Nero Postad 3 September , 2014 Rapport Share Postad 3 September , 2014 Hej Ny på forumet. Har precis köpt en tgb 1314 -75, är det något speciellt som måste göras på dom innan besiktning? Och om ni har några andra tips så är jag tacksam. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TURBO Postad 3 September , 2014 Rapport Share Postad 3 September , 2014 Hej! & välkommen hit, kolla över bromsarna annars är det inte så mycket mer på dom, kolla på drivknutsdamaskerna på framhjulen också så dom ser fräscha ut vill gärna sprick & börja läcka finns bra med tips & bilder här på forumet hur du byter damasker, lycka till med bilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nero Postad 3 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2014 Tack, då blir det koll på det först Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik L Postad 3 September , 2014 Rapport Share Postad 3 September , 2014 Välkommen Glapp i spindellederna är inte helt ovanligt heller. Är rätt lätt ordnat. Kolla runt på forumet så hittar du info om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nero Postad 3 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2014 Tackar, verkar finnas en heldel här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 3 September , 2014 Rapport Share Postad 3 September , 2014 Välkommen och lycka till med besiktningen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nero Postad 3 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2014 Tack, tar med en låda whisky till besiktningen. Har lite tid på mig, trailern hämtar den nästa torsdag. Så att det får bli en hel del läsande fram tills dess. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 3 September , 2014 Rapport Share Postad 3 September , 2014 Är den direkt från överskott eller är den redan reggad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nero Postad 3 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2014 Direkt från överskott. Så det blir spännande att se vad som står på trailern när den kommer hem. Har inte sett den i verkligheten ännu. Men det kommer antagligen att bli en hel del jobb. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 3 September , 2014 Rapport Share Postad 3 September , 2014 Direkt från överskott. Så det blir spännande att se vad som står på trailern när den kommer hem. Har inte sett den i verkligheten ännu. Men det kommer antagligen att bli en hel del jobb. Aha Är den komplett så är det väl mest översyn/oljebyten och pilla igång sånt som sitter fast. Blir det tungreggat eller lättlastbil? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nero Postad 3 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2014 Tungreggat. Ja den såg hyfsad ut på bilderna, men jag låter det va osagt tills jag sett den. Men det ska bli riktigt kul å prova den i terrängen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Seglarn Postad 3 September , 2014 Rapport Share Postad 3 September , 2014 Från Kviberg? Håller också på med en 1314. Har sprutat den med 326 idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nero Postad 4 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2014 Från Kviberg. Kul! Den här ska lagas upp och målas i original färger med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nero Postad 11 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 11 September , 2014 Lastad och på väg hem. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nero Postad 12 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2014 Nu står pärlan på gården, komplett med syrgas och nackkragar å div andra märkliga prylar. Men ett problem som märktes direkt var ju att kopplingen inte funkar som den ska. Den har stått länge pedal och vajer rör sig men den kopplar inte ur. Enligt killarna på Kviberg så ska jag köra med bilen så kommer det att släppa. Är det något som bör göras eller ska grejerna plockas ner? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LurK Postad 12 September , 2014 Rapport Share Postad 12 September , 2014 Nu står pärlan på gården, komplett med syrgas och nackkragar å div andra märkliga prylar. Men ett problem som märktes direkt var ju att kopplingen inte funkar som den ska. Den har stått länge pedal och vajer rör sig men den kopplar inte ur. Enligt killarna på Kviberg så ska jag köra med bilen så kommer det att släppa. Är det något som bör göras eller ska grejerna plockas ner? Du ska nog köra den lite,men få in mycke wd40 och annat smörj-godis i höljet på kopplingsvajern. Min hade stått oanvänd länge när ja köpte den och kopplingspedalen trög som f¤n,mestadels berodde detta på vajern 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nero Postad 12 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2014 Min kopplingspedal rör sig bra, och det verkar ge bra utslag nere på lådan. Men ska börja morgonen med en rejäl wd 40 dusch på grejerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Frippe S Postad 12 September , 2014 Rapport Share Postad 12 September , 2014 :-) min far hade en gammal Porsche 911 som var sådär varje sommar när den plockades fram, lamellen hadde fastnat i svänghjulet/tryckplattan pga kraftiga fjädrar i tryckplattan. Jag har för mig att han bara körde med kopplingspedalen nedtryckt och "juckade" med gasen för att få det att släppa. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nero Postad 12 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2014 Ok, får experimentera med det imorgon. Tack för tipset. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 12 September , 2014 Rapport Share Postad 12 September , 2014 Exakt..har en hobbybil med racekoppling och samma problem, likaså i en tidigare folkracebil. Testa kör och ryck med gasen på en hög växel och kopplingen nere..det är sannerligen lamellen som klistrat fast i tryckplattan. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nero Postad 12 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2014 Sätter igång imorgon bitti. Om allt går bra så blir det en vända i skogen. I övrigt såg den fin ut. Motorn är bytt av försvaret en gång. Lät riktigt fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Halfsafe Postad 12 September , 2014 Rapport Share Postad 12 September , 2014 Skru ut drenspluggen på clutch-huset. Hender det står vann der. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nero Postad 12 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2014 Ok. Tack kollar det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
becker Postad 12 September , 2014 Rapport Share Postad 12 September , 2014 Grattis till en trevlig bil! Men nu vill jag se bilder Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nero Postad 12 September , 2014 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2014 Ordnar bilder på skönheten imorgon Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.