Jump to content

Recommended Posts

Posted

Någon som har erfarenhet av den manuell växlade styrboxen som tillverkas och säljs?

Tycker att det är en nackdel att inte kunna använda automatisk växling vid stadskörning.

Posted

om man har ett vred med 5 utgångar så kan man nog göra som på bilden ovan . och bara ha ett vred för alla växlarna.. vet nu inte hur kopplingsschemat från en vanlig köksspis ser ut. men jag tror det skulle kunna funka

Posted

en köksspis har färre värmeslingor än rattlägen, utan serie/parallellkopplar slingorna med 230 eller 400V i olika varianter för att få ut olika effekter på plattan.

Elfa har säkert nåt vred som passar.

• 1 month later...
Posted

Nu har jag köpt en vridomkopplare med sex lägen och tre sektioner. Den ska nu anslutas i bilen tillsammans med en strömbrytare för lockup. V/t får man välja i läge auto dvs original Box inkopplad.

post-6947-0-77693500-1387399870_thumb.jpg

• Like 1
Posted

Växlar h1,h2,m2,m3. Känns som en bra lösning eftersom bilen växlar automatisk via original boxen i läge auto. Original auto läget är bra att använda i terräng och i stadskörning tycker jag.

post-6947-0-65075400-1387562491_thumb.jpg

• Like 3
Posted

Ja det blev bra men funktionen är det bästa. Är som att köra en helt annan bil.

Om jag skulle föreslå några förbättringar så är det att välja en omkopplare utan kappsling. Då skulle det gå att få omkopplaren under plåten och bara vredet på ovansidan. Lika som originalet. Original omkopplarna är förresten även de tillverkade av Kraus & Naimer (se bif bild på original omkopplare).

Sedan skulle man försöka hitta en omkopplare med en strömbrytare i vredet eller på sidan till lockup funktionen. Men som sagt jag är hel nöjd. Det är bara estetiska förbättringar jag skriver om.

post-6947-0-93497100-1387618006_thumb.jpg

Posted

Sedan skulle man försöka hitta en omkopplare med en strömbrytare i vredet eller på sidan till lockup funktionen.

Har nåt svagt minne av att det fanns en variant där man kunde dra upp och trycka ner vredet för en extra kontaktfunktion. Möjligen var det inte på K&N...
  • 4 weeks later...
Posted

såg att du har din tgb ute på försäljning nu plutten 68 . borde ju vara rätt så många som ringer på den... tänkt skaffa nå nytt eller bara en vilopaus =)