LurK Postad 4 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 4 Februari , 2014 Lol jag fick bara ut 15 nipplar pga fanns inte många på lagret,men ville jag ha mer senare så fick köpa....5sek+moms st Det får jag väl leva med Ja tror förresten min smörjspruta har ett dåligt munstycket då jag får trycka så fruktansvärt hårt för att inte missa.Lånar med den bättre från jobbet och kankse råkar blanda ihop dom Iaf dagens mek blev att fylla främre axel-växel samt byta ut nipplar o smörja runt midjan, Styrdonet fick jag säkert i en hel dl då det blev många pumpslag innan det började tränga ut runtom. Jag rev även bort service luckorna i hytt för att inspektera lite. Opps... torr huvudlåda, inte ett spår av olja på stickan :huh: Fyller imorgon samt en check på fördelarlådan. Och naturligtvis glömde jag känna på muttrarna till drivhjulen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
härje Postad 4 Februari , 2014 Rapport Share Postad 4 Februari , 2014 då är fördelningslådan lika torr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rickien Postad 4 Februari , 2014 Rapport Share Postad 4 Februari , 2014 Ikkje gje for mange pump på kryss og slikt i drivlinje og styrekrysset. Når det kjem ut fett så "sprenger" det tettingen som hindrar vatn og lera i å trenge inn i krysset. Ein pensjonist på jobben som fortalte det til meg...på ein "fin og overbevisande måte"...slik at eg ikkje eingang tenkte på å sei imot.. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 4 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 4 Februari , 2014 Jepp man ska vara lite försiktig :)det blir lite krafter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 5 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 5 Februari , 2014 Fortsatt med smörjningen/nippelbyte,fyllt på olja i lådorna,kontrollerat bult på drivhjul,bärhjul samt spännhjul. Några bärhjuls-muttrat gick faktiskt att dra åt en aning. Smörjsprutan från jobbet var då mycket lättare att smörja med, så munstycket på min är nog ganksa slitet Även brandsläckaren fick en plats framför spakarna. Isen ska även ur men får vänta tills det mekaniska är igång och smälter upp det lite. Kankse även går att länspuma lite med Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 6 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 6 Februari , 2014 Dagens bv rapport Monterat nya luftfiltren,blev gängstång och vingmuttrar då orginalbulten blir för korta,racigt värre. Jag började även titta på rattbytet,fick av muttern men inte ratten,wd40 behandlad och tar med en avdragare imorgon,Jag ville inte banka för mycket pga rattstången eller orbitrolen kankse kan ta skada. Tog även en sväng runt huset,kändes på nått vis bättre med en nästan full-servad vagn Kankse var det placebo men jag tyckte det blev tystare och mjukare på nått vis Jag fick ju i nästan 1.5 liter i lådorna och oljan i axlarna var ju riktig dåliga 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 6 Februari , 2014 Rapport Share Postad 6 Februari , 2014 Yeah! I vissa kulturer anses krypolja vara mer värt än guld, vissa gånger. Hur går det med karosseriet? Hängt på stötfångarna bak? (hammarlackat dem invändigt? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 6 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 6 Februari , 2014 Karosseriet blir nog frampå,ja kan ju låna en svetts och backa ner i garaget och täcka porten.Det är ju bara bakvagnen som behöver lite ny plåt Stötfångarna ska rengöras o målas innan montering,Bjarne har visst den norska hären gröna som man köpa.Och visst kankse det blir lite hammarlack Den gröna färgen ska jag även ha att fräsha upp hytten invändigt,speciellt på passagerarsidan 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 7 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 7 Februari , 2014 Fick ur gamla ratten idag,men inte riktigt så enkelt blir inte rattbytet Den nya ratten har samma mått(pga slitna splines ) så den passar på rattstången,men den gamla är slät och använder kryss-kil för att stanna på plats . Provade att skruva till muttern men tyvärr så gled ratten bara runt på stången,ska prova imorgon med nån mer bricka om det kan nypa till lite mer. Kankse även det går att fräsa ur ett spår på den nya ratten på nått vis? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 7 Februari , 2014 Rapport Share Postad 7 Februari , 2014 Bågfil med bladet inträtt igenom hålet och en ängels tålamod funkar......Inte så jävvla noga hur spåret ser ut,bara kilen går i. