Gå till innehåll

Lokala väderrapporter


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Det är vitt i gräset framför huset och det är inte daggen som blänker eller nått.....

Det är FROST :( tur att snöskyffeln inte är långt borta för snart ska man säkert ha den också i slutet av maj och man bor där man gör....

Nejdå jag är inte bitter bara att gå ut o skrapa rutor och åka till jobbet

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Det har varit en helg med - grader här trotts att det ligger relativt långt söder ut i Svea riket

Upp mot nollan på dagarna och runt 2 grader på nätterna, i natt hade jag den kallaste natten för denna vinter med - 5.9 grader

Nu 09:20 har jag bara - 4,4 grader kallt.

2014-12-01 09.19.43.jpg

Hoppas kylan håller i sej innan det kommer snö så det blir lite tjäle denna vinter, det är blött i markerna nu, och jag skulle gärna komma ner mot sjön och dra rätt på småveden och riset jag har liggandes där.

 

Har eldat ris en dag och fått det mesta av min "uppställnings plan" ren från ved och ris, 

Det var ett måste så jag kan få in hytten i "bryggeriet" och börja göra i ordning den för lackering, hade varit för trångt att backa in den med 13 bil och vagnen annars

 

Lite sjukt att 8-9 mil härifrån mot kusten. I Yxnerum stod faktiskt Rosorna och blommade för fullt, när vi var där för att spisa julbord med Olerum offroaders under lördagen  :ph34r:

2014-11-29 20.56.29.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Inte så förtjust i snö eller?

Jo!jag vill ju ha snö :wub: :wub: :wub:

Jag menade att vara ironisk eftersom som fort det kommer lite härlig snö ska den ju omedelbart

regna bort :mellow:

Va milt i förmiddags nåra timmar men nu har det slagit om igen till subzero.

Kankse funkar det med att vara negativ till snö istället ;)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja lägga väder prognoser verkar vara ett lätt jobb, med de marginalerna  :P

Nä det är nog svårt som tusan att skåda och säga rätt på alla siffror. 

 

Vi förlitade oss en hel del på flygets uppgifter när jag jobbade som Bärgare, dels Arlandas och så lilla Rörberg "Gävle-Sandvikens flygplats som var igång då.

 

De flög ju genom vädret och kunde nästa säga på minuten när snön kom, 

Temperaturer på marken var de sämre på, men nederbörd på vintern var de klockrena på, vi kunde dirigera bilarna till rätt område många gånger med hjälp av dem  :)

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är det skillnad på meteorologer och meteorologer  också :)

 

Snackade med en som var det åt främst helikoptrarna vi hade i Kosovo.

Så när jänkarnas helikopterflotta och flyg var strandade på backen flög svenskarnas små fjutta hkp9 runt som de behagade :)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prognoserna är väldigt rätt på vad som händer om en timma, sen ökar osäkerheten ju längre tiden går....

 

Så Aftondamens säsongsprognoser är inte så mycket att ha..

 

Rätt fantastiskt hur lite et gått framåt med all historiska data de har + all datorkraft meteorologerna har.

Redigerad av Vinkon
Lite finare språk kan vi :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...