Gå till innehåll

Lokala väderrapporter


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Kanske årets största besvikelse till dag.

 

Tempen kröp nu på kvällen upp till strax under 8 plusgrader. :(

Pissregn medans man skottade med traktorn, samt att slungan blev täppt några gånger. :(

 

blä

Samma besvikelse här.... nollan nu och regnade när ja åkte hem :( :( :( :( :(

Finns det nått förlovat land där det alltid är -5 och 1 meter snö och tillåtet att ta med

sin bandvagn?? :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ 4 grader ute och det blåser så man nästan skulle tro att det rann en rejäl fors här intill, 

Brusar på bra här på slätten i natt

Har eldat sen före kl 21 men inte fått upp värmen mer än till 17-grader inne och bara 60 i tanken, så det är bra sug ut ur skorsten .

Vilket gör att det vill in luft i fönster springor mm. 

Känns konstigt nog som om blåsten tar ur mer värme ur huset än enbart kylan här om dagen gjorde  :ph34r:

Då jag har lovat bort mej i morgon så är det bara att sitta eldvakt och mata på tills jag har runt 80 grader i tanken, sen kan jag åka och hjälpa Litens stora syster att flytta till sin första lägenhet på morgonen i dag.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+ 4 grader ute och det blåser så man nästan skulle tro att det rann en rejäl fors här intill, 

Brusar på bra här på slätten i natt

Har eldat sen före kl 21 men inte fått upp värmen mer än till 17-grader inne och bara 60 i tanken, så det är bra sug ut ur skorsten .

Vilket gör att det vill in luft i fönster springor mm. 

Känns konstigt nog som om blåsten tar ur mer värme ur huset än enbart kylan här om dagen gjorde  :ph34r:

Då jag har lovat bort mej i morgon så är det bara att sitta eldvakt och mata på tills jag har runt 80 grader i tanken, sen kan jag åka och hjälpa Litens stora syster att flytta till sin första lägenhet på morgonen i dag.

Det finns helt klart en betydande kylande vindeffekt på hus (inte bara på människor) det ser jag på pelletsåtgången. Det gäller särskilt för gamla, vindutsatta och dåligt isolerade hus :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det finns helt klart en betydande kylande vindeffekt på hus (inte bara på människor) det ser jag på pelletsåtgången. Det gäller särskilt för gamla, vinutsatta och dåligt isolerade hus  :( "

Sitter precis och gratulerar mig själv till att jag tog tag i fasadjobbet och tillläggsisoleringen härhemma sent i höstas......Dutti idiot.... :rolleyes:  :rolleyes: 
Blåser numera inte kallt runt huvudet häruppe på övervåningen där jag har datorn och hobbyrummet.... :wub:  :wub: 
Värmepumpen tuffar på lite sakta o behändigt.... -_- 
Nackdelen är att det inte går att ha svala öl på fönsterbrädan längre.. :( 

Mvh/Dexx

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om allt flit med att bygga allehanda snöröjningsredskap har fått effekt, snön är som bortblåst :lol: (i alla fall i stora delar av landet) -_-

 

Nu kan det tänka sig att vissa på forumet känner sig missnöjda med snöbristen så det kanske dyker upp diskusioner om lämpligheten av denna tillverkningsverksamhet :lol:  Jag är dock nöjd med att slippa flytta på snön :wub:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan jag blev lurad att parkera bilen på en gräsmatta hos en kompis.så "Så jag inte vart i vägen om det skulle komma snö"  :P

Det jävliga var att det kom ner ca 30 cm snö och blåste dit lika mycket så för att komma därifrån med bilf-n, vart jag tvungen att hjälpa till och handskotta i många timmar,

Han har nog den mest väl skottade gräsmattan och uppfarten på berget där han bor nu  :D

Jag drog i och för sej i väg innan nästa "snö storm" skulle komma så det kanske inte är så fint där nu i kväll igen ;)  

Väderprognos hemma nu i kväll 40 mil söder ut -6.8 grader ute + 6.6 grader inne, så det vart att elda lite då jag inte ställt elpatronen rätt  :unsure:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...