Gå till innehåll

Uppfräschning av volvo 912.


Rekommendera Poster

Tackarrr.

Jag tror att dom gör som på en vanlig lastbil typ, bänder i axlarna,kollar klapp o sådant.

Vad det gäller bromsarna så beräknade dom bromssträckan när dom har provkörde bilen.eller som det står i protokollet -Färdbroms retardation,beräknad med bromssträcka-

 

Dom skulle ju kunna köra framaxeln i bromsrullarna men det har dom inte gjort dom två gångerna jag har varit där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gammla växellådan låter konstigt tycker jag så därför har jag spenderat

lite av vintermörkret med att byta lager i en växellåda som förhoppningsvis ska monteras i bilen snart.

Vet inte om mitt "konstiga" ljud är onormalt eller inte då jag inte har något att gämföra med

 men de märks väll när lådan är på plats. :D

 

post-6632-0-78489100-1365615482_thumb.jpg

post-6632-0-16397200-1365615613_thumb.jpg

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä,elstängslet har jag som stöldskydd.

Det gäller ju att låsa in ett sådant eftertraktat fullblod :D

^_^ Ja den ideen hade jag också när de var och plundrade bilen på saker, kollade på en vildsvins aggregat

Men försäljaren trodde inte det hjälpte mot sådana vild"svin" och då han hörde att jag ville ha tråden gå genom bilen såg han mest skum ut och tyckte det var en ändå sämre ide  :P och mumlade något om att det nog varken var lagligt eller lämpligt  :D

Men runt dem var ju en bra lösning  :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fortsätter helt ogenerat kapa din tråd med fler frågor: Jag har samma hål i bakrutan på 912:an som du, vad fyller hålet för funktion? Mörda den lede fi med kpist?

Det är fritt fram att kapa.

Det med kpisten va ju ingen dum ide :wub:

Om jag inted har helt fel så är den tråkigare sanningen att det är del av en oldstyle komunikationsutrustning.

Det satt en slang genom hålet o in genom kapellet,i varje ände på slangen satt en tal o lyssnings tratt så man kunde "prata"med varandra. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

 Har firat denna helgdag(1 Maj)med penselrenovering av diverse

prylar på flaket,typ kapellställning och deverse rörinstallationer som sitter på olika ställen.

Resultatet blev helt ok så detta får räknas som en bra dag :D

post-6632-0-04688100-1367437114_thumb.jpg

post-6632-0-73905500-1367437171_thumb.jpg

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...