Författare Rapport Share Postad 1 Juli , 2019 Problemet med den sekundära bromskretsen och pedalen som gick i botten trotts påfylld behållare verkar ha löst sig av att bilen låg på sidan. Kanske inte det smidigaste sättet att lufta bromsarna? Inget ont som inte har nått gott med sig eller? Måste dock återställa givaren som mäter tryckskillnad mellan kretsarna för bromslampan lyser fortfarande konstant. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johannes Postad 1 Juli , 2019 Rapport Share Postad 1 Juli , 2019 Otrevligt med vältning... Tror du inte det är kontakten vid pedalen? Den får man dra upp med fingrarna för att återställa. Den fastnar intryckt så snart man trampat i botten en gång... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 2 Juli , 2019 Författare Rapport Share Postad 2 Juli , 2019 Johannes, den tror jag redan att jag pillat på utan att det gett resultat, men jag ska dubbelkolla det igen. En annan fråga till forumets kunskapsbank: Batterierna har läckt lite syra när de låg på sidan, hur löser jag detta? Normalt när man toppar upp batterier är det ju bara vatten som försvunnit vid laddning, och endast rent batterivatten fylls på. Nu tänkte jag att jag helt enkelt får fylla på med lite färdigblandad syra eftersom det är blandningen i sig som runnit ut, men efter lite efterforskande så har jag konstaterat att syranivån i batteriet varierar med laddningsstatus. Är det någon idé att fylla på ny syra, eller ska jag bara fylla upp med vatten? Kan jag mäta syranivån i batterierna innan jag gör något för att hitta vilken koncentration som runnit ut, och på så sätt veta vad jag borde toppa upp med? Är det bara syra som runnit ut, eller något annat som är uppbundet i läsningen, så det egentligen inte går att återställa batterierna helt i vilket fall som helst? Just nu ligger båda batterierna på 12,8V i vilospänning, vill ladda så fort som möjligt men tänkte att det är dumt att göra innan jag toppat upp med vatten/syra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 29 Juli , 2019 Rapport Share Postad 29 Juli , 2019 Broms mysteriet>> Varit med om detta flera gånger. Det är en eller flera av dina hjulcylindrar som inte är täta. Dem tätar när du bromsar och systemet trycksätts.. men börjar läcka när bilen stått still ett tag. Varit med om detta själv. Enklast att se är att lossa trummorna och leta efter oljekladd. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hultebergarn Postad 29 Juli , 2019 Rapport Share Postad 29 Juli , 2019 Jag hade också problem med att bromsvätska försvann utan någon synlig läcka. Visade sig att all bromsvätska jag hade fyllt på hade läckt ut i bromsservot för ena kretsen. Var säkert en liter där i när jag bytte servon:) 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 8 Augusti , 2019 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2019 På 2019-07-02 på 10:29, Tamaz säger: Johannes, den tror jag redan att jag pillat på utan att det gett resultat, men jag ska dubbelkolla det igen. En annan fråga till forumets kunskapsbank: Batterierna har läckt lite syra när de låg på sidan, hur löser jag detta? Normalt när man toppar upp batterier är det ju bara vatten som försvunnit vid laddning, och endast rent batterivatten fylls på. Nu tänkte jag att jag helt enkelt får fylla på med lite färdigblandad syra eftersom det är blandningen i sig som runnit ut, men efter lite efterforskande så har jag konstaterat att syranivån i batteriet varierar med laddningsstatus. Är det någon idé att fylla på ny syra, eller ska jag bara fylla upp med vatten? Kan jag mäta syranivån i batterierna innan jag gör något för att hitta vilken koncentration som runnit ut, och på så sätt veta vad jag borde toppa upp med? Är det bara syra som runnit ut, eller något annat som är uppbundet i läsningen, så det egentligen inte går att återställa batterierna helt i vilket fall som helst? Just nu ligger båda batterierna på 12,8V i vilospänning, vill ladda så fort som möjligt men tänkte att det är dumt att göra innan jag toppat upp med vatten/syra. Lite sent svar kanske, men jag har vid flera tillfällen, räddat gamla batterier som börjat tappa kraft just med att fylla syra från batterier jag dömt ut. De stora traktorbatterierna som dömts ut då de ej varit till förnödenhet vid start på vintern, och bara bytts ut av bekvämlighet, brukar jag ta rätt på. Ofta så är vätske nivån oroande låg i dem, och första batteriet fyllde jag med batterivatten, det blev ej helt återställt, men fun gerade till att driva div 12 v saker som jag provade i