Gå till innehåll

Konstig C202 på blocket


Rekommendera Poster

Ja, den ser väldigt märklig ut- dock ser den inte illa ut för det. Skulle kunna ha tillverkats så i nån version. Axelavståndet ser original ut, dörren på sidan är förlängd så den är bredare- rak kant bakåt istället för "dalen" som vanligtvis sträcker sej hela vägen runt nederdelen av dörren. Sen TROR jag att bakre karossen är förlängd lika mycket som dörren, och det gör att flaket är längre bakom bakaxeln vilket ger mer överhäng. Skulle vara kul och se den live och få titta närmare på den.

 

Tittar man på taket så ser det inte hembyggt ut, och har heller inga skarvar nånstans så ombyggnationen verkar seriöst gjord. Hoppas nån "kändis" köper den så man kan komma förbi och kika lite.....

 

SKREV OBELIX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt bygge. Jag har aldrig sett något liknande. Dom öppningsbara fönstren bak ser ut att komma från Valp 9033 eftersom C202 inte har några öppningsbara fönster bak. Men på Valpen är endast det främre av de två bakre fönstren öppningsbara.

Men bilen ser förlängd ut. Avståndet mellan sidodörr och främre baksidofönster är förlängt med ungefär avståndet mellan trälister och sidodörr.

Om man drar en vertikal lodlinje från bakhjulets nav och upp på bilen till salu så hamnar den en bit in i den främre av de två bakrutorna. Om man gör samma sak på en ritning av C202 hamnar lodinjen genom baknavet mellan de två sidofönstren men närmare det bakre. Att man förlängt bilen ca 20 cm bakom sidodörren och sedan satt tillbaka bakre karossdelen ger en förlängning bakåt på ca 20 cm.

Sidodörren har inte bara fått en rak bakkant, den går längre ner också. Nu finns det en utpressning i nederkant av dörren. Den skall i orginal gå under dörren.

Takluckan förbryllar också. Den kommer inte från Valpen,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut att det är en sån som visas på skissen.

 

Angående min dator så är det nog bara webbläsaren som inte funkar som den ska. Med Internet Explorer så öppnades allt med automatik och jag kan se filmer och sånt. Den läsaren jag har i min dator ska vara den bästa- men fan inte för en data-nolla som mej. Ska byta läsare nån dag så är nog problemet borta sen.

 

Sorry för O.T.

 

SKREV OBELIX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt, lycka till med din nya vagn.

Nackdelar med ""udda" modeller av fordon brukar uppenbara sig när man ska ha nån speciell reservdel/karossdel i framtiden. Fördelen är när man själv då kan bygga egna delar i verkstan

 

Kul att följa den här på sajten sen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Långsökt kanske men åker man fort och hoppar med en c202 hade man önskat lite längre hjulbas eftersom man annars landar rätt hårt på framaxlen, ett gammalt rykte finns om att i mc klassen för Husqvarna hade man som följe bil en c202 tror även den c202 fick en placering. annars har ambulace varianter tagits fram som varit längre kan tänka mig även för person förflyttning un tjänst mm. Har bekant som haft en c202 som test bil i saudi och den skulle ha varit längre än min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...