Gå till innehåll

Tgb 11 renovering / ombyggnad / mod. Avslutad tråd


Gäst TgbEa

Rekommendera Poster

Gäst TgbEa

Nu avslutas denna tråd i denna skepnaden, och en ny öppnas kanske inom en framtid...med nästa projekt.

Ramen och papprena behåller jag nog men det blir en ny bil i övrigt...

Nu är hela bilen till salu (Gamla 11:an) i delar inkl. axlar.....

Ring om något är av intresse.

016-138716 0705-107911

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst TgbEa

Jo nu när gravölen är intagen och man är lite lagom rund under fossingarna....

Jo om man ser på den resa jag gjort......på två år....med de vänner jag skaffat på TVÅ år......

Det började med att jag tog oljetråget på octavian två gånger på ett halvår på vägen till jaktmarken.

Då började man leta något med mer frigång.... Sen hittade man Terrängbil.net och en 11:a från smurf brothers....

Började snacka med folk här....Åkte till Olerum och vart väl omhändertagen och skolad med goda råd....Typ...

Kör du så där och slirar på kopplingen så kommer du inte hem.....men men... man lär sig....

Kul var det och det fina är att det inte är slut än....Det kommer mer.....

(trots att den senaste veckan kostat + 10k i två pajade fordon....)men man får flytta fram det datum som man hade tänkt byta fordon...så no big deal....fan vad lätt det är att bli nostalgisk när man tänker tillbaka på de gångna två åren...fort gick det...men kul...det är lätt att glömma att det går vidare....känns lite likvaka just nu...

har haft en trevlig kväll med mina arbetskamrater som gick på semestern nu... vin sprit och god mat...

Nu tillbaka till det trevliga fan vad kul vi haft olerum, eskilstuna, oas, estland och senast åland...och ända fram till i förrgår då kopplingen sköt (två månader i förtid) Hade velat ha lite mer tid...men men...

Trots allt så är det bara att köra vidare...nya storslagna planer som kommit under de år som varit...många vilda ideer om hur man vill ha det i framtiden...kul kommer det bli... utvecklingen är inte slut än...PDT_Armataz_02_03.gif

PK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Ja det är möjligt om han har lagt upp fotona här på terrängbil.net.

Andreas jobbar allt han kan på att återskapa foton,med flera tusen bilder tar det tid,

Så vi kan bara hoppas att det blir denna tråds tur snart.

Prion har nog legat på att återskapa de som frågat efter foton själva i sina trådar. där har han hunnit med en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Är nog inte värt jobbet...

Men Jag har ju köpt två nya 11:or (Och sålt den ena till polarn så nu har jag en att börja om på :-)

Nu har man lärt sig en del och vet vad som funkar... så nu har det börjat med de nya...

Ska se om jag har ork att börja på en ny tråd...någon dag.

Hitintills är följande gjort 123 konvertering, winchar (2 st). och radio kommit i och kameror och 7" skärmar.

På g är elfläkt, 12v generator och york kompressor, el servostyrning, breddning av fälgar, och nya feta däck creppy cawler 38,5x14 står och väntar...

F-n nu vart jag sugen på att starta en ny projekt tråd bigtime... Går det att ladda upp bilder till forumet nu ? jag har ju varit borta några år och kört :-)

PK

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter kalas!

Får man gissa att du inte börjar med ett rostigt "vrak" denna gången :)

En york kompressor har jag på min med och det är grymt bra att ha luft med sig.

 

Ladda upp bilder är busenkelt nuförtiden och systemet ändrar storleken på bilderna automatiskt.

 

Tryck på "more reply options" nere i högra hörnet.

Tryck på "välj fil" och välj den bild du vill infoga.

Tryck på "attach this file" åsså får du vänta lite medans bilden laddas upp.

Sista steget är att markera var i posten du vill ha bilden och därefter trycka på "add to post"

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä nu är det två nya plåt jag började med. När jag fick dom var det inte en rostfläck på dom. nu efter 3 års användande så har det kommit nån men inte mycket...

Schyst med fotona ska försöka gå ett varv med kameran imorgon.

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...