Gå till innehåll

Inlägg som mystiskt har försvunnit


Rekommendera Poster

Måste hänt nått knepigt senaste dygnen.

 

Det har försvunnit inlägg/bilder från mig och andra i "b2600 bandvagn"

och "köpa mig/mag svetts"

Även min annons  säljes är borta.

 

Nån mer  än mig som noterat detta? :huh:

 

Kanske numera finns inläggs tjuvar på internet vem vet :angry: hmmmm

 

Eller har jag hjärnblödning eller demens och drömt om hela rasket..... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

B2600, jag sökte på svetts och hittade 9 inlägg under Övrigt, det senaste den 10 mars, att du köpt en Telwin, så tråden och inläggen är i alla fall kvar. Admin kanske kan gräva djupare?

Ja trådarna är ju kvar men det saknas ju inlägg av både mig och andra på forumet :huh::)

Inte jordens undergång direkt men...skumt

Ja precis en Admin får snoka lite till tycker jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingen orsak till att poster eller bilder skall försvinna utan att det är medlemmen, moderator eller en administrator som har ändrat eller flyttat på innehåll. Det finns givetvis några tillfällen av undantag.

 

1. Läs rättigheterna ändras på servern (bilder kan försvinna i en kort period)

2. Någon hackar sig in (finns inga tecken till detta)

 

Så just nu har jag inget svar på vad som har hänt. Vi har heller inte gjort några system ändringar på lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehhhhhh men det är väl ingen ide att ta skärmdump om det inte typ lixom finns nått bevis? :)

Eller har ja missuppfattat nått tro :)

 

Det skrevs tex svar på svetsövningarna/bilderna i "köpa mig/mag svets"

Ett inlägg med bilder i "b2600s bandvagn" försvann med, men ja la in ett nytt i idag(fm)

Sen försvann min annons i "säljes" på startbilen :huh:

 

Jag provade även kolla med webläsaren explorer,då jag använder normalt eldräven.

 

Kankse min dator är hackad? :unsure:

Eller nån är på väg att sno min identitet? :unsure:

 

Börjar kännas kusligt tror jag slutar använda internet...mjo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm du får se till att lösa detta Andreas vi har haft förtroende i alla år, annars strejkar vi o byter forum :huh:

 

Hahaha ne skämt o sido,vi får hålla koll på om det försvinner mer inlägg i framtiden :)

 

Ryssarna över ju för fullt utanför Ukraina,dom har säkert ett nytt super televapen som

stör o själ info på nätet,kan ju va nått sånt B)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NSA eller lillebror FRA ????  :D

 

Med tanke på hur omvärlden går bakåt så är väl Landsstormen på G, detta forum innehåller då plötsligt många försvarshemligheter, dessutom i en miljö hanterad av icke EU medborgare.

 

Det hade Putin aldrig tillåtit!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplevde tidigare under veckan att inlägg som listades som olästa var sådana som jag redan läst. Då tänker jag inte på de B2600 la in på nytt. Låter som ett server problem där man backat till en tidigare stabil tidpunkt och det som hänt där imellan gått förlorat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i Sunes garagetråd Kran på tgb 13. där försvann minst två inlägg. Verkar som detta skett vid ungefär samma tidpunkt som övriga.

 

 Min första tanke är om det blir nå knas i kinawinch-tråden.. det kan bli rörigt då. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sen försvann min annons i "säljes" på startbilen :huh:

 

 

Ja jag funderade faktiskt vad du höll på med där ett tag, först godkände jag annonsen, sen lade du in en till, jag godkände även denna då jag inte hittade den gamla, och vi. Ja eller jag flyttar alltid in gamla köp och sälj annonser till ett speciellt ställe en tid, och där fanns den inte heller.

Tyckte det var skumt för medlemmar skall ju inte kunna radera trådarna helt, bara ta bort vad som stod skrivet i dem  B)

 

Har haft mycket med mycket senast dagarna så jag har bara hunnit skumma igenom lite snabbt, men har också märkt av underligheter, inget jag kan sätta fingret på nu mitt i natten. men det har saknats inlägg känns det som  :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Hasse säger kan inte medlemmar eller moderatorer fysiskt ta bort poster och inlägg. Det är endast administratörer som kan detta (Jag, Daniel och Hasse). Sedan ingen av oss har gjort det finns det bara en möjlighet. En hick-up i SQL databasen.

 

Jag vet att webhotellet hade ett angrepp mot vår SQL databas en stund tillbaka. Det kan vara så att något hände med DB´n och att webhotellet snabbt la ut en backup som då inte innehåller ett par av dom sista posterna i den perioden. Det är den enda teorien jag har!

 

Så fram till att det händer flera gånger (hoppas inte det) låter vi saken vila och följer med på forumet!

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...