Gå till innehåll

Den som väntar på något gott...


Rekommendera Poster

Det tog sin stund, men rätt bil dök upp till slut. Efter att ha kollat på många annonser och provkört en del bilar så dök till slut bilen upp som jag visste borde finnas någon stans.

 

Ett erbjudande lades fram och har nu godtagits så nu börjar planerandet. Bl.a. ska jag köra den från södra Sverige till Västmanland och funderar på om det är någon som vill ha besök däremellan?

Det blir antagligen runt andra veckan i November, när affären är avklarad.

 

Vidare, jag har uppställningsplats till April men behöver sedan hitta något annat, helst runt Västmanland. Någon som vet några möjligheter därikring?

 

Det känns som det varit en riktig resa och jag vill speciellt tacka alla vänliga själar på den här sajten. Det är lätt att hålla upp intresset när man följer allt som händer här.

Resan är inte riktigt i hamn ännu men land i sikte!

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi äro många som önskar dig lycka till och håller tummarna.

 

Jag har läst dina inlägg och jag tror jag redan i tidigt skede fick på känn, att när du väl slår till och väljer ett objekt, så är det ett bra objekt ;)

 

 Ska bli skoj att följa resten. /svana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som det blir E4 som gäller upp till Mjölby och sedan svänga av mot föräldrarna i Örebro. Jag hade faktiskt ingen aning var E22 var men hittade den till slut på ostkanten och den ligger tyvärr för långt bort. Norrköping ligger också fel för just den trippen tyvärr. Får hoppas det blir fler tillfällen  ;)

 

Det kan ju bli lite spännande när den första resan är  45 mil. Det vill till att allt funkar   :unsure:

Bilen är i alla fall besiktad så ska ju vara körbar.

Kan någon rekommendera ett lämpligt reservdels kitt att ta med sig?

Fläktremmen har väl aldrig bytts t.ex. hur många år håller de?

 

Det blir ju också klurigt med verktyg. De är ju tunga så svårt att få med på flyget. Bara det nödvändigaste   :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bsvensso!

 

Fläktremmar har avhandlats i en tidigare tråd. Sök på fläktremmar

så hittar du det. På min 30a sitter 2st remmar med A-profil och

måtten 12,5x1575. Tror att remmar med bredden 12,7 och 13mm också

funkar. Vill minnas att det är 17mm nyckelvidd på sträckjärn och

generatorbult plus 13mm nyckel och en 6mm insexnyckel till fläktkåpan.

MVH

Kjell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att ha ...

 

10, 13, 17, 19 nycklar, två av varje. PZ2, Pz3 mejslar, hammare huggmejsel polygrip sockerbitar kopplingstråd voltmeter ficklampa kopplingsschema.

 

Dom flesta mobilladdare verkar tåla 24V, specen är ofta 8-30 V.

Redigerad av SBA111
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg till en polygrip till muttern som håller glaskoppen med grovfiltret på dieselpumpen, några spårmejslar, en PH2, en PH3 och en testlampa eller något annat att kolla +24 volt med.

 

Och kör du förbi i närheten av Eslöv kan du titta in så fixar jag en adaptersladd med rätt kontakt och cigguttag till mobilladdaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He, he, det blir ett par kalsonger och 10 kg verktyg i bagaget ;)

Ursäkta min okunnighet men vad är PH och PZ mejslar?

 

Annars tror jag de flesta prylarna finns mina mina samlingar, förutom huggmejsel.

 

Tyvärr verkar Eslöv också ligga åt fel håll. Färden kommer gå från Helsingborg till Örebro och sedan vidare till Västerås.

Hade det varit MC åkninng hade jag gärna kört runtom er allihopa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He, he, det blir ett par kalsonger och 10 kg verktyg i bagaget ;)

Ursäkta min okunnighet men vad är PH och PZ mejslar?

 

Annars tror jag de flesta prylarna finns mina mina samlingar, förutom huggmejsel.

 

Tyvärr verkar Eslöv också ligga åt fel håll. Färden kommer gå från Helsingborg till Örebro och sedan vidare till Västerås.

Hade det varit MC åkninng hade jag gärna kört runtom er allihopa ;)

Philips och pozidrive, alltså i folkmun spårmejsel och stjärnmejsel.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, Philips och Pozi är båda stjärnmejslar. Philips har koniska flanker, medan Pozi har raka flanker och kan hantera högre moment utan att pressa mejseln ur skruvskallen. Tittar man på en posidrivmejsel ser man en extra "stjärna" i spetsen och posidrivskruven har fyra motsvarande streck på skallen. En Philips 2-mejsel går ner i en Pozi 2-skruv, men glappar för mycket för att det ska gå att dra den så det liknar något. Omvänt är en Pozi-mejsel för bred i flankerna för att gå ner i philipsskruv i motsvarande storlek. Sen har vi Torx, Supadriv, Bristol, osv... Lokalt i Skåne alltså!   :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bsvensson, jag kan nog ordna parkering på gården utanför Arboga. Tyvärr bara utomhus

den här vintern (för många nya projekt).

Jag kontaktar dig direkt om detta.

 

Och 24V-uttaget i hytten är en Bosch-kontakt, inte ett cigarettuttag. Men adaptrar finns

att köpa.

 

/Stefan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det låter intressant för nästa år. Den här säsongen har jag plats redan.

 

Har du någon länk till adaptern du nämnde?

 

Jag funderar på att täcka över bilen med en 8x10m PVC presenning över vintern eftersom den blir stående ute. Är det lämpligt eller ej, någon som vet?

500 eller 570 g per kvm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bsvensson, om jag förstått det rätt så åker du E4an upp om cirka två veckor.

 

Är det möjligt att få med en antenn som ligger och väntar på mig i Gislaved till Örebro/Arboga?

Den är 3.8 m lång och väger 100 kg.

 

/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...