Gå till innehåll

min tgb11


jim p

Rekommendera Poster

Kul att se dig här Jim.

 

För er som inte vet,  är detta en av elvabilarna i mitt sällskap här på Södertörn, då Jim bodde här tidigare.

 

Lite skvaller>>  Jag och Micke träffade Jim och hans vän TGB-Stefan här i våras, och sedan dess både umgås vi och kör tgb tillsammans. :P :P

 Så därför brukar jag skriva att vi är 4 tgbs som kör nu, inte bara jag och Micke längre.

 

 Det finns ju fler tgbs här omkring södra Sthlm också, som vi brukar locka med oss ibland. :)

 

Sorry att jag kapade din tråd lite här Jim. :D

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se dig här Jim.

 

För er som inte vet,  är detta en av elvabilarna i mitt sällskap här på Södertörn, då Jim bodde här tidigare.

 

Lite skvaller>>  Jag och Micke träffade Jim och hans vän TGB-Stefan här i våras, och sedan dess både umgås vi och kör tgb tillsammans. :P :P

 Så därför brukar jag skriva att vi är 4 tgbs som kör nu, inte bara jag och Micke längre.

 

 Det finns ju fler tgbs här omkring södra Sthlm också, som vi brukar locka med oss ibland. :)

 

Sorry att jag kapade din tråd lite här Jim. :D

det är lungt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw..den sista bilden med 11an över diket.. riktigt schysst bild.

 Där ser man din nya ljusramp på taket också.. som jag också är riktigt sugen på skaffa :wub: :wub: :wub:

jo det vart en bra bild :)

det är bara att börja gräva i fickorna  :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För livslängden, hade jag nog flyttat ner rampen framför taket, ovanför rutorna.. Den är väldigt utsatt där den sitter nu, vore inte kul om den skulle ta i en grenjävel eller något annat elakt som gömmer sig i skogen ;)

jo det har jag tänkt på men det gick inge bra om man inte borrade i luftkanalen annars så hamna den vid torkarmotorn 

så jag har tänkt att bygga något som skyddar den på taket 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin färg på "snöret" till winschen och ser ut som att du har samma sorts winsch som mig fast min är lite "solblekt" numera fast den inte sitter så synligt. 

 

Och som sagt bygg nått rejält skydd runt allt som ska sitta kvar och lysa, har själv märkt att jag inte byggt för dåligt i det avseendet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma tanke kring att utöka rampens "livslängd" precis som Monkysa säger genom försöka skydda den lite :). Monterade den under rutan men problemet var att komma åt och fästa den pga kanalen men det löste sig genom att "poppa" dit muttrar så nu sitter den ok. Fick trixa lite med spolmunstyckena.

 

post-6383-0-63056400-1445677665_thumb.jpg

  • Like 6
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin färg på "snöret" till winschen och ser ut som att du har samma sorts winsch som mig fast min är lite "solblekt" numera fast den inte sitter så synligt. 

 

Och som sagt bygg nått rejält skydd runt allt som ska sitta kvar och lysa, har själv märkt att jag inte byggt för dåligt i det avseendet :)

snöret måste ju matcha winchen ju :D

är du nöjd med din winch jag har inte hunnit prova min än 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Jag vet att det är samma fläkt motor som sitter på flaken på 20 bilarna i alla fall, så det borde vara samma motor även i det bakre paketet på 11-13 bilarn

 

hej det är samma fläkt  jag har skruvat bort och monterat en nu  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag inte låta bli..och jag fick tillåtelse av Jim att lägga upp detta.

Den här bilden är ett minne för livet..vi som bevittnade detta låg på klippan och garvade tills vi fick ont i magen.
Han skulle "bara" köra över myren här..som alltid utrustad med träskor..
Ni förstår ju vad som kommer ske..

 

Han tvärfastnar..och ska gå med winchlinan.
Han trillar framlänges.. och Stefan som står brevid mig ropar "Jiiim, hittade du nåt??"
Då tittar han ner.. och svarar med ett flin: "Jaaa!!" ..och han tittar ner igen..gräver lite i leran.. skiner upp som en sol, hittar ena träskon och håller upp den!! Hahaha

Jag kunde inte stå förrän vi skrattat färdigt..och Stefan fick ont i magen haha.

post-6002-0-98014600-1453202012_thumb.jpg

  • Like 7
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...