Gå till innehåll

På Svt1 ikväll (20140622)


Rekommendera Poster

Såg inslaget, bra också. 

 

Synd att allt (mycket) ska vara så rackarns "fräckt" numer.

Ostadig kamera, dramatisk berättare, osv osv.

 

MEN, alltid kul att se på PV-jeepar, särskilt på TV :)

(nu steg de säkert i pris med 20k... :( )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är ju klart TGB 131 som är sveriges vackraste bil :P

 

 

Nej nej! Bandvagn är den finaste bilen :P

 

Ja tyckte det var ett bra program,man för nöja sig för det är så sällan såna här

typ av serier.

Totalt 8 delar blir det väl iaf 80 min svenskt hardcore militärfordon :)

Kan man ladda ner/spara filmen på svt innan den är borta?

eller om man får det överhuvudtaget kankse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, kul att ni tittat på serien! Den kommer att ges ut på DVD med extramaterial av SMB i höst om allt går som det ska. Kommer även att ligga kvar länge på SVT-play så programmen försvinner inte. Allt gott / Melker Weise ;)

  • Like 11
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, kul att ni tittat på serien! Den kommer att ges ut på DVD med extramaterial av SMB i höst om allt går som det ska. Kommer även att ligga kvar länge på SVT-play så programmen försvinner inte. Allt gott / Melker Weise ;)

Farbror Melker får vi se bandvagnar????(bv202 eller 206) :)

Jag är medlem i Smb så man får nog kanske dvd erbjudande därifrån då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker nog att det var rätt så bra...man får väll stå ut med att det är lite "fräckt" så att ev andra än oss militärfordonsnördar kan tänka sig titta, skulle nog vara svårt att få loss både pengar och sändningstid till timmeslånga program från nått arme'museum med inbjudna pensionerade konstruktörer från Volvo mm.

vilket jag iofs inte skulle ha nått emot ;-)

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har sett det första av fordonsprogrammen och gillar det skarpt! Speciellt journalbilderna med 9031:orna. Det är inte ofta man ser dessa fordon på rörliga bilder med fulltalig besättning.

 

Melker B:s sätt att tala till publiken är ett liknande upplägg som några bra djurprogram med brittisk bakgrund använder med förnämligt resultat.

På detta dramatiserade sätt når han en skara som går långt ut i folkdjupet och banar väg för fler att intressera sig för vår militära fordonshistoria.

 

Jag gillar även Vinkon kommentar att "andrahandsvärdet" på våra fordon stiger...nu får min grabb mer för bilarna när "gubben" stiger av... :D

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...