bsvensso Postad 28 Oktober , 2013 Författare Rapport Share Postad 28 Oktober , 2013 Tja, det borde väl vara möjligt, det ligger ju inte allt för avsides och kanske är en chans att Slippa köra den tråkiga E4 Notera dock att med trupphytten på flaket är det bara 2.4m långt så masten måste kunna arrangeras på något lämpligt sätt. Helst packas ihop i förväg, jag har ju än lång resa i 70 knutar och vill inte försenas allt för mycket. Därtill har jag ännu inga spännband eller sånt, men det är kanske något jag ändå måste skaffa förstås, men kan bli lite knepigt samma dag eftersom det kommer att gå i ett kör. Men visst, det går bra att hämta om det går att lösa små-frågorna Mest troligt kommer jag köra förbi Arboga den 7:e November, passar det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 30 Oktober , 2013 Författare Rapport Share Postad 30 Oktober , 2013 bsvensso!Fläktremmar har avhandlats i en tidigare tråd. Sök på fläktremmarså hittar du det. På min 30a sitter 2st remmar med A-profil ochmåtten 12,5x1575. Tror att remmar med bredden 12,7 och 13mm ocksåfunkar. Vill minnas att det är 17mm nyckelvidd på sträckjärn ochgeneratorbult plus 13mm nyckel och en 6mm insexnyckel till fläktkåpan.MVHKjell Stön, började just kolla efter lite fläktremmar. Som vanligt vart det kaos, det finns ju tusentals att välja på! A profil verkar finnas närmast i 13 x 8 format, och måttgivet i tum. Är det A62 (yttermått) jag ska ha då? Är en remm en remm en remm, eller är det eljest med remmar för lastbilar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 31 Oktober , 2013 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2013 Oj, oj, nu går plånboken varm. Penningar har transfererats till Sverige, fonder likviderats, köpt fläktremmar som förhoppningsvis passar (valde A60 d.v.s 1575 mm på Utsidan av remmen) och köpt en 8 x 14m presenning som var på hyfsat erbjudande och flygbiljetter. Ska samla ihop mina verktyg över helgen och tänka över vad som fattas och hur mycket de väger. Skaffade också SWISH app och BankID app för ajPhonen på rekommendation av banken. Väldigt smidigt sätt att skicka pengar (inom Sverige) måste jag säga. Uppställningsplats arrangerad men behöver skaffa lite remmar att fästa presenningen med, fast det gör jag i Örebro, tillsammans med lite plank för att spänna upp med. Nåja, det känns skönt att bitarna börjar falla på plats inför nästa vecka 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 31 Oktober , 2013 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2013 Kul att du fått tag på en bil som passade Hoppas äventyret går bra utan bekymmer under färden,varken med flyget eller 30-bilen 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gripen Postad 31 Oktober , 2013 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2013 Glöm inte bort att höja krediten på soppakortet ;-) /Gripen 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 31 Oktober , 2013 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2013 Vilken nöt man är. Går runt och funderar som bäst på verktygen som ska packas då säljaren påminner mig om en liten detalj. Flygets säkerhetskontroll... Där rök planen på mejslar, stämjärn, hammare och annat godis Undrar om de släpper igenom Några verktyg alls? De är ju tunga och hårda trots allt och någon jäkel kan säkert ställa till oreda med dem. Tanken på att behöva lämna dem i säkerhetskontrollen lockar ju inte heller Suck, jag tar med mig el-prylarna och fläktremmarna och köper sedan några billiga verktyg i närmsta Svenska järnhandel som får vara kvar i bilen sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 31 Oktober , 2013 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2013 åk förbi "feltema" och köp lite grejjor att förvara i ditt fordon så har jag gjort. Kommer nog funka den dagen man behöver dom och då är dom på plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gripen Postad 31 Oktober , 2013 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2013 Det är väl bara att checka in bagaget? Det är ju bara i handbagaget som du inte får ha med dig skiftnycklar som du kan klubba flygvärdinnor med... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 31 Oktober , 2013 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2013 Det är väl bara att checka in bagaget? Det är ju bara i handbagaget som du inte får ha med dig skiftnycklar som du kan klubba flygvärdinnor med... Vilket bagage? Har du kollat in Ryan Air's priser nyligen? Man kan lika gärna köpa nya prylar, utav den billigare sorten i alla fall. De ska ju inte användas så ofta förhoppningsvis Som Quattro säger, det är ju lika bra att de får vara kvar i bilen i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gripen Postad 31 Oktober , 2013 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2013 Åk med Norwegian då, Ryan suger så j-vla hårt att det inte finns på kartan att åka med dem. För övrigt kommer du inte att behöva verktyg, det är ju en Scania du köpt ;-) Och skulle du behöva en skruvmejsel för att byta en parkeringslampa eller nått så är det bara att slänga ut en blänkare på forumet så är räddningen inte långt borta. Lycka till :-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 31 Oktober , 2013 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2013 Visst, de Norwegian är miltals bättre. Tyvärr flyger de från fel sida av London så det tar Mycket längre bara att komma till FPL. Och Ryan Air flyger oftast till bättre platser för oss Och priserna Är bra, om man är försiktig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gripen Postad 31 Oktober , 2013 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2013 Jo, priserna är ju oslagbara, det kan man inte förneka. Synd att LHR inte ligger geografiskt bra till för dig, för Norwegians lågprisavgångar är inte så mycket dyrare än Ryan, och på Norwegian får du en glad flygvärdinna, tillräckligt med bränsle i tankarna för att komma fram till den tänkta destinationen, gratis käk, kaffe och 23 Kg bagage. