LurK Posted January 18, 2014 Report Share Posted January 18, 2014 Idag var det revelj o frukost kl0900 ,springning på toa ca 56977 gånger och vid kl1000 avmarsch till Årjäng.... Kom fram vid 1130 och kollade igenom det mesta och provkörde för att sedan göra klart affären så nu är den min Mao en ny utmaning. Fanns ett rosthål vid sittplattsen bak,dock lättlagat,samt lite ytrost runt passagerar plattsen på luckan. +lite pyspunka på ett däck vänster sida. Stänkskydden bak saknas men medföljer. Flytten till mig sker med flakväxlare innan månadsslutet Lite skitigt i hytten var det 14 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
volvoT33 Posted January 18, 2014 Report Share Posted January 18, 2014 Gratulerar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svana Posted January 18, 2014 Report Share Posted January 18, 2014 Ojojoj vilket ämne! Ser toppenfin ut mannen! Grattis!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinkon Posted January 18, 2014 Report Share Posted January 18, 2014 STORT Grattis!! Det är nu både livet och vansinnet börjar på allvar Hur har ramen runt fönstren klarat sig? Såg ganska bra ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted January 18, 2014 Author Report Share Posted January 18, 2014 Tack Tack!! Jo jag kommer nog omtalas som vansinnig i kvarteret,,,,,, haha Fönster-ramen såg nog ganksa bra ut,men behövs iaf borstas,slipas o målas frampå våren mao fräshas upp med färg å sånt. Den gick väldans lätt att köra tyckte jag,ja körde mest på högväxel Den verkade även rulla fint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beau Posted January 18, 2014 Report Share Posted January 18, 2014 Grattis! Den ser ju väldigt fin ut. Skall bli riktigt kul att se den. Ja, ditt rykte i kvarteret blir nog ändå bättre!! ^_^ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
härje Posted January 18, 2014 Report Share Posted January 18, 2014 välkommen till de gråhårigas klubb ser ju fin ut oreggad norskvagn eller har du haft turen att hitta en reggad 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svana Posted January 18, 2014 Report Share Posted January 18, 2014 välkommen till de gråhårigas klubb Haha.. den kommentaren trodde jag Panks skulle lägga, efter kylningsproblemen han kämpat med.. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted January 18, 2014 Author Report Share Posted January 18, 2014 Ha!jag har varken grått hår eller kylproblem.....inte än iaf Härje-det är en oreggad norskvagn ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik L Posted January 18, 2014 Report Share Posted January 18, 2014 Ser riktigt fin ut får hoppas ppå en ordentlig vinter nu då 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted January 19, 2014 Author Report Share Posted January 19, 2014 Jepp mer snö tack,vi har iof 35cm snö här nu,det kankse har drivit/blåst av lite men fint är det ute "Att göra listan" på krokodilen består av följande roliga saker(säkert blir det mer,det är gamla grejjer) Får jag inte in den i garaget så blir det mesta frampå våren när man kan va ute Fixa pyspunkan på ett hjul skrapa å måla inne i hytten Laga rosthålet på sittplattsen bak oljeservice och smörjning montering stänkskydden bak snoka upp ett stativ o kapell bak Ev målning av hela vagnen(kankse i camo) .....och knappar i taket + pansarhuvor och intercom Aoooo...en viktigt detalj med...installera en brandsläckare såklart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinkon Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 snoka upp ett stativ o kapell bak .....och knappar i taket + pansarhuvor och intercom Aoooo...en viktigt detalj med...installera en brandsläckare såklart Vilken typ av kapell är det du är på jakt efter? Vet att 11:an har en i pixelcammo som min, heltäckande. (800 pengar) Knappar i taket, nästan viktigast på listan Brandvadå? (själv har jag funderat på att sätta den bakom hytten, ovanför tanken, på "engelskt vis". Frågan är dock om man får upp locket tillräckligt då...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted January 19, 2014 Author Report Share Posted January 19, 2014 Vilken typ av kapell är det du är på jakt efter? Vet att 11:an har en i pixelcammo som min, heltäckande. (800 pengar) Knappar i taket, nästan viktigast på listan Brandvadå? (själv har jag funderat på att sätta den bakom hytten, ovanför tanken, på "engelskt vis". Frågan är dock om man får upp locket tillräckligt då...) Ett pixel kapell duger utmärkt,antar att du menar 11an på tradera ja bakom hytten funkar väl med,jag funderar på huven,finns ju gott om platts där. problemet kan ju bli att det blir snö på den och ev fryser fast. Annars är ju det även lämpligt mellan förare o passagerare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinkon Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 Ett pixel kapell duger utmärkt,antar att du menar 11an på tradera ja bakom hytten funkar väl med,jag funderar på huven,finns ju gott om platts där. problemet kan ju bli att det blir snö på den och ev fryser fast. Annars är ju det även lämpligt mellan förare o passagerare Ja precis, han på tradera. Ok. Men var ska den andra bruden sitta om du hittar två vilsna yllevantar-modeller i skogen då? (och just denna dag hade du förstås bakvagnen full med frysboxar...) Tillägg: Kollade 11:ans auktioner nu och han hade inte kapellet ute nu. Kanske bäst att ringa, om det var intressant vill säga. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panks Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 Grattis! Herrejösses vad kul du ska ha nu 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted January 19, 2014 Author Report Share Posted January 19, 2014 Ok. Men var ska den andra bruden sitta om du hittar två vilsna yllevantar-modeller i skogen då? (och just denna dag hade du förstås bakvagnen full med frysboxar... Wtf....vilka knäppa frågor Inga snuskiga tankar nu vinkon men det borde väl finnas plats på släckaren eller ev lägga den i en frysbox i bakvagnen då :wub: :wub: eller så får den snyggaste åka med å den andra följa spåren,haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinkon Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 Du är en kompromissernas man märker jag, illa. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
härje Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 min är en 1 kilos som sitter på torpedväggen framför växelspaken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted January 19, 2014 Author Report Share Posted January 19, 2014 min är en 1 kilos som sitter på torpedväggen framför växelspaken Ja där borde det ju gå att montera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bsvensso Posted January 19, 2014 Report Share Posted January 19, 2014 Vad roligt. Lycka Till!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted January 23, 2014 Author Report Share Posted January 23, 2014 Ja köpte precis ett kappel o stativ till bakvagnen i sälen så man får ta en tur upp dit frampå Eller om nån känner nån som ska neröver med en transport med platts över så hör av er(ersättning naturligtvis) Ja fundera på att även sticka till Helmia å inhandla 2st volvo batterier då dom nuvarande i vagnen skulle va lite trötta.Lika bra att ha rejäla batterier o slippa krångel Och visst är det samma pol-placering som tgb303/4??? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DrDiesel Posted January 23, 2014 Report Share Posted January 23, 2014 Tudor TB605 passar bra. Finns i välsorterade Biltillbehörs butiker.(Smygreklam). http://katalog.adcenter.nu/Default.aspx?tabid=62&PageID=Catalog&ArtNo=422tb605&language=sv-SE 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinkon Posted January 23, 2014 Report Share Posted January 23, 2014 Fint När kommer bilder på en komplett och tuktad BV? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LurK Posted January 23, 2014 Author Report Share Posted January 23, 2014 Fint När kommer bilder på en komplett och tuktad BV? Blir gott om bilder till veckan när den anländer hem till mig,tro mig....ja håller på dö av väntan:) Men den som väntar på nått gott.... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickien Posted January 23, 2014 Report Share Posted January 23, 2014 Men den som väntar på nått gott.... ....kan aldri vente for lenge... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts