Gå till innehåll

Dexxas Bärgare....


Dexxas

Rekommendera Poster

Det rullande garaget är invigt,trots fyra pall med diverse vire,brytblock och överblivet material efter bygget så är det bara att larva in och sopa igen bakgaveln.

Behöver inga ramper,två pallbock som avlastar lyftens ytterkant,hissad framaxel och lufttom bakaxel ,bara att larva in. :P 
Tyngdpunkten blir fel om vagnen körs in,känns lite baktung.
Ska prova att backa in i lastbilen istället.. -_- 

post-4984-0-44416100-1394043486_thumb.jpg
post-4984-0-80735100-1394043548_thumb.jpg

Måste revidera lite. Om jag kör in Bärgarn  tätt emot en sidovägg kan jag samtidigt ha med mig sex helpall i skåpet.........Två pall på tvärs framför,fyra pall längs sidan..... :wub:  :wub:  :wub: post-4984-0-44416100-1394043486_thumb.jpg
Gissa om jag har plats för vire och block??

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Javisst får du fråga Vinkon... :lol:  Det kan jag knappast neka dig. Kan det ha varit Motalaresan tror du??

 

Han har inga fler iaf.....jag handlade dom som fanns. :D

Ah :)

 

Hur ser det rullande garaget ut från utsidan då?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.

 

Ah :)

 

Hur ser det rullande garaget ut från utsidan då?

Har du sett en gammal DHL bil??Ska försöka få väck reklamen nu i helgen.

Behöver in i en varm lokal och har bokat lite plats till Lördagen.

Väntar på regbeviset så jag kan ställa på den bara.... B)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en lösning idag som skulle vara något för dig Dexxa

 

En bil från Sweco med bakgavellyft där det var två ramper på ca 1 m monterade under lyften. De var ledade i kanten på lyften och kunde lossas när man skulle köra upp en borrrigg som de hade i skåpet. Det var även två ledade stödben som kunde fällas ner för att stadga upp lyften.

 

Fick tyvärr inte tillfälle att ta någon bild. :unsure:

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp...då var det väl dags att erkänna då. :blink: 
BM loggan i grillen på min bandvagn är ett plagiat,jag tänker kalla mitt lilla hobbyföretag för Brusala Maskintjänst.....därav BM.

 

Så det är liksom en dubbelbottnad sanning,detaljerna bärgarn är uppbyggd av är ca 40% Bolinder Munktell,resterande 60% Brusala Maskintjänst.Åtminstone stämmer siffrorna ungefär viktmässigt.....LOOL :D  :D

 

Nu är det bara att be en bön om att ingen på Volvo reagerar och stämmer mig för varumärkesintrång,men det får bli den dagen,den sorgen.... :unsure:  :unsure:  :unsure:  :unsure:  :unsure: .

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ Tjingen
Jag ska leta på en durkplåt lika bred som lyften,120cm lång och montera så jag fäller den över lyften då jag packar för transport.

Kommer att få en lyft/ramp som är ca 290 cm på längden och 250 cm bred.....med luftfjädringens hjälp kan jag lasta en klassisk Lowrider utan problem..... -_-  -_-  -_-
Med tömd fjädring bak och hissad fram är flaket ca 700 mm från mark..... B)  B)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en lösning idag som skulle vara något för dig Dexxa

 

En bil från Sweco med bakgavellyft där det var två ramper på ca 1 m monterade under lyften. De var ledade i kanten på lyften och kunde lossas när man skulle köra upp en borrrigg som de hade i skåpet. Det var även två ledade stödben som kunde fällas ner för att stadga upp lyften.

 

Fick tyvärr inte tillfälle att ta någon bild. :unsure:

 

En kompis hade samma lösning på en fd Swelast paketbil o körde Bobcat'en med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plötsligt kom jag på vad BM-loggan i fronten står för, byggherre Dexxas är en fyndig man! BM står för nått annat än Bolinder-Munktell, eller hur Dex?