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 31 Oktober , 2013 Författare Rapport Share Postad 31 Oktober , 2013 Nja, LHR är 45 min, STN 45 min och LTN 25 min men våra Norwegian flighter går från GTW, vilket är nästan 2 timmar Ryan Air flyger till VST vilket är perfekt för oss och i det här fallet till MMX, också rätt plats. Det är bara att bita ihop. Tyvärr flyger inte Norwegian till eller från dit vi vill åka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spp Postad 1 November , 2013 Rapport Share Postad 1 November , 2013 Jag har åkt med Ryan Air fyra gånger. - En gång fick vid nödlanda (och då menar jag verkligen nödlanda, med utrymt luftrum och fler brandbilar längs banan på Stansted än jag någonsin sett). - En annan gång fick de fel på ILSen så vi hamnade på fel flygplats. Men billigt är det :-) /Stefan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 1 November , 2013 Rapport Share Postad 1 November , 2013 @SPP Vad var det för fel då? Är det inte ett skämt om dem som går typ: Allt är gratis, men att få landa kostar extra... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
spp Postad 1 November , 2013 Rapport Share Postad 1 November , 2013 Tätningslisten runt vänstra FRÄMRE vindrutan i cockpit hade lossnat till 50% och hängde utanför kroppen. Om den rutan hade lossnat under färd hade det varit högst obra. När detta skedde efter cirka 20 minuter efter start fick planet gå ner på låg höjd för att minska tryckskillnaden och återvända till Stansted. Och det var LÅG höjd på låg fart på vägen tillbaka. Jag kunde läsa registreringsnumret på bilarna på vägarna under oss! Men efter landningen satt rutan kvar fortfarande som tur var. Sådant kan väl hända, men vad jag tycker var upprörande var att rutan hade bytts vid gaten på Stansted. Efter bytet gjorde man en kontrollflygning MED passagerare. Och det var då det inträffade. När JAG har gjort reparationer på flygplan i Sverige så har vi alltid varit tvugna att göra en riktig kontrollflygning innan vi fått ta passagerare. /Stefan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 5 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2013 Grmbl, börjar bli lite nervös att allt inte hinner komma fram ordentligt innan jag far. Pengarna skickades från England i torsdags men har ännu inte nått fram till mitt svenska konto. Har inte pengarna kommit på onsdag blir det lite kris. Får kolla med några polare om de kan ställa upp kortvarigt... Fläktremmarna har inte kommit hem till mig heller trots att de angivits som skickade förra veckan. Sista chansen i morgon annars blir ju den övningen fiasko I alla fall har UPS försökt leverera presenningen till farsan, som inte var hemma, så det borde väl lösa sig med viss marginal till på torsdag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 5 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2013 Ahh, finanserna är nu äntligen på plats. För någon timme sedan damp de ner på mitt svenska konto så nu är den oron ur vägen Om nu bara fläktremmarna kunde anlända idag så vore jag Hemskt nöjd Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 5 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2013 Och allt är frid och fröjd Fläktremmarna har levererats och presenning-levenrantörerna fick tag i farsan så då går det i lås också. Det vill gärna bli bra!!! Håll tummarna för mig i morgon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scania pickup Postad 5 November , 2013 Rapport Share Postad 5 November , 2013 Härligt att bitarna faller på plats . Hoppas färden till uppställningsplatsen går bra. När jag köpte min 30a körde jag 30 motorvägsmil. Inte så spännande kanske, men problemfritt förutom påfyllning av styrservon ca halvvägs hem. En dålig slang som byttes ut dagen efter hemkomst. Det gick åt ca 90L diesel vid en marchfart på 70. Billig hemtransport tycker jag, jämfört med en ev trailertransport om man köper en bil som man inte kan/får köra efter väg. 330633 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
scania pickup Postad 5 November , 2013 Rapport Share Postad 5 November , 2013 Glömde skriva att du bör kolla slangar (kylarslangar) på motorn innan du kör. Min övre kylarslang läckte lite och när jag bytte den visade det sej att den var helt rutten. Den nedre kylarslangen ska också bytas snart. Går den sönder tappar man 47 liter kylarvätska. Inte så kul efter vägen. //Kjell Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 5 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2013 Tja, det blir garanterat inte bytt några kylarslangsr i morgon, det blir det ingen tid till. Det får bära eller brista på den punkten. Men det låter förstås som något värt att kolla över när man får tillfälle. Tack för tipset! Var skulle man få tag i kylarslangar för övrigt? Metervara på feltema? Och 47 liter kylarvätska är ju inte direkt något man brukar släpa med sig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pvpjtgb1111 Postad 5 November , 2013 Rapport Share Postad 5 November , 2013 Swedol har kylarslang i enmeterslängder i flera olika dimensioner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 5 November , 2013 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2013 Har de butiker längs E4? Man kanske skulle lasta på en cykel också så man kan fara och skaffa alla reservdelar som behövs vid varje haveri Ta i trä............... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pvpjtgb1111 Postad 5 November , 2013 Rapport Share Postad 5 November , 2013 Ja, nån skall det väl finnas. Här har du länk till alla butiker i Sverige: http://www.swedol.se/sv/butiker_s7.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.