verkstaden, näste de bytte. ett år senare på samma traktor, fyllde jag med syra från mindre batterier som skulle skrotas, det blev riktigt bra. Körde det i min traktor bra länge, När det var dags att byta i en annan traktor tog jag det också och fyllde med syra, även det blev bra, Så bra att det "lånade de tillbaka" och det har stått för elverket som drivs av en traktor motor, i flera år nu. och det starar så snällt vid varje ström avbrott som varit hitintills, Om det är celler som är skadade så ja då är de ju körda, men helt klart går det att få lite mer liv i dem om man häller i syra, enligt vad jag upplevt, Har inga vetenskapliga belägg alls för detta, utan berättar bara hur det gått med de batterier jag provat på. Batterier som ej klara 12 v gränsen, när de bara står mellan en laddning och tidsramen en vecka, Obelastade de räknar jag som skrot, då är det något annat fel än just vätskenivån på dem 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 14 Augusti , 2020 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2020 Dåligt med uppdateringar här. Batterierna toppades upp med ny syra, jag skickade frugan att handla när hon var på stan, det var lättare sagt än gjort för tydligen är batterisyra så farligt att det inte får säljas till vanlig svensson längre. Unax hadde dock för att fylla på nya batterier de säljer och efter att ha varit lite jobbig slutade det med att hon fick en förpackning gratis istället. Bromsarna är fixade, det visade sig vara ena servot som sugit i sig all bromsvätska precis om Hultebergarn tipsade om. Jag stal ett från 13-bilen, luftade och allt fungerar nu igen. Har istället mer akuta problem med styrningen som glappar, det är hjälpstyrarmen som rör sig. Jag har köpt nya bussningar men inte vågat/orkat ge mig på att byta. Några småturer ut i bärskogen kan man ju göra ändå. Körde fast i ett dike ut mot egna åkern när vi nästan var hemma igen. Körde ut med lill-traktorn och det var inga problem att använda den som fästpunkt för vinschen efter att ha satt skopan i backen. Det var svårare att få i vinschremoten då marken var i vägen. Kanske att jag hade klarat diket om jag inte haft påbyggnaden för vinschen. Men än så länge är det fler gånger den tagit mig loss än satt mig fast. Som vanligt med terrängbilder är det typ omöjligt att se hur brant/djupt det är. När man drar sig för att göra det där jobbiga som man egentligen måste så blir det lite annat gjort. Justering av ventilspel till exempel. Första gången sen jag köpte bilen. Det var lite pilligt, men inte så svårt. Jag har tröttnat på att dra vinschremoten in i bilen när jag ska köra/bromsa och vinscha samtidigt. Jag har länge tänkt att jag borde fixa kontroller inne i hytten också, och nu med sista fastkörningen där det var nära att det inte gått att få i kontakten så var det dags att göra nått åt det. 35mm2 matarkabeln till vinschen har bleknat rätt bra i solen vilket inte känns helt bra, blir lite jobbigt om den kortsluter. Jag hade en bit UV-beständig elslang över från solcellsinstallation på huset så jag trädde kabeln genom den istället tillsammans med de nya styrkablarna för hytt-remote. Jag hade några 16mm tryckknappar över från diverse elektronikprojekt som fick bli styrningen inne i bilen. Jag ville ha lite extra säkerhet för att inte råka dra med vinschen av misstag, så jag kopplade på detta vis: Mittenknappen måste hållas in för att det ska finnas ström till IN/UT-knapparna, så två fingrar krävs för att starta vinschen. När man håller in mittknappen tänds belysningen i manöverknapparna, jag var lat så jag drog lysdiodernas jord via reläernas spolar, det är inte många mA så det händer ju inget i reläerna för det. En nackdel är att lysdioden frikopplas och släcks när knappen trycks in, om man nu tycker det är en nackdel. Det är kanske dags imorgon att ge sig på styrningen... 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tamaz Postad 16 Augusti , 2020 Författare Rapport Share Postad 16 Augusti , 2020 Fixade det sista som inte är helt nödvändigt och därför allt för ofta inte blir gjort, märkte upp knapparna så man vet vad som är vad. 7 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 17 Augusti , 2020 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2020 19 timmar sedan, Tamaz säger: Fixade det sista som inte är helt nödvändigt och därför allt för ofta inte blir gjort, märkte upp knapparna så man vet vad som är vad. Du har ju fingrarna över knapparna när de trycks in, gör inget om de slocknar då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.