 

// Klas

Då får man allstå snart se loggan även på lastbilen, Dexx ??????

 

Känns helt rätt med det här köpet, eller hur!

 

// Klas

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jadu Klas,har haft ett par jävvla dar med ömmande fingrar då jag slitit bort dom för.....de DHL loggorna från bilfan. 
Känns nästan motbjudande att smeta dit nånting annat men om jag kommer på nått fyndigt lär ni få se resultatet här.

Nu är det bara klisterresterna jag måste bort med innan loggorna kommer tillbaka i en annan nyans :P nämligen dammbrunt......

Hela bilen är folierad gul,och sen har dom monterat dom röda DHL loggorna,men dessvärre har dom gjort om jobbet igen under dom fjorton år bilen har levt....
Alltså totalt 4 lager vinyl utanpå skivorna,jag vill ha bort bara det yttersta skiktet.....Värmepickan vill ha bort allihop....
Har lust att gräva upp den som uppfunnit folieskitet och slå ihjäl honom en gång till,är helt säker på att nån annan hunnit före......... :blink:

Nåja,nu ska jag försöka vara snäll....... :unsure: 

Over and out :D 

Dex

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar köra T-gul på klistret så att det löser upp sej och lossnar sen så tvättar jag rent den feta ytan med T-röd.

Beroende på underlaget så kan man ta en scotch-brite svamp och gnugga lite lätt för att få loss klistret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollvägt bandvagnen. Väger för närvarande 4350 Kg  fulltankad :angry: ,ska linda på vajer på vinsharna och plocka på lite brytblock så jag hamnar nånstans 4600 :P ungefär.

Går enormt stadigt i terrängen och drar bra,testat i både snö och lera.
Passerat några surhål som brukar fånga bonntraktorer härhemma i skogen utan minsta bekymmer.....
Grejorna pallar nog för mitt överlass,kungens konstruktörer hade både hängslen och livrem då dom kalkylerade nått..... :huh:

Än finns det hopp..... -_-

Ska bli intressant att koppla dynamometern i draget och kolla vad lågettan innebär i dragkraft med bara banden......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på med elsystemet på bakvagnen,det går sakta framåt än i alla fall.
Vädret är ju lämpligt för arbete i "Blå Hallen" för närvarande.
Sen som bonus,så länge man står på hemmaplan kan det ju slinka ned nån öl som tröst i bedrövelsen..... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt otroligt fint bygge! Jag håller på att renovera och bygga om en Bombardier Bombi Snövessla http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=67766 och jag är intresserad av att montera bv202 band på den,på bilder så ser det ut att kunna passa.

skulle du kunna hjälpa mig att mäta delningen på drivfönstren samt längden på banden? Vet du vad det är för material i stavarna som är ingjutna tvärs över i dom? Det jag har konstaterat är att dom breddar för mycket innåt så banden måste kapas ca 7cm på insidan.skulle också behöva veta va bredden på löphhjulen är? Stort tack om du kan hjälpa mig med detta!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kapar 202 band på bredden så kapar du bort den längsgående vajerarmering som finns i banden och förstör dom,så glöm det.
Det finns mig veterligt inga ingjutna stavar,däremot är bandkammarna väldigt grova i roten och styvar upp bandens ytterkanter.
Precis där drivhjulen och bärhjulen går sitter det en plåtremsa omvikt runt gummit för att skydda mot slitage,kanske det är den du sett.... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl bjussa på en bild av Gula Faran,nu när reklamen är strippad...

post-4984-0-39315700-1394991823_thumb.jpg
För tillfället tjänstgör den som verkstadslokal då jag håller på med elsystemen.
Varken regnar eller blåser på mig,känns ovant på nått vis.. :P  :blink:  :ph34r:

  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp.Det går in fem sex helpall tillsammans med bärgarn..... B)  B) 
Har nästan tre ton att släpa skrot på och ändå åka lagligt..... -_- 
Har för avsikt att skrota bort sidoskydden och bygga lådor där istället... ^_^ Kan behövas.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...