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 7 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 7 Februari , 2014 Bågfil med bladet inträtt igenom hålet och en ängels tålamod funkar......Inte så jävvla noga hur spåret ser ut,bara kilen går i. Då provar vi det då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 7 Februari , 2014 Rapport Share Postad 7 Februari , 2014 Tilläggstips, Om det får plats du kan sätta flera blad bredvid varandra i sågen. Slipa dem lite på sidorna så skränkningen inte blir så bred och ta så många blad att det motsvarar kilens bredd. Lättare att få ett snyggt spår... 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 7 Februari , 2014 Rapport Share Postad 7 Februari , 2014 Tilläggstips, Om det får plats du kan sätta flera blad bredvid varandra i sågen. Slipa dem lite på sidorna så skränkningen inte blir så bred och ta så många blad att det motsvarar kilens bredd. Lättare att få ett snyggt spår... Inte fuska sådär, det blir för bra. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Wingflyer Postad 7 Februari , 2014 Rapport Share Postad 7 Februari , 2014 Nä, det är klart, lite glapp i styrningen är ju bara karaktärsdanande... :lol: 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
härje Postad 7 Februari , 2014 Rapport Share Postad 7 Februari , 2014 kan du inte slipa kilen så den matchar ett splinesspår Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 7 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 7 Februari , 2014 kan du inte slipa kilen så den matchar ett splinesspår Aha,haha ne det finns inga splines-spår kvar i den nya ratten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
härje Postad 7 Februari , 2014 Rapport Share Postad 7 Februari , 2014 osis då blire till att få blåsor i näven då eller esab låsning 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 7 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 7 Februari , 2014 osis då blire till att få blåsor i näven då eller esab låsning Ha! esab låter bekvämt,locket i mitten döljer ju svettsen sen så det kan nog bli bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
härje Postad 7 Februari , 2014 Rapport Share Postad 7 Februari , 2014 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 8 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 8 Februari , 2014 Dagens... Hämtade 111an och brände på 2 st 2.5or rätt i navet..... Neeee det blev faktiskt lite finlir,järnsågen o filen gick utmärkt, tog ca 10 min att pilla o fila Matrialet i navet va nog alu/magnesium eller nått,lätt att arbeta med. Fan så tekniskt jag är. Och tack för tippsen Även en provtur blev det,lättare att komma i o ur med mindre ratt. Ang styrningen så blev det ok,men en rattkula ska inte skada. Nu blir det inge mer mek idag,men en Hawai och nåra Pripps i kväll ska jag bannemig unna mig 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dexxas Postad 8 Februari , 2014 Rapport Share Postad 8 Februari , 2014 Du ser hur det är, även en blind höna...... Duger nog bra.Risk för wobbel över 180 dock..... 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 12 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 12 Februari , 2014 Inget att rapportera förutom olje/filterbyte. Kolla in min fina o säkra smörjbrygga. Det kändes förresten lite kusligt att åla in under ett bandfordon Nu är ja iaf klar med alla dessa oljor hit o dit På inköpslistan just nu står iaf Torkarblad Ev torkarmotorer Domkraften Kappelet o stativet Färg Damasker till växelspak och även till småspakarna Bottplugg kåpor till axelväxlarna Tillägg! det saknas förresten bottplugg till kåporna över axelväxlarna, det slog mig när ja kröp under växeln och fick se att hålet va gängat 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
härje Postad 12 Februari , 2014 Rapport Share Postad 12 Februari , 2014 det förstår jag den står ju på sommarpallbockar du kunde ju i allafall lagt på snökedjor på pallbockarna man måste ju tänka på säkerheten 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 12 Februari , 2014 Författare Rapport Share Postad 12 Februari , 2014 det förstår jag den står ju på sommarpallbockar du kunde ju i allafall lagt på snökedjor på pallbockarna man måste ju tänka på säkerheten Hahaha mjo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 13 Februari , 2014 Rapport Share Postad 13 Februari , 2014 Schysta pallbockar Har du rekat säljare till prylarna du saknar? ********** Apropå ingenting: Hur skulle du gradera svetsningen av din kap-vagn på en skala av 1 till 10? Där 1 är tydliga springor/hål (ej lämplig för sjön) och 10 är perfekt skick. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.