Gå till innehåll

Kvarndammen


Beau

Rekommendera Poster

:mellow::-  Lite sent att komma med detta nu kanske, men igår auktionerades det bort tre st tgb 11 aluzink på Kvarndammen Auktion. Dom gick för 30000:-,  33000:- och 37000:-  + moms. Jag fick inte nys om auktionen förrän den var över igår. Särskilt den ena skulle ha varit mycket fin med lågt miltal.

Priserna ovan är ca. 10000:- högre än för 5-6 år sedan på de stora militärbilsauktionerna.

Någon som vet mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Är det någon här som varit och kikat på någon av 11 bilarna som KVD säljer?

På väldigt många anonser så står det att kupefläkt saknas samt att det inte är originalbatterier men det finns aldrig några bilder på den avsaknade kupefläkten eller vad det är för batterier som sitter i bilen.

// Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Manglende varmeapparatmotor (fläktmotor):

 

DSC_1450-1280.jpg

 

 

For høye batterier:

 

 

DSC_1451-1280.jpg

 

 

Det går ikke an å lukke spennene som holder ramma over batteriene fast. Men jeg skal finne ei gjengestang som passer så jeg kan justere spennene ut. Se bilde:

 

DSC_1452-1280.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer precis som kristaga visar på bilderna!

Jag var där och tittade när jag valde 11a,

Militären har tagit alla fläktarna ifrån samtliga 11or

 

Jag vet att active har för 1500:-, jag köpte min ifrån grosshandlarn för samma summa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo så såg det ut på min med men jag hadde inte övre metallramen till batterierna. 2st 115 amp. Tror jag att de va, jag mistänker att någon cell e kass på ena

På min 131 ser batteriramen helt annorlunda ut och är blanksvart, troligen byttes den när man karossbytte till aluzink? Helt i nyskick iaf. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De på hedlandet har 3 st kvar!

Jag köpte min direkt ifrån dem, en chansning naturligtvis..bilarna "kan ju bli billigare på kvd" men det tror jag inte!

 

Jag har kvar numret

Christian på TEL:0722-250695

 

Finns även en 11 o en 13 på tovek!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...