Ledartavla
Populärt innehåll
visar innehåll med det högsta anseende på 2019-08-05 på alla områden
-
Du kan bare slå/dunke litt på måleren med en finger så pleier den å vise riktig.2 poäng
-
Kommer omedelbums o köpa en lång fläta o skruva fast i ramen som kan släpa på marken (var ju en vanlig åtgärd mot åksjuka förr) /Elektrikern2 poäng
-
2 poäng
-
Verkar som om "rycka och dra" är lösningen på elfel på TGB. Hade samma felet på min 1111 härom dagen. Halvljuset fungerade inte och helljuset drog inte. (ljustuta och halvljusautomatiken fungerade perfekt) Jag har inget lager av reläer och långt till Biltema så det blev mäta och prova. Efter att ha testa med att ersätta växelreläet med ett av de vanliga hållreläerna i handsfacket och sedan satt tillbaka växelreläet igen fungerade allt helt plötsligt. Voilla! Varde ljus, var det! Tempmätarn lever också sitt eget liv ibland. Går ofta upp till max efter start för att sedan pendla mellan lite över 90 och max. Var ska jag "rycka och dra" för att få den att visa riktigt?2 poäng
-
Hittade lite intressant läsning på Svensk pansarhistorisk förening:s hemsida om stridsfordonsbärgning och lite bilder. https://www.sphf.se/svenskt-pansar/pansarperspektiv/bargningstjanst/ https://www.sphf.se/svenskt-pansar/fordon/bargningsbandvagn/fastkorning-och-bargning/1 poäng
-
Sveavägen och Sthlm cruising 2019.. Stod och spanade in några damer, och ser i ögonvrån en 13-helkaross lik min, som passerade. Försökte prioritera om i paniken men hann ju inte upp med mobilen.. Men.. så dyker den upp en timme senare igen.. och det var inte R8an här på tgb.net! Fick en bild på den.. och den är galet lik min bil. Ägaren heter Daniel (som mig) och jag har fått kontakt med hans fru via sms. Han ska iaf höra av sig hälsade han, snacka lite. På bilden verkar det vara en fin aluzinkare som min, med lika fälgbreddning, lika beadlocks och lika däck och fyra backljus. Som min. Vad är oddsen lixom! Haha1 poäng
-
Borde ju gå att fixa en adapter för Hi-jack... (fast problemet är väl att inte få den som propeller...1 poäng
-
Fick lite bilder från en gammal bärgningsutbildning i Boden, dom hade den stora markankarsatsen men i detta fall använde dom en sats jag tror även fanns på gamla Bgtgb 965.1 poäng
-
1 poäng
-
JDW har stått ett tag under sommaren Haft bekymmer med bensinläckage så jag kortade av slangarna på båda sidor pumpen i veckan, naturligtvis en massa tugg då slangen var tom vid start, men hostade igång. Då forsade det bensin runt slangen på "trycksidan". Tordes inte stanna, men drog åt skruven, körde en laddningsrunda o det, stannade på ICA, såg inget direkt, men när jag handlat var det en pöl under, så hem o byta slangklämma, då blev det tätt. Förhoppningsvis minskar bensinlukten i hutten nu.... Inte så lätt att märka, men halvljuset har varit borta på JDW. Säkringskoll gav inget Reläuppsättningen är inte helt original så under "handskfacket" så är ena sockeln tom o två reläer sitter skruvade på en plåt lite över. Bytte enkelreläerna i socklar, fanns på lager, ingen skillnad. En sväng förbi Btema i veckan o inhandlade håll relä (sannolikhet låg, men lågt hängande frukt), naturligtvis hjälpte det inte. Skruvade loss det två "extra/flyttade" reläerna o kopplade över till nya reläer, ingen skillnad Knackade på växlingsreläet, ingen skillnad Ryckte o slet i kabelskorna på växlingsrelät...... Voilla! Varde ljus!1 poäng
-
1 poäng
-
1 poäng
-
1 poäng
-
Vinschen maximalt inflyttad och vinschgrinden/linledaren omgjord.. Senare skall jag plocka bort och måla hela alltet.1 poäng
-
Nu var det ett tag sedan jag skrev något, men det har ändå pågått lite arbete på Unimogen.. Diverse surrningsögglor har kommit på, liksom ett par krokar och fästen för flakbelysning på flakbågen. Sedan kunde jag inte hålla mig från att göra om vinschgrinden på bakvinschen samt att flytta in hela vinschen för att få det att harmonisera lite mer med flakslutet. Efter det har jag också riktat ut det värsta av en stor buckla på dörrspegeln och b-stolpen.. Bilder kommer..1 poäng
-
Hello everyone. So, I am a new owner of a Volvo L3314N Felt! Or at least I will be once it arrives up here in Svalbard. I am purchasing the vehicle from Olav Teigen and it will then need to be transported up to Tromsø and then on the Norbjørn ship to Longyearbyen. There is already a L3314N here in Longyearbyen, though I haven't made contact with the owner yet. Should prove to be the ultimate Svalbardbil! I am sure I will have many questions as I get familiar with my new vehicle - hope that you fine folks on Terrängbil.net can help. What is the policy on posting in English or Swedish, or Norwegian? I am still trying (badly!) to learn Norwegian after having recently moved to Svalbard from Canada, so will be using Google Translate a lot. I am still waiting to have most of my automotive tools and equipment shipped from Canada too, where I lived for the past 15 years. Spent much of my time there modifying and driving early model Nissan Pathfinders and a Nissan Terrano I diesel I imported from Japan. Sadly it seems impossible to import a heavily modified Japanese domestic market vehicle from Canada to Norway. Easier to import a high power rifle! I have one quick question while I wait for my Felt to arrive here (probably in mid August). I am sure some of you have experience in fitting a DEFA block heater on the Felt's B18a engine block. What is the best frost plug to use? Many thanks and I look forward to participating more on the forum here.1 poäng
-
1 poäng
-
1 poäng
-
Stora godispåsen direkt Eftersom jag är snäll (läs: väldigt trött) så kommer här en härlig video på första provkörningen av lastväxlaren. Helgen spenderades till att svetsa ihop en hydraultank och en flakram. Mer detaljer om det när jag orkar överföra bilder och texta. God natt Mvh/ trött MilSpeC1 poäng
Denna ledartavla är satt till Stockholm/GMT+